Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 19 693 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ramsay - Ej medlem längre | 2011-02-05 00:35 | |
![]() | i know hun! men faktum kvarstår att det inte är mkt att reta sig på att man inte kan vara dampig med sin medelklassdagis/grannkret s. hade ngn sagt kuk i min bekantskapskrets (alltså inte bland vänner) hade jag satt latten i halsen och skrattande dömt henne som arbetarklass/socialt obegovad/korkad jag med. | |
| Tanten M - Ej medlem längre | 2011-02-05 00:52 | |
![]() | Jobbigt att leva ditt liv i så fall kan jag tycka ramsay. Skulle jag aldrig palla med. Är är varken obegåvad eller socialt inkompetent. Däremot skulle jag aldrig välja att umgås frivilligt med folk som inte kan höra ett ord som kuk utan att bli besvärade. Snacka om att sitta på höga hästar. Vilket hymlande. Usch, nu blev jag både arg o besviken. | |
| Egenskap - Ej medlem längre | 2011-02-05 00:53 | |
![]() | Retar mig på överklass som ska vara lite fina i kanten. Och på Pernilla Wahlgren. | |
| bobo flux | 2011-02-05 01:04 | |
![]() | Jag retar mig på att jag, varje gång jag står i duschen, kan konstatera att jag är arbetarklass, socialt obegåvad och korkad... | |
| kverulanten - Ej medlem längre | 2011-02-05 01:06 | |
![]() | Hm, vilken torr bekanskapskrets du måste ha. Inte för att jag har kuktourettes men jisses, inte är det hela världen om jag råkar säga det. Det jag sade, som inte passade sig, vara faktiskt nåt så banalt som "nä, jag har inte läst nånting ur den boken" och "struktur i läsningen? HA! Jag har inte ens kalender!" Det var lite för magstarkt för fröken Perfekt som till och med schemalägger sitt sexliv. Uff. Ironiskt nog handlade kursen om mångfald, intersektionalitet och sånt härligt stuff ;) | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2011-02-05 01:06 | |
![]() | hur konstaterar du det? j | |
| bobo flux | 2011-02-05 01:10 | |
![]() | OT: Jag duschar naken och namnger varje synlig kroppsdel på sju olika språk. | |
| bobo flux | 2011-02-05 01:11 | |
![]() | Jag retar mig på att jag är kungen av paradoxal ironi... | |
| kverulanten - Ej medlem längre | 2011-02-05 01:11 | |
![]() | Jo, det är en jävla grej att reta sig på att inte få vara sig själv. Det finns dessutom en genusaspekt i det hela som retar skiten ur mig. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2011-02-05 01:11 | |
![]() | det är lungt. och jag ville inte säga hur det ska vara, men i medelklassen så blir cracytjejen som ropar kuk en outcast. allt har sin plats. | |
| kverulanten - Ej medlem längre | 2011-02-05 01:21 | |
![]() | Jo, det är ju självklart. Exemplet är dock långt ifrån så "extremt" som det otroligt vulgära kukexemplet. Kalendrar är visst holy cows. | |
| Dyslekso | 2011-02-05 12:19 | |
![]() | Stiff miljö, kverulanten. Retar mig DN. Analysförmåga på topp: i51.tinypic.com/1zoc8cx.j pg | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2011-02-05 12:26 | |
![]() | Ha ha ha! | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2011-02-05 12:34 | |
![]() | :) DN måste ha importerat sina medarbetare från over there. Rutten genpool ftl. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2011-02-05 12:36 | |
![]() | kverulanten, jag förstår precis - har många gånger känt som du. Jag tål många gånger inte kvinnor i flock och deras outhärdligt tråkiga samtalsämnen/intressen/ou ttalade tabun. Jag blir obstinat. | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2011-02-05 13:10 | |
![]() | Flockbeteende överhuvudtaget retar mig. Vuxna män som plötsligt blir både barnsliga och macho på en och samma gång och kvinnor som jadajadajadar om allt från dagis till vilka klädmärken som betyder något, för det mesta ämnen som berör mig på intet vis. Blir också obstinat och tämligen sarkastisk. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-02-05 14:25 | |
![]() | Testa att bo i en lägenhet där du inte får sätta upp något på väggarna. Blir deprimerad av bara tanken, irl är det värre. Har en känsla av att det kommer bli en motreaktion när jag flyttar till helt eget och femtonhundra tavlor, lampor, hyllor och tre väggplatt-tvs åker upp på väggarna. | |
| Hoodman - Ej medlem längre | 2011-02-05 14:27 | |
![]() | Ett spikhål är ju lätt att spackla igen och måla utan att det märks :) | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-02-05 14:33 | |
![]() | Inte på tapet :( | |
| Hoodman - Ej medlem längre | 2011-02-05 14:36 | |
![]() | Då tar du en mattkniv och skär bort lite tapet (max en kvadratcentimeter). Gör sen hål, häng upp. Vid flytt: ta ut spik, Limma dit tapeten. :p | |