Spelrum
| Giraffen | 22 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 44 |
Mobilspel
| Pågående | 19 343 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| bobo flux | 2014-05-29 08:21 | |
![]() | Fasadbyggande individer som startar upp mobbingceller. Som tur är så har det planat ut, det peakade för ett par år sen. Mestadels troll, antar jag. | |
| Syster-Häxan | 2014-05-29 08:26 | |
![]() | Det som bobo flux skriver och det är precis lika vanligt ännu tillsammans med att vissa tror sig äga trådar och- eller använder betapets forum som sitt liv och vardagsrum | |
| Nora1 - Ej medlem längre | 2014-05-29 08:28 | |
![]() | Är det någon större skillnad på delar av det här forumet och facebook? På facebook avgränsar man ändå skiten man skriver till att gälla ett litet antal utvalda läsare. Här kan vem som helst läsa alla spydigheter och allt (o)maskerat skryt. Dessutom stoltserar man med en profilbilld? Inte så smart i alla lägen. Speciellt inte om man har ett jobb där man har kontakt med kunder/klienter. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2014-05-29 08:48 | |
![]() | Det tristaste är spydigheter från folk som saknar bild och karaktär och är helt anonyma - man vet ingenting om dem mer än att de hela tiden försöker sätta dit andra. Spydigheter från forumister som levererar annat än gnäll är lättare att fördra. De flesta av oss är ju komplexa varelser som tappar stilen ibland. | |
| Nora1 - Ej medlem längre | 2014-05-29 09:02 | |
![]() | Om du tycker bild och karaktär är viktigt så är det ju bara att du ignorerar dom inläggen. Jag hänger inte forum på för att bedöma männsikors åsikter efter deras utseende utan efter vad som kan tillföra mig personligen. | |
| kryddeluntan | 2014-05-29 09:12 | |
![]() | Det är precis som du säger Nora1, har man ett offentligt jobb, kund/ klientkontakter så väljer man nog att vara anonym. Det har inget att göra med ens åsikter. Vi är komplexa varelser, som du säger Sylvia och kan bara spekulera i varför vissa slänger ur sig spydigheter hela tiden. | |
| amper sand - Ej medlem längre | 2014-05-29 09:33 | |
![]() | Jag står lika mycket för vad jag skriver här, även om jag tappar stilen ibland, som vad jag skriver och säger i jobb och offentligt. Således inga som helst bekymmer med bild. Mer personligt att ha ett ansikte på den man surrar med. Pinsamt är alla utstuderade försök att feltolka, istället för att emellanåt backa och erkänna att man läste/tolkade/analyserade fel. | |
| Nora1 - Ej medlem längre | 2014-05-29 09:42 | |
![]() | Hur kan du vara säker på att man läste/tolkade/analyserade fel om man inte medger det? (Nu kanske jag tolkar fel men jag bara undrar.) | |
| Syster-Häxan | 2014-05-29 09:46 | |
![]() | Pinsamt är det väl då vissa anser sig veta hur andra tolkar det som skrivs | |
| amper sand - Ej medlem längre | 2014-05-29 09:53 | |
![]() | Säker kan man aldrig vara? Och jag VET inte hur någon annan tolkar, såklart, men ibland är det rätt uppenbart att man riktar in sig på enstaka formuleringar tagna ur sin kontext, t ex. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2014-05-29 09:59 | |
![]() | lite värst är det när samma person har flera nick och svarar på sina egna inlägg och det syns mer en tydligt | |
| arbetslinjen - Ej medlem längre | 2014-05-29 10:05 | |
![]() | Diskussioner blir ofta debatter vilket är synd. Likväl som folk gärna tolkar fel och inte vågar erkänna det, så försöker man också leta brister i själva sättet att uttrycka argumenten, i stället för att försöka förstå vad det man säger innebär. Typ "ja men du sa ju X! <citat>", medan personen framhåller att hen menar Y, men detta tolkas som något sätt att slingra sig och används som angreppspunkt. | |
| Nora1 - Ej medlem längre | 2014-05-29 10:07 | |
![]() | När någon feltolkar det jag har skrivit så utgår jag ifrån att jag inte varit tillräckligt tydlig så att alla har möjligheten att förstå. Jag tänker inte att dom ska tolka/analysera/läsa om det jag har skrivit. Ibland försöker jag formulera om mig men ibland orkar jag inte och då låter jag dom, med all rätt, vara kvar i sin tro att dom hade rätt. | |
| Nora1 - Ej medlem längre | 2014-05-29 10:09 | |
![]() | Med det menar jag att man automatiskt inte behöver backa och erkänna att man har fel. | |
| arbetslinjen - Ej medlem längre | 2014-05-29 10:12 | |
![]() | Och ja, den här oplockade gåsen som finns i varje hörn av Betapet är också väldigt pinsam. | |
| amper sand - Ej medlem längre | 2014-05-29 10:13 | |
![]() | Yes. Bättre vara rak. | |
| Nora1 - Ej medlem längre | 2014-05-29 10:15 | |
![]() | Nu förstod inte jag riktigt det här med oplockad gås? | |
| roskoe1 | 2014-05-29 10:18 | |
![]() | Nora1: det är ett talesätt, att ha en gås oplockad med någon betyder att man är ovän med den personen och är i konflikt. | |
| Nora1 - Ej medlem längre | 2014-05-29 10:19 | |
![]() | Ok. tack. :) | |
| kryddeluntan | 2014-05-29 10:21 | |
![]() | Varje generation har också sina ord och innebörden i ett ord kan förändras över tid. Jag tyckte det var konstigt att folk " hånglade" titt som tätt. " hångla" hade en mycket grövre innebörd för mig. | |