Spelrum
Giraffen42
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
35
Inloggade78
Mobilspel
Pågående19 303

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Ckur2011-02-22 11:08
Antal inlägg: 231

För många år sedan jobbade jag i en butik med mycket hudvård. En dag höll jag extra koll på en ung tjej som stod och kollade på dyra ansiktscremer.
Jag fick andra kunder och var tvungen att titta bort en stund...Då är den unga tjejen på väg ut ur butiken med tre förpackningar creme I EN GENOMSKINLIG PÅSE! ^^ Hur jävla dum får man vara?!

Modessan2011-02-22 11:16
Antal inlägg: 191

Jag jobbar på ett bodende för lindrigt utvecklingsstörda... En man som bott hos oss ett tag frågade var jag jobbade... Ja, som det kan bli!

Jag har en kompis som säger skälla ut någon utan noter... Det är lika kul varje gång!!!

Anon20080107 - Ej medlem längre2011-02-22 11:21
Antal inlägg: 140

JefautjOuer: Haha! Vad hemskt! Men det gick bra tillslut iaf? :)

Mimikryp2011-02-22 12:11
Antal inlägg: 9057

Ckur; Sprang du efter henne, eller hur gick det sedan?

JefautjOuer2011-02-23 22:50
Antal inlägg: 373

Jennijal. det gick bra ;) Kom ju på mitt idiotiska misstag och fick ett skratt mitt i allt elände. Men blev en visa i bekantskapskretsen men det bjuder jag på...det var ju vansinnigt dråpligt...

Det här var en kul tråd, många skratt, tack!

ttiittii - Ej medlem längre2012-04-14 07:40
Antal inlägg: 37631

jag träffar ganska ofta en märklig kvinna som är 70 år jag startar inte en tråd om henne,utan väljer att skriva i denna,hon har aldrig varit till en läkare i hela sitt liv för hon tycker det är ett svek mot Jesus,nu har hon blivit blind på ett öga och pupillen är vit munnen är lite sned,jag har försökt med att Jesus använder läkare i sin tjänst för att tiden inte räcker till förutom detta så är hon normal vad gör`?

lottan82012-04-14 08:38
Antal inlägg: 34

Jag jobbar på matbutik och träffar märkliga och härliga människor var dag :) Gubben som aldrig tvättar sig, gumman som är bitter på sin man, den stressade tvåbarnsmamman, den veliga som aldrig kan bestämma sig, lustiga kvinnan med den osynliga hunden (tack och lov gillar hunden mig ;) tyskan som vill lukta på fisken innan köp, mannen som pantar burkar eftersom en klädbutik har rea så frugan kan få en ny BH och så många fler personer, personligheter, humör och ren mänsklighet. Faktum är att alla måste köpa mat någon gång och då står jag där i t.ex. kassan och ler mot er alla :)

corlini2012-04-14 09:58
Antal inlägg: 3172

jag jobbar med hästar, utbildar hästar och tränar ryttare.
en gång hade jag en tonårstjej här som skulle iväg på sin första tävling, grymt nervös och ivrig. hela hennes familj var osams, grälade, stressade och tjatade i mun på varandra men iväg på tävling kom de.
väl framme var hästsläpet tomt!!! ingen hade lastat in hästen! den stod snällt kvar i stallet.

Kirstin2012-04-14 10:32
Antal inlägg: 99

Corlini, tack för dagens stora asgarv!:-)

Drella2012-04-14 11:02
Antal inlägg: 35

Apropå inlägg om kunder från folk som arbetar i butik - här kommer en vinkling från andra hållet. Min dotter köpte höstkängor i en av de stora skokedjorna. De gick sönder på en vecka och när hon reklamerade fick hon frågan " Men har du gått UTE i dem?!"

blue_moon2012-04-14 11:34
Antal inlägg: 9713

Haha, den expediten blandade ihop ångerrätt med reklamation!

Letitgo2012-04-14 12:37
Antal inlägg: 268

Mamma hörde en kul sak på sitt jobb som jag bara måste dela! En timanställd ringde henne och bad henne ta bort skatten på lönen den månaden, för han hade jobbat för lite för att ha råd att betala den. Hon kunde inte göra det, och pratade med den timanställdes chef så att han kunde förklara varför för sin anställde. Chefen svarade då "ja, han är ju inte den vassaste kniven i lådan".

Det visade sig att den timanställde hade klagat på ett personalmöte om sms:en de brukade skicka ut. De brukar skicka ut sms till sina anställda, och en gång skrev de "vi behöver folk, ring avdelning 112 om du kan jobba idag". Den timanställde var så upprörd, för han hade ringt 112 och då kommit till larmcentralen...xD

carann042012-04-14 21:23
Antal inlägg: 145

Min svägerska jobbade i kassan på Hemköp för några år sedan. En man med utlänskt ursprung kom fram till henne och stack en öppnad konservburk med surströmming under näsan på henne. "Den här är gammal"! gormade han. "Måste byta"...
Hon hade lite svårt att förklara att det skulle vara så :)

Challe_B - Ej medlem längre2012-04-14 21:28
Antal inlägg: 5853

en kollega blev utskälld för att skidspåren var i dåligt skick. svårt att göra något åt när det inte finns någon snö. eller när det inte är ens jobb att sköta skidspåren.

recidivfara - Ej medlem längre2012-04-14 21:30
Antal inlägg: 2385

jag hatar min "chef"(i mitt yrkeskarriära liv har vi en annan benämning).

den är märklig för den är inkompetent och ändå befinner sig där den befinner sig.

Härvelkors2012-04-14 21:41
Antal inlägg: 17

En vanlig fråga på min mans jobb (han är busschaufför): "Vilken tid går halv sex-bussen?"

Klungan2012-04-16 18:42
Antal inlägg: 394

På mitt jobb får jag ofta höra - Jobbar du idag? Vad svarar man? ibland vill man svara nej! Kan tillägga att jag jobbar i hemvården.

bobo flux2012-04-16 18:57
Antal inlägg: 11371

Synd att tråden begränsar det hela till enbart jobbrelaterade möten, annars hade jag haft en rolig, eller i alla fall lite smålustig, historia.

naija papa2012-04-16 19:06
Antal inlägg: 21

När jag var yngre jobbade jag extra i en bokhandel där man även sålde skivor. Där fanns det en figur som ofta kom in och ville prata om "mr john lennon", en dag kom han in och bläddrade en stund bland skivorna för att sedan utbrista "mr john lennon, cool snubbe... Men kunde han slåss?"

Bazoo2012-04-16 19:06
Antal inlägg: 2443

Det kanske går bra att få berätta den ändå? Jag vill gärna höra :-)

Visar sida: 1 2 3 4 5 6
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?