Spelrum
Giraffen | 6 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 1 |
Inloggade | 7 |
Mobilspel
Pågående | 20 310 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
kiwiskal | 2014-12-29 15:31 | |
![]() | "Moose72 2014-12-23 09:30 Antal inlägg: 849 För jobbigt att röra på sig! För jobbigt att äta sunt! Vårdcentralen fixar det. Man lever ju bara en gång, varför inte passa på att vara fet och överviktig då..... " Fattar inte? Eller skulle du vara rolig? | |
Moose72 - Ej medlem längre | 2014-12-29 15:50 | |
![]() | Man lever ju bara en gång så njut och ät vad du vill och bry dig inte om hur du ser ut eller om du knappt orkar gå efter att ha njutit av all mat. Är det inte så vi ska summera det hela? Vad många som klagar på maten. Man äter det som bjuds eller så är man utan. Inte svårare än så. Är du nog hungrig så äter du. Jag tror många skolbarn är bortskämda och får välja hemma vad dom vill ha och då duger inte skolmaten. | |
Sote | 2014-12-29 16:01 | |
![]() | Moose- för ovanlighetens skull så håller jag med dig.....vilket sätt att sluta året på;-) får nog bearbeta detta nu...... | |
kryddeluntan | 2014-12-29 17:12 | |
![]() | Helt rätt Moose, :-) | |
125478 - Ej medlem längre | 2014-12-29 17:27 | |
![]() | "Moose72 2014-12-23 09:30 Antal inlägg: 849 För jobbigt att röra på sig! För jobbigt att äta sunt! Vårdcentralen fixar det. Man lever ju bara en gång, varför inte passa på att vara fet och överviktig då..... " Tycker att citatet visar på ett förakt gentemot överviktiga. En hånfull kommentar av en person som tycker sig veta bäst. | |
Moose72 - Ej medlem längre | 2014-12-29 18:18 | |
![]() | Mitt citat var en fortsättning på "Ät och drick och var glad. Lev livet som du vill leva det." En sak vet jag och det är att under hungersnöd så finns inte många överviktiga. Vill man leva ett liv med övervikt så gör det då. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2014-12-29 19:13 | |
![]() | Här svårt att tro att folk vill leva med övervikt.Men jag tror inte folk blir smalare av att alla bantningstips. och bli matad med allsköns dieter. Vi som vvägrar surdegsbröd och vill kunna köpa en tidning utan att få diet tips,Vi har inget val det är bara dagens industri att välja på då. Vi som vet allt om hälsa och inte behöver några tips,Denna surdegreligion och hälsodieter är värre en Jehovas vittnen,Vi kommer inte undan | |
125478 - Ej medlem längre | 2014-12-29 19:18 | |
![]() | Att det var en fortsättning på nåt annat gör det inte mer "roligt" om det var det som var syftet. "En sak vet jag och det är att under hungersnöd så finns inte många överviktiga." Det tror jag inte stämmer, det finns nog alltid de som har mer av allt inklusive tillgång till mat. Man kan ju välja att se allt genom cyniska glasögon också... | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2014-12-29 21:26 | |
![]() | Det är kanske någon brist hos dom som skriver tidningar dom kanske inte har några andra ideer en hälsotips som alla redan kan . | |
RambleTamble - Ej medlem längre | 2014-12-29 21:45 | |
![]() | Kan man fylla tidningar och tv med recept, matlagnings och bakningsprogram till förbannelse så kan man ha bantningstios också. Man kan välja vad man vill se/läsa/betala för. Bara att ignorera det man inte gillar. Personligen läser/ser jag varken det ena eller det andra. | |
RambleTamble - Ej medlem längre | 2014-12-29 21:45 | |
![]() | *tips | |
kryddeluntan | 2014-12-29 22:01 | |
![]() | Hela Sverige bakar, hela England bakar, Masterchef USA, England, Australien. Jamie Olivier och Gordon Ramsey och Per Morberg och halv åtta hos mig och Sveriges Mästerkock och kockarnas mästerkock... Sveriges bästa mat stad ( kommer inte ihåg vad programmet hette), Historieätarna, ... Suck Javisst, morgonprogrammen på TV är fulla med matglada kockar och smaskande programledare Nya trenden, hela Sverige städar och snart kommer väl Hela Sverige duschar, byter lakan och dammsuger och diskar. Å ena sidan, alla dessa matprogram och andra sidan, bantningstips. Ja, jag blir då inte klok på det. | |
RambleTamble - Ej medlem längre | 2014-12-30 10:24 | |
![]() | Visst, det kan vara svårt att hitta en tidning som inte har diettips. Det är dock precis lika svårt att hitta en tidning som inte har recept, sport, politiska krönikor, musikspalter eller annat man eventuellt inte vill läsa. Bläddra förbi de sidorna då. Det får alla göra med det de inte råkar gilla i en tidning. Samma med det man läser på nätet. Vi har ett fritt val. | |
kiwiskal | 2014-12-30 11:15 | |
![]() | Tycker inte recept eller sport är samma sak som bantningstips typ "så får du platt mage på två dagar". Det sista ger ingen glädje bara ångest hos såväl tjocka som smala. | |
RambleTamble - Ej medlem längre | 2014-12-30 11:37 | |
![]() | Man kan få ångest av mycket i tidningar. Artiklar om mord, pedofilnätverk, hustrumisshandel, hedersmord, IS, osv. Tidningarna kan inte ta ansvar för enskilda individers eventuella ångest. Bläddra förbi det du inte gillar. Eller välj att inte köpa. | |
RambleTamble - Ej medlem längre | 2014-12-30 11:38 | |
![]() | Jag får inte den minsta ångest av bantningstips. Läser dem inte heller. | |
kajix | 2014-12-30 11:45 | |
![]() | gud är alltså lutheran ändå. | |
kiwiskal | 2014-12-30 12:00 | |
![]() | Menade kroppsångest inte dödsångest eller nåt. Bara för du inte haft det betyder väl inte att det inte finns? Läser inte heller sånt men det räcker ju med att slå på tvn eller datorn så finns det där. Tror inte att 6åringar ogillar sina kroppar pga för många matlagningsprogram eller politiska krönikor. | |
RambleTamble - Ej medlem längre | 2014-12-30 12:08 | |
![]() | Klart det finns. Som all annan ångest. | |
RambleTamble - Ej medlem längre | 2014-12-30 12:21 | |
![]() | Jag ser då en massa annat då jag slår på tv eller dator. Världen är full av allt möjligt. Vi har alla ett val. Och föräldrar har definivt ett ansvar för vad de tillåter sina barn att exponeras för. | |