Spelrum
| Giraffen | 0 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 19 907 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| SiriusMusta - Ej medlem längre | 2010-10-11 12:58 | |
![]() | Jag vet och känner flera par som förlovat sig unga. Och som senare gift sig. Jag tycker inte åldern spelar någon roll om man känner sig säker. Men jag tycker inte det ska gå alltför länge mellan förlovning och bröllop, därför tycker jag 15 är lite ungt.. | |
| playboydiiva - Ej medlem längre | 2010-10-11 13:07 | |
![]() | Lite för ungt men det finns inget som säger att det inte kommer funka....så grattis från mig :) | |
| bizzzy - Ej medlem längre | 2010-10-11 13:07 | |
![]() | Kärlek är vackert oavsett ålder. Döm inte ut de unga tu på förhand.. Lycka till kära ungdomar! =) | |
| DIF-Elton | 2010-10-11 13:41 | |
![]() | Finns det inte lag på att man måste vara 18 för att gifta sig? Tycker det borde vara även på förlovning då. Bara för att jag tycker man bör vara vuxen för att förlova sig så tycker jag inte att kärlek är till bara för vuxna. Finns inga garantier att kärlek håller oavsett ålder. Kärlek är alltid vacker så länge den är laglig :-) | |
| zlipzten - Ej medlem längre | 2010-10-11 13:52 | |
![]() | Tänker att jag gläds åt deras unga lycka och uppmanar dem att vara rädda om varandra, uppträda ansvarsfullt och hålla sig ifrån missunsamma vuxna. Varför börja tänka på äktenskap i brådrasket? Skulle de gifta sig om några år, får de säkert ett fantastiskt bröllop med eller utan morsans gamla väninnor. | |
| Evtyzz | 2010-10-11 13:53 | |
![]() | Jag hade ne kompis som förlova sig när hon var 15. De var tsm i typ 2månader och förlovade sig och innan denna killen hade hon bytt 10 killar "bildligt" på 1 månad så jag trodde inte på deras förhållande och det höll inte heller. Dom bröt förlovningen och blev förlovade säkert 5 ggr på resten av de 3 månader som de var tsm. ungefär som att dom bara var tillsammans. Jag förlovade mig själv efter endast 5månader tillsammans med min fästman. Vi har nu varit förlovade i 1år och 3 månader men för oss är det kärlek. Vi visste från första början att det var vi. "vi visste efter 3 månader att vi sku leva med varandra" Vi bor nu i ett hus tillsammans med våra hundar och det är på prat om att vi ska gifta oss. Jag är endast 18 "blir 19 i nov" och han har just fyllt 20. Jag tror att förlovning har en helt annan betydelse nu ön vad det var förr..., men min kompis som förlovade sig , det visste jag att det inte skulle hålla .. för det var mer en "status" förlovning. Ingen kärleksförlovning. | |
| Satyra | 2010-10-11 13:58 | |
![]() | Var och en som förlovar sig måste väl ändå avgöra styrkan i känslan själv. Det kan ju ingen utomstående göra, oavsett vad man utifrån kan tycka om saken och om eller hur länge det sen håller. Förlovning betyder ju inget ur lagstadgad synvinkel så ... förstår inte problemet vissa verkar ha här. | |
| nippertippan | 2010-10-11 14:32 | |
![]() | Min dotter förlovade sig när hon var 14 år. Låt dom göra det, dom små liven för att njuta av livet och kärleken. Dom är fortfarande ihop. 2 år nu. Bättre att dom är med en kille än att dom blir kär i ny stup i ett. | |
| nippertippan | 2010-10-11 14:35 | |
![]() | Håller med Evtyzz om att förlovning inte har samma mening idag som förut. Förr i tiden var det väldigt viktigt och togs på stort allvar! Idag är det nog mer ett kärleksbevis. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-10-11 14:36 | |
![]() | Nippertippan, som mamma till fyra döttrar där den äldsta är 10 år måste jag fråga om dom frågade "om lov" innan dom förlovade sig. Jag håller med om att det är bättre med en lite fastare relation när man är i den åldern men känner fortfarande en rädsla för hur svåra uppbrott kan vara och hur tungt det kan bli för dom den dagen den ena lämnar. Kan se framför mig hur läskigt det måste vara att se sin dotter eller son handlöst förälskad samtidigt som man ju måste glädjas med dom. | |
| nippertippan | 2010-10-11 14:40 | |
