Spelrum
Giraffen | 11 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 0 |
Inloggade | 11 |
Mobilspel
Pågående | 19 913 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
ewaleena - Ej medlem längre | 2008-10-01 19:02 | |
![]() | Grattis Emmy.. :D | |
l0llo | 2008-10-01 19:03 | |
![]() | Gud vilka roliga historier. Själv håller jag på med körkortet. Har valt att ta det uppe i Kalix där min bror bor och där han själv tog körkortet för ca ett år sen. Är väldigt nervös och har fått reda på idag att jag har uppkörning den 19e november.. | |
DennisPlz | 2008-10-01 19:16 | |
![]() | Om man missat en uppkörning så ska rätten att ta körkort vara förbrukad. Det finns allt för många med körkort men utan vett på vägarna. | |
emmylicious | 2008-10-01 20:34 | |
![]() | inte första gången, men efter några gånger iallafall. | |
mrperfect | 2008-10-01 22:35 | |
![]() | Hmm..vilket besvär det tycks vara för många... | |
run-marie | 2008-10-01 22:39 | |
![]() | Dennis, det finns många som haft körkort i många år (iaf som dom ser ut att ha haft) och kör som karlar brukar säga: "som kärringar". När man inte kör regelbundet, utan kanske bara till helgen och stormarknaden så får man ingen körvana och är ibland verkligen ett "hinder" i trafiken. Det kan vara 50, 70 eller 90 km/tim och dom kör konstant 60-65, såna blir jag själv vansinnigt f-d på. Ibland ska man ha kontroll på dom också, trafikvarningsskylt i bakrutan? :) | |
Ellebellebii - Ej medlem längre | 2008-10-01 22:54 | |
![]() | DennisPlz 2008-10-01 19:16 Om man missat en uppkörning så ska rätten att ta körkort vara förbrukad. Det finns allt för många med körkort men utan vett på vägarna. Du måste skämta! :O Finns alldeles för många som kuggar de som kör upp "bara för att"... | |
Kirkelina | 2008-10-01 23:09 | |
![]() | Och dessutom är man förmodligen väldigt nervös första gången och missar bara därför. Sedan måste man ju ta några lektioner till så egentligen är nog de som blivit kuggade mer välutbildade än de som lyckas slinka igenom redan första gången. Det är ju dessutom lite skillnad var man tar körkort antar jag. Lite tuffare i Stockholm än i Arjeplog kanske så gissningsvis är det fler som kuggas i storstäderna än på landsbygden. | |
Kirkelina | 2008-10-01 23:10 | |
![]() | Förresten ett jättestort grattis till dig Emmy! | |
yayasout - Ej medlem längre | 2009-01-11 18:01 | |
![]() | Det slog mig nyss att jag ska ju börja övningsköra i morgon. Har aldrig suttit på förarsidan. Shit vad nervös jag blev... | |
Tinna | 2009-01-11 18:44 | |
![]() | Kuggade på en uppkörning för att jag inte kollade ordentligt i höger spegel vid en högersväng.. Han menade på att det kunde ju komma ett fyllo som skulle köra om på fel sida, och isf hade jag missat det.. Men men.. Nu har jag mitt körkort iaf. ;) | |
SmallHarmony | 2009-01-11 18:55 | |
![]() | Kuggade på teorin två gånger. En poäng från godkänt båda gångerna.. Uppkörningen klarade jag galant... | |
Margana | 2009-01-11 19:16 | |
![]() | Jag kuggade första gånger för att jag inte sakta in och tittade efter tåg, tyckte inte det var någon idé då järnvägen var nedlagd....nu var nog den egentliga anledningen att han som skulle kolla mig hade en till med i bilen som skulle lära sig. När jag körde upp andra gången så sa uppkörningsgubben att han tyckte kuggningen var löjlig och att han aldrig skulle ha kuggat mig för en sån sak. =) | |
850710 | 2009-01-11 19:29 | |
![]() | klarade teorin galant och sen på uppkörningen fick jag två inspektörer en som skulle utbilda sig till inspektör och en vanlig men det gick bra, fick köra i ett område där jag övningskört massor innan så när han fråga om jag kände till området så skaka jag på huvudet lite skrajt så han var grymt förklarande men det gick som på räls som flickan hade sagt :) | |
Delight2002 | 2009-01-11 19:47 | |
![]() | Kuggade teorin med en poäng första gången, hade då endast läst vänstersidorna i boken ( de med bilder och sammanfattning). Läste på lite till och klarade med marginal. Tog 5 körlektioner och körde sedan upp trots att körskolan sade att jag "Aldrig skulle klara det". Jag klarade mig och körkortet gick på runt 5000:- för min del, allt som allt. | |
Tigera | 2009-01-11 20:01 | |
![]() | Klarade både teoriprov och uppkörning på första försöket. På den tiden fick man börja övningsköra 3 månader innan man fyllde 18, och jag fick mitt körkort ca en månad efter 18-årsdagen. Men då bad jag att få några lektioner extra eftersom jag var förtjust i min bilskolelärare som var 33 år gammal :) | |
Tigera | 2009-01-11 20:04 | |
![]() | Alltså jag hade ju redan tagit de där extra-lektionerna innan jag fick körkortet. Efter uppkörningen fick jag flirta på annat sätt :) | |
emmylicious | 2009-01-11 20:34 | |
![]() | yaya, det är alltid läskigt i början. jag var livrädd för att växla i början, kom inte högre än tvåan. | |
EssQ - Ej medlem längre | 2009-01-11 20:50 | |
![]() | Jag skrev upp 4 gånger men klarade uppkörningen första gången :) | |
CHL | 2009-01-11 22:22 | |
![]() | tycker det är läskigt med alla bilolyckor ännu, nästan alla är ju orsakade av människor. | |