Spelrum
| Giraffen | 42 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 28 |
| Inloggade | 75 |
Mobilspel
| Pågående | 19 287 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| vigren | 2011-07-21 15:39 | |
![]() | Klarar inte att se en film där Jim Carrey medverkar! Samma fjantiga mimik alltid... Fay Dunaway - nej tack... Bland de svenska skådespelarna så tycker jag Lena Endre är riktigt tråkig, jämntråkigt röstläge och låter som hon läser innantill... | |
| kusin_snigel | 2011-07-21 16:08 | |
![]() | Bland svenska skådespelare så tycker jag inte det finns så många dåliga skådespelare, den enda jag kan komma att tänka på är Dolph. Men han skrattar man ju mest åt så det blir underhållande på det sättet. | |
| Gunilla _ | 2011-07-21 16:10 | |
![]() | Ju mer muskler ju sämre skådespeleri? Tänker då osökt på Steven Seagal, Jean-Claude Van Damme, Christopher Lambert och Sylvester Stallone. Sångerskor som Britney Spears, Madonna och Mariah Carey är knappast heller några stjärnor va? | |
| Träsmak | 2011-07-21 16:13 | |
![]() | tycker tvärtom, det finns väldigt få bra svenska skådisar. om Dolphan e bra vet ja inte. men han har förresten jättehög IQ. | |
| Gizza Vem - Ej medlem längre | 2011-07-21 16:45 | |
![]() | Arnold Schwartzenegger. Vi får inte glömma mannen som är lika stel, tråkig och intetsägande att en tvättmaskin blir charmigare i en jämförelse. Insatsen som robot i Terminatorfilmerna säger allt om hans urkassa skådespeleri. | |
| uffew | 2011-07-21 16:51 | |
![]() | Finns ju en hel drös av svenska och amerikanska skådespelare - Arnold är ju från Österrike- som är bedrövliga men hur är det med engelska skådespelare? Kommer inte på nån som är direkt urusel... | |
| mikenomad - Ej medlem längre | 2011-07-21 16:54 | |
![]() | Arnold var ju perfekt där. Han är en robot och behövde följdaktligen inte spela en :). Woody...hmm. Att han inte ska vara framför kameran verkar dom flesta tycka, bakom kameran är jag kluven. En del är ju bara dravel men en del är riktigt bra, ex.vis "radio days". De Niro: överskattad och han gör det väl enkelt för sig. Därmed inte sagt att han platsar bland dom usla :) Bland dom stora tycker jag Dustin Hoffman är mest mångsidig. Keira Knightley kan väl inte rå för att hon har stora läppar :) | |
| Gizza Vem - Ej medlem längre | 2011-07-21 17:02 | |
![]() | En engelsk skådespelare som är lika usel som sin amerikanska kollega Jim Carrey är väl ändå Rowan Atkinson. En sämre skådis har aldrig skådats på de brittiska öarna. Likt Carrey kan han bara spela en roll. Han upprepar Mr Bean i film efter film. Hur tråkig och enformig som helst. Har man sett en film med Atkinson har man sett vad han (inte) kan göra framför kameran. Precis som den lika trötta Jim Carrey. Rowan Atkinson är Englands tråkigaste "skådis". | |
| louise87 | 2011-07-21 17:03 | |
![]() | Kristen Stewart i "Twilight" är en oerhörd plåga att se. | |
| Peddape | 2011-07-21 17:09 | |
![]() | Ni som i denna tråd hävdar att Jim Carrey är en dålig skådis är inte kloka. Ni som tycker är Eklund är kass har väl inte missat detta underbara klipp? www.youtube.com/watc...im MVoxDfxA | |
| MrMalibu - Ej medlem längre | 2011-07-21 17:13 | |
![]() | Jag tycker det är stor skillnad på om de är teaterskådespelare eller filmskådespelare. De flesta svenska skådisarna kommer ur ett teatrande. På film upplever jag en jävla massa som direkt värdelösa, vilket är sjukt drygt. Samtidigt tycker jag också att svenska manusförfattare bör få sig en känga då det skrivs in alldeles för mycket meningslöst humbug som skådespelarna ska framföra och gestalta. Men då jag faktiskt varit på teater en del kan jag faktiskt se varför vissa trots allt är skådespelare - men då gör sig bäst på teatern. Sämsta? En hel del. Det är väl dom som hela gör sin grej utan att nämnvärt ändra sig i olika filmer. Göran Ragnerstam är en favorit. | |
| Ahnad - Ej medlem längre | 2011-07-21 17:14 | |
![]() | "Om du inte har märkt det ahnad så snackar vi film". Tråden heter "sämsta skådespelaren". Om du inte märkt det. För övrigt håller jag med dem som tycker att svensk film suger. Att det är svårt att höra vad som sägs beror dock på att det svenska språket fonetiskt funkar så att det inte lämpar sig särskilt bra för ljudupptagning. Engelska är det språk som bäst lämpar sig för ljudupptagning. Det här har att göra med hur konsonanter och vokaler blandas. | |
| ullis1164 - Ej medlem längre | 2011-07-21 17:17 | |
![]() | Håller med om att Helena Bergström är absolut sämst i Sveriges filmhistoria. Men inte om att Johannes Brost är dålig som Joker i rederiet, han är BÄST! | |
| Fispropp - Ej medlem längre | 2011-07-21 17:25 | |
![]() | Tommy Wiseau är bäst på att vara sämst! Se själva och förfasas: www.youtube.com/watc...Q4 KzClb1C4 | |
| Triss - Ej medlem längre | 2011-07-21 17:25 | |
![]() | Woody Allen är väl jätteduktig! Det kan inte vara lätt att spela exakt samma roll i film efter film efter film... | |
| janola53 | 2011-07-21 17:37 | |
![]() | gråterskan helena bergström suck | |
| klobba2 - Ej medlem längre | 2011-07-21 17:46 | |
![]() | Tycker det är lite orättvist att kritisera personer som Van Damme, Schwarzenegger och Seagal för sina prestationer. Ingen av dem är ju skolade skådisar utan anlitade i form av sina kändisskap. Detsamma tycker jag är gällande för dem som kommit upp genom Komedigenren SNL och liknande. | |
| mikenomad - Ej medlem längre | 2011-07-21 17:52 | |
![]() | Hehe ahnad, ja tråden heter sämsta skådespelaren, men det har bara varit bio/tv-pre4stationer som diskuterats. Hur många tror du har sett Tom Cruise eller Arnold Schwarzenegger på en teaterscen???? Du kanske skulle följa vad som sagts ockso och inte bara titta på titeln på tråden? | |
| uffew | 2011-07-21 20:52 | |
![]() | Med Van Damme, Schwarzenegger och Seagal på filmduken får man ju aktion. Är ju kända för vad de gör och inte vad de säger. Ungefär som Ron Jeremy :-) | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2011-07-21 20:59 | |
![]() | Nu lär jag få på huvudet. Men Al Pacino? Han var helt enastående i de tidigare rollerna han hade. Gudfadern var helt extremt skickligt. Men dom senaste 20 filmerna känns det som att han har spelat samma högljudda typ men med olika namn. Det är verkligen så att det är Al Pacino som gör en person istället för en PERSON som gestaltas av Al Pacino. | |