Spelrum
| Giraffen | 1 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 1 |
Mobilspel
| Pågående | 19 525 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Tommy 1979 | 2008-08-14 21:57 | |
![]() | Jag förstår mig inte riktigt på er som försvarar Abrahamian. Ni tycker alltså att det är ett helt OK och sportsligt beteende att göra som han? Påminner om en 4-åring som inte får godis i matbutiken. | |
| Susssen | 2008-08-14 22:09 | |
![]() | Tycker det var rätt av Ara. Var han nu orättvist bedömd tycker jag det är okej att visa det. Coolt gjort. Osvensk | |
| kaparen - Ej medlem längre | 2008-08-14 22:15 | |
![]() | Man måste räkna med att det ibland blir fel därför att det handlar om just bedömning som utförs av människor och människor om än aldrig så utbildade gör fel. Även idrottsutövarna gör ju felbedömningar ibland... | |
| bobo flux | 2008-08-14 22:19 | |
![]() | Jo, men det är ju en sak om felbedömningarna sker direkt i samband med händelsen. Nu var ju Ara redan borta hos Leo och tog instruktioner när beslutet kom. Det är som att domaren dömer hörna till Lag A, lag B rensar bort hörnan till inkast vid sidlinjen och domaren dömer straff för ett regelbrott han ansåg begicks innan hörnan slogs... | |
| kaparen - Ej medlem längre | 2008-08-14 22:31 | |
![]() | Eller som när Rönnmark ringer till videodomaren... men oavsett så anser jag att Ara och svenska brottningsförbundet borde protesterat på ett annat sätt. Jag frågar igen vilka signaler detta sänder till brottande barn och ungdomar i fråga om hur man agerar när man anser att domaren gjort en felbedömning? | |
| BrottArne | 2008-08-14 22:41 | |
![]() | Vi har pratat om detta på brottar träningen och alla säger samma sak och det är ju jättesynd för Ara med hans sista OS så förstår jag om han kastar den i mitten av ringen för att visa sin besvikelse. Vi är också sura för domarn ändrar från lås till mattflykt detta är ju skandal!!! | |
| Rigoletto | 2008-08-14 22:47 | |
![]() | Men hallå, så många av er som såg matchen och tyckte att domaren utan tvekan dömt fel (jag såg den inte) om protester inkommer efter matchen så måste det väl ändå finnas en objektiv bedömningsinstans till som gör ytterligare en bedömning av domarens dom. Som i sin tur kan riva upp domarens beslut och rättvisa skipas eller är domarens dom giltig för evigt hur korkat han än dömer.... | |
| Rigoletto | 2008-08-14 22:48 | |
![]() | För övrigt håller jag med kaparen. | |
| bobo flux | 2008-08-14 23:00 | |
![]() | kaparen: jag tror inte måldomaren hade dömt mål i efterhand om pucken är en decimeter utanför mållinjen... att sveriges formella protest avslogs är väl knappast förvånande, det gäller ju att hålla de sina om ryggen... grekisk-romersk har ju enligt tidningarna redan tidigare legat lite smått pyrt till hos IOK, om jag förstått saken rätt. Jag tror knappast läget är bättre nu... | |
| TheWave | 2008-08-14 23:00 | |
![]() | Kasta ut brottningen som sport från os, kasta inte bara en brons peng på mattan kasta hela sporten. Mutade domare som styr o bestämmer vem som ska vinna det är ju sjukt. visst det är en bedömningssport men i det här fallet är det solklart att det är fråga om att Italien har betalat dommaren bäst. Han vet ju inte vad han dömmer själv, sen blir det någon efter konstruktion. så jag tycker att Ara gör helt rätt genom att visa hur lite en OS medalj i brottning är värd. | |
| manne00 | 2008-08-14 23:08 | |
