Spelrum
Giraffen | 3 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 1 |
Inloggade | 4 |
Mobilspel
Pågående | 19 877 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
temperance | 2015-12-10 23:06 | |
![]() | Det är väl värre att kommentera en persons utseende än en jyckes, men jag håller med om att det är fräckt att oombett förolämpa människor/djur. | |
med | 2015-12-10 23:51 | |
![]() | Ärlighet varar längst | |
Tommy 1979 | 2015-12-11 01:46 | |
![]() | Om man är "brutalt ärlig" och säger något mindre smickrande om man blir tillfrågad vad man tycker om någons kläder, frisyr etc., lär nog risken vara större att personen blir sur på en ganska länge jämfört med om man kommer med en vit lögn. Så visst varar ärlighet längst :-D | |
micro113 | 2015-12-11 07:41 | |
![]() | Vilka lögner talar man om? Viktiga saker anser jag kräver ärlighet. Man ljuger inte för sin partner om ekonomi, trohet, känslor etc .. Man ljuger inte för sina vänner om viktiga saker bara för att inte blanda sig i eller spara deras känslor. Det som har betydelse i människors liv och ligger till grund för viktiga val är man ärlig om. Vet jag att syrran vänstrar så kommer jag inte skydda henne .. vet jag att hennes karl gör det så kommer jag inte skydda honom osv... Men att springa runt och tro att man skall frälsa människors smak när de har hittat något som i deras ögon är snyggt är bara uberfasoner och inte ärlighet. Att dessutom anse att ens egen smak står över andras .. njae ... | |
Tommy 1979 | 2015-12-11 11:12 | |
![]() | Det där med att (oavsett om man är ombedd eller inte) kommentera att en persons frisyr, kläder etc. är fula är bara oförskämt. Och vad är det för ett jävla snack om att "hjälpa någon till ett bättre klädval"? Det hade väl varit en sak om kläderna är trasiga, har smutsfläckar eller liknande, men om det bara handlar om det estetiska så ska man enbart knipa käft om man inte har något positivt att säga. Det finns ingenting som säger att ens egen smak är bättre än den andra personens. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2015-12-11 11:39 | |
![]() | Om jag frågar någon hur klänningen sitter på mig så vill jag ha ett ärligt svar.hatar folk som jamsar med och inte säger vad dom tycker,butikspersonalen i klädaffärer är proffs ljugare dom är bara pinsamma. Sen finns det sjuka människor som ljuger om allt och en kvinna jag tänker på är det synd om.Hon jag tänker på ljuger om att hon har en son som är 6 år.Att farmorn är 112 år.Hon ljuger om att hon blivit utsatt för rån blivit jagad med yxa.och vi som träffar henne låter hon hållas,jag vet iinte vad som skulle bli bättre om vi ställde henne mot väggen.troligtvis hittade hon på nya grejor. Hon ljuger om blodcancer och jag känner till några människor som ljuger om att dom har eller har haft cancer.Det är en uppmärksamhetsfråga kanske.Det finns folk till det mesta .jobbig att dom inte begriper att dom duger som dom är. | |
micro113 | 2015-12-11 13:08 | |
![]() | ttiittii Om du frågar mig hur en klänning sitter på dig så kommer jag ge ett storlekssvar .. Den kanske är väl liten, stor, kort, lång.. Jag kommer inte slå mig för pannan och säga att färgen är skitful... Inte ens om jag tycker det... | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2015-12-11 13:19 | |
![]() | Skulle aldrig pröva en klänning med en färg jag inte gillar.Jag vet min storlek garanterat.Men min fråga skulle inte handla om storlek utan om DU tycker att klänningen är passar mig ,klär mig,vissa klänningar passar inte vissa personer | |
micro113 | 2015-12-11 14:20 | |
![]() | ttiittii Om du ställde frågan så - så skulle jag svara och berätta för dig vad i kläderna som jag funderade över .. Därför att du då uttryckligen hade bett mig om det -- Min filosofi är att människor klär allra bäst i kläder de känner sig bekväma med - och det behöver inte betyda att kläderna i sig enligt min uppfattning är bästa valet. När en människa känner sig fin och bekväm så blir hon fin. | |
micro113 | 2015-12-11 14:25 | |
![]() | ttiittii Själv har jag gått från låg vikt, till hög vikt, till låg vikt och har nu gått upp en del igen -- men inte lika mycket som tidigare ... När jag är som smalast vill folk gärna klä mig i strl 36-38 .. och jag har köpt några sådana plagg och aldrig känt mig mer oattraktiv än när "kläderna känns för små" - fast det är rätt strl .. Jag köper alltid helt minst ett nummer för stort (helst mer) .. och när jag får klä mig som jag vill så vågar jag ha roligt och känner mig fin.. När jag klär mig objektivt "bättre" så känner jag mig som en instängd julgris som vacumförpackats före slakt ... och då har man inte kul och utstrålar bara osäkerhet .. Berättar för att bildliggöra vad jag menar. | |
mistmaster | 2015-12-11 15:23 | |
![]() | jag tycker dem är lögnare! | |
nettenr56 | 2015-12-11 16:52 | |
![]() | Jag föredrar ärliga människor oavsett vad det är | |
micro113 | 2015-12-11 17:24 | |
![]() | nettenr56 Det är skilt ifrån att det är okej att påtvinga sin ärlighet på andra in absurdum .. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2015-12-11 22:32 | |
![]() | Jag känner inga sådana människor,Dom Du beskriver Micro måste vara nån fjortis eller värsta sortens psykfall. Du fattar garanterat inte vad jag menar så glöm det | |
Lågintensiv | 2015-12-11 22:43 | |
![]() | Jag föraktar folk som manipulerar med hjälp av lögner, men småljuger man för att skona nån annan är det ok. | |
Lågintensiv | 2015-12-11 22:44 | |
![]() | Människor som ljuger om avgörande saker skrämmer mig nåt oerhört. Jag är ärligare än de flesta och blir lika chockad varje gång. | |
Sharky68 | 2015-12-11 22:46 | |
![]() | Den som ljuger måste ha ett bra minne! | |
Sharky68 | 2015-12-11 22:46 | |
![]() | Ärlighet vara längst. | |
kryddeluntan | 2015-12-11 23:04 | |
![]() | Ärlighet varar längst. Jag är nog ganska godtrogen och tror att alla är ärliga och blir riktigt besviken när någon ljuger om avgörande saker, håller med Lågintensiv. Det här hände för länge sen : en kompis ljög för en kille ( som hon hade träffat ett tag), att hon var med barn, vilket inte var sant, bara för att " få honom på kroken" Jag valde att berätta hur det var för honom och sa adjö till kompisen. Att ljuga och manipulera är det värsta jag vet. | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2015-12-11 23:10 | |
![]() | Det är alltid bäst att inte ljuga. Man behöver inte säga allt man tänker - men det är odelat bra att inte ljuga. | |