Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 4 |
| Inloggade | 8 |
Mobilspel
| Pågående | 19 501 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Ceckes | 2008-11-03 19:05 | |
![]() | Att köra med belöning är en otroligt bra idé i alla sammanhang! Har man till ex svårt att börja träna, kör samma sak där...Belöning efter en viss tid! | |
| dwight | 2008-11-03 19:22 | |
![]() | Inga av dessa "hjälpmedel" t.ex. tuggumi, plåster mm hälper helt. de hjälper dig bara att sluta bli beroende av rökningen. Istället blir du beroende av tuggumi. Mycket bättre, men inte HELT bra. Det ända som hjälper är att ta en tankeställare med sig själv, klarar jag det här? . om ja!, så är det bara att sluta! Man kan försöka med tuggumi och sedan sluta med tuggumi sen om det hjälper? | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-11-03 19:36 | |
![]() | Plåster och tuggummi är hjälpmedel. Det är svårt ändå. Själva vanan och känslan av att befinna sig i ett giftmoln, sitter hårt. Viljestyrka behövs och sysselsättning. Plåster skulle amn ju bara använda under de första 14 dagarna och tuggummi i högst 3 mån. Jag tog mindre och mindre bitar av tuggummina (aldrig hela) och böt gradvis ut dem mot sockerfria tuggummin. Numera hatar jag även tuggummin :) Halstabletter är gott. | |
| minuz | 2008-11-03 21:10 | |
![]() | Något som jag fortfarande tycker........... Det luktar så himla otroligt jäkla gott när någon röker. Alla säger det luktar skit men jag tycker absolut inte det. Men det är just när de röker som det luktar gott efteråt luktar ju personen inte gott. Men ciggen luktar underbart..... Mmmm | |
| ryssbrud - Ej medlem längre | 2008-11-03 22:12 | |
![]() | tuggummi är gott | |
| klobba2 - Ej medlem längre | 2008-11-04 04:39 | |
![]() | håller med minuz | |
| Ceckes | 2008-11-04 04:46 | |
![]() | Jag har faktiskt en kompis som blev beroende av nikotintuggummi.. så jag håller med där om att inte tugga tuggummi med nikotin i i allafall. Då är plåster bättre, o man trappar ned i dos med detta. Först har man det högsta o sen går man ner succesivt. Min kompis lovade att inte röka som nyårslöfte för detta året, men nu tuggar hon nikotintuggummi hela tiden o det är oktober nu lixom... nej det går bort. O jag skulle också börja tugga tänkte jag men då gick en lagning i min mun... ajaj, nej inget tuggummi för min del!! | |
| Johanna73 - Ej medlem längre | 2008-11-04 06:24 | |
![]() | Nä ersätta ett beroende med ett annat är ju inget bra, har man lite go och viljestyrka lägger man av rakt av!! Jag älskar att känna mig fri, fri från slaven=ciggen | |
| yrpannan | 2008-11-04 08:20 | |
![]() | Släng ciggen ev. rök upp den sen är det bara o hålla sej :) 2månader här nu. | |
| Johanna73 - Ej medlem längre | 2008-11-04 08:21 | |
![]() | grattis yrpannan, så skönt är det att slippa :) | |
| nella35649 | 2008-11-04 08:54 | |
![]() | Jag tyckte att lakritstuggummina var helt oootroligt goda (nikotin alltså) Slutade röka för snart 2 år sen, tuggade i 3 månader gick sen över till vanliga tuggummi, de funkade jättebra. Sluta röka efter 25 år var det bästa ja gjort. Saknar det INTE men tycker oxå som vissa att de luktar såå gott :) De gånger ja tyckt det var jobbigt var nog första året när man skulle ut o partaja lite, provade då nikotinfria cigaretter de va super, men efter ett par fester med dom kände ja att ja skulle vilja ha dem även utan vinet i glaset därför blir det bara vin nu :) LYCKA TILL, MAN KAN BARA MAN HAR RÄTTA VILJAN.... | |
| Satyra | 2008-11-04 09:14 | |