![]() | Brottningen skall bort från OS. De "nya" reglerna hjälper ju inte till. Det känns som brottarna blivit för skickliga på att försvara sig och därmed så kan lottning avgöra. Dock så gjorde Ara rätt. Han följde sina känslor utan att skada nån annan. Tror inte killen mått bättre om han hållt sina känslor inom sig. | |
| kaparen - Ej medlem längre | 2008-08-14 23:13 | |
![]() | Vet inte om jag övertolkar det som skrivs här nu. Men om brottningen genomsyras av mutor och korrumption - och alla vet om det - så undrar man lite stillsamt varför Ara ö h t ställde upp? F Ö är min bedömning att det är långt över läggdags :) | |
| run-marie | 2008-08-14 23:14 | |
![]() | Ara ville ha guldmedalj inte silver, inte brons och när man då blir så illa behandlad p g a vad det nu är muta, fusk eller nåt annat så betyder säkert inte bronsmedaljen ett skit. När han nu inte vill ha den under de förutsättningar som gällde så gjorde han absolut det enda rätta. Personligen tycker jag t o m att han inte ens skulle dykt upp till medaljutdelningen, det hade väl verkligen visat alla vad han och ledningen tyckte om domslutet. Varför kasta ut brottningen TheWave, det finns ju sååå många sporter som har dopade utövare t ex snart kan dom väl lägga ner allt isf. Det är säkert inte första eller sista gången som nån muta förekommit heller. Det är ju inte bevisat att det är så för den delen utan det är ju bara en misstanke och en anklagelse än så länge. | |
| mrperfect | 2008-08-14 23:20 | |
![]() | det tycks vara en allmän uppfattning bland brottare, inte bara svenska, att fusk förekommer och att f.d. sovjetstater gör upp om vilka matcher man skall "hjälpa till" i . för at stävja detta har Pelle Svensson föreslagit att man skall lotta ut vilken domare som skall döma matchen, och en dator skall lotta ut detta några minuter före matchen, på så vis kan man inte prata ihop sig. Men Icke sa Nicke i internationella förbundet :( | |
| ralfus | 2008-08-14 23:29 | |
![]() | visstfan, felbedömning kan man räkna med. men att först döma rätt och sedan ändra sig till ett felaktigt domslut? | |
| The_Viking | 2008-08-14 23:30 | |
![]() | Det var ju faktiskt så att Italienarna Fick poäng emot sig klagade och domaren ändrade sig och gav poäng till Italienaren därav förlorade Ara matchen. Tidigare i matchen så flydde italienaren mattan med HELA kroppen och det hände ingenting om jag minns rätt. Hur man än ser på det så var det ingen "domarmiss" utan en DOMARSKANDAL! Sen så tror jag att Ara ger BLANKA FAN i vad omvärlden tycker! Enligt svenskarna på plats så tycker andra domare (som inte dömde matchen), tränare och ledare att det var en ren skandal att domaren dömde bort Ara då han ej gjorde något fel alls. | |
| Qrax | 2008-08-14 23:53 | |
![]() | Om det stämmer, vilket det förmodligen gör, att brottningen har varit korrupt under lång tid och att det finns bevis att domare varit mutade förut under bl.a. OS-finaler så tycker jag att han gjorde rätt. Det var inte bara en markering mot bedömningen i hans match utan en markering mot hela sporten. Om han tagit guld och lagt ifrån sig medaljen hade jag tyckt det var lika rätt. Medaljer i såna här sporter vill vi inte ha. | |
| dwight | 2008-08-14 23:56 | |
![]() | Man borde starta en fanclub för den mannen=) Han är GRYM! 100% | |
| zimba - Ej medlem längre | 2008-08-14 23:59 | |
![]() | Att stå upp för det vi tycker och hålla fast vid det oavsett vad konsekvensen blir är väldigt osvenskt och väldigt uppfriskande. Fler borde visa sitt missnöje på ett uppseendeväckande vis! | |
| Sven Gun | 2008-08-15 00:03 | |
![]() | Go Ara! Han gjorde helt rätt. Je e me i fanclubben | |