![]() | Det är ju en del av livet. Vem av oss har inte fått hjärtat krossat i unga år? Viktigast är nog att prata med barnen och säga att man inte ska se allt i rosa skimmer och berätta att den riktiga kärleken brukar komma först senare och att man ska koncentrera sig på göra det som är kul och njuta av livet, med vänner, resor, studier, mm mm | |
| Gautama | 2010-10-11 14:40 | |
![]() | Allvarligt talat ni som tycker det ska vara åldersgräns på att förlova sig, hur tänker ni? Man sätter en ring på fingret! Inget annat händer efter det. Kan se scenario framför mig när de unga tu bryter mot lagen och förlovar sig. Någon kommer på dem och anmäler dem. Hem kommer polisen och sliter av ringen för att se om det står datum och namn i den, hahahaha...helt galet. Det är en kärleksförklaring inget annat..chilla lite gott folk:-) | |
| nippertippan | 2010-10-11 14:41 | |
![]() | Titta gärna in på forumet för tonåringar och tonårsföräldrar där jag är admin. Välkommen dit och diskutera också. tonaringar.ifokus.se | |
| Maja G | 2010-10-11 14:44 | |
![]() | Vilka moraltanter( o farbröder) det finns här! Låt de unga tu förlova sig om de vill det. Det är endast dom som vet hur deras kärlek är till varandra...Håller det så håller det, och det vet man ju inte i förväg 8 som tur är) När vi förlovade oss nyårsafton 1980 så visste jag att det skulle bli vi tillsammans ända tills döden skiljer oss åt, det är snart 30 år sedan förlovningstillställninge n:) Vi hade ingen tanke på att gifta oss då, eftersom vi båda är skilsmässobarn, men vi ändrade oss 1997 och har varit gifta ända sedan dess. Bra bedrift måste jag säga:) | |
| mistmaster | 2010-10-11 14:46 | |
![]() | Är väl upp till var och en att bestämma det. Knappast någon annan som kan bestämma hur de känner för varandra... | |
| manda89 | 2010-10-11 14:53 | |
![]() | Min kompis förlovade sig när hon var 17 och pojkvännen var då 16. Fyra år senare är de fortfarande tillsammans :) Dock så tror jag att få personer i den åldern förlovar sig med tanken att gifta sig inom en snar framtid, är nog mer för att visa sin kärlek. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-10-11 15:47 | |
![]() | Slår mig att det säkert finns dom som tycker att man kan vara för gammal för att förlova sig också... Sen har vi kvar ett ålderspann på kanske 15 år till sist när det är OK? Okej att TS tycker att man är för ung för att förlova sig när man är 15 år... När är man tillräckligt gammal då? | |
| lycopersicon | 2010-10-11 16:50 | |
![]() | Tvålis: Precis vad jag ville diskutera, när är man egentligen tillräckligt gammal? Som jag skrivit tidigare så lägger jag inga värderingar i om det kommer att hålla eller ej, det är inte därför jag tycker man för ung när man är 15. Men jag har nog haft den där gamla bilden av vad en förlovning innebär, att man planerar att gifta sig inom ett år helt enkelt. Nu är det ju så att det inte på något sätt är juridiskt bindande att förlova sig, det är bara att slänga ringen när man tröttnar. Därför verkar det inte vara en lika big deal att förlova sig och då spelar det kanske ingen roll hur gammal man är när man gör det. Min dotter är 18 år och har varit tillsammans med sin pojkvän i ett år ungefär. Vi pratade om det här och hon tyckte ungefär som jag, att man inte förlovar sig förrän det verkligen är på allvar och man har flyttat ihop. Det finns väl inget rätt eller fel, var och en gör det som känns bäst helt enkelt. | |
| HappyGrace | 2010-10-11 17:03 | |
![]() | Fint! Man skall leva här och nu, och kärlek är något man ska bejaka och ta tillvara på oavsett ålder. Herregud, låt dom vara kära och lyckliga. Det finna aldrig garantier för att förhållanden skall hålla för evigit och förlova sig när man är 15 och 18 tycker inte jag är för ungt. Lycka till och var kära, även om det bara skulle hålla 2 månader. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-10-11 20:13 | |
![]() | förlovning är inte juridiskt bindande och saknar betydelse,så förlova sej kan man göra när som | |