![]() | Snus är farligt på fler sätt än "bara" för tandköttet, vill jag bara påpeka. ;-) Nikotinet drar ihop blodkärlen, dvs påverkar då blodcirkulation och hjärtverksamheten negativt. Plus är skadligt för tarmar/mage. Nikotinfria cigaretter? Har aldrig hört talas om sådana ens. :-O Är förövrigt storrökare själv sedan 30 år tillbaka. Har provat att sluta en gång, och det med hjälp av Zyban (eller hur det stavas), men det funkade inte alls på mig, tyvärr. Nu har jag Champix liggande hemma som inom kort ska börja brukas så får vi se om de fungerar bättre. Tror i och för sig som många andra här att man kan sluta utan hjälpmedel egentligen, om man bara ger sig fan på det. Men min tanke med Champix är att jag kanske med dess hjälp slipper gå upp så mycket i vikt. Ämnesomsättningen sjunker ju av ett rökstopp så vare sig man äter mer eller inte går man ju snudd på garanterat upp i vikt och visst, det kan ju tyckas som en skitsak i sammanhanget men ... om man nu kan slippa det så varför inte prova. Stort lycka till till er som redan påbörjat ert rökstopp!! :-) Och grattis till er som redan lyckats! | |
| nella35649 | 2008-11-04 09:16 | |
![]() | De nikotinfria cigaretterna finns att köpa i utländska affärer. De är gjorda av örter, låter inte så gott kanske, men för mej var dessa rena drömmen :) | |
| Petal_ - Ej medlem längre | 2008-11-04 09:18 | |
![]() | johndeere: hur har det gått för dig sen...? Jag slutade också röka för 7½ år sen, efter att ha rökt i 24. För mig funkade det inte att ersätta det beroendet med ett annat, t ex med plåster, tuggummi etc - var tvungen att klippa helt. Det var inte lätt men det gick. Min man brukar försöka ta åt sig äran för att jag slutade. Han hotade nämligen med att vägra sex om jag inte slutade ;) | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2008-11-04 09:22 | |
![]() | "nikotinfria cigaretter" ? Man drar ju fortfarande ner en massa skit i lungorna. Nikotinet är väl det mindre farliga i det hela... eller? | |
| Satyra | 2008-11-04 09:30 | |
![]() | nella - ok, tack för informationen. Har dock inte tänkt ersätta vanliga ciggen med nikotinfria sådana, (som du säger grönöga, man drar ju fortfarande ned främmande partiklar i lungor/lufrör då) blev bara nyfiken på vad det var eftersom jag inte hört talas om det förut. :-) | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2008-11-04 09:34 | |
![]() | Börjar undra om det kanske inte vore så dumt ändå... Att kunna ta ett bloss när man håller på att bli galen, och ändå inte underhålla sitt nikotinberoende (istället för att kanske falla dit på en cigg med nikotin) Hm... | |
| Satyra | 2008-11-04 09:38 | |
![]() | Petal_ - jag har nog aldrig varit så kär att ett sådant hot skulle få mig att sluta. Skulle nog tvärtom bli som en obstinat tonåring och som motultimatum säga att om du inte ger fan i att klaga på min rökning så kommer JAG vägra sex, hahaha ;-) Tror man måste sluta för att man själv verkligen vill det. Eller vill och vill - om jag ska vara helt ärlig så tycker jag fortfarande om att röka, det är det stora problemet ... Men eftersom jag är sångerska och lätt astmatisk dessutom så känner jag att jag inte klarar av att röka längre, då det börjat försämra både röst och ork. Så jag har kommit fram till - efter att ha väntat åratal på den där "viljan" - att jag måste nog sluta på andra grunder än det. Annars lär jag få vänta ... | |
| ryssbrud - Ej medlem längre | 2008-11-04 11:29 | |
![]() | sitter med nikotintuggumi och är röksugen hur går det till? | |
| Satyra | 2008-11-04 11:46 | |
![]() | ryssbrud - det är förmodligen proceduren av rökningen du är sugen på och inte nikotinet. ;-) Det är nog det värsta med att sluta röka antar jag - att få bort det invanda procedurmönstret. Nikotinet i sig VET man ju försvinner ur kroppen relativt snabbt. | |