Spelrum
Giraffen29
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
21
Inloggade50
Mobilspel
Pågående19 119

Forumkategorier

Användare Inlägg  
EpsilonNoll - Ej medlem längre2012-02-02 10:21
Antal inlägg: 493

Ingen frågar efter tonfallet i:"Lilla gumman". Har en viss betydelse. Med lite ömhet borde det väl gå an? Med översittarstil och med nedvärderande knorr är det inte ok!

gnill2012-02-02 10:24
Antal inlägg: 1942

"ömhet"??!! När man blir klappad på rumpan av en man i maktutövande position. Oj, epsilon, vilken verklighet lever du i? Inte samma som jag i alla fall, det är uppenbart.

Gautama2012-02-02 10:29
Antal inlägg: 6854

Skulle inte gilla att någon man som jag inte har en nära relation till skulle kalla mig för lilla gumman. Om jag har en nära relation så vet jag ju vad som ligger bakom lilla gumman, men även då kan det ju sägas med nedvärderande ton.

bobo flux2012-02-02 10:29
Antal inlägg: 11371

Delicious: För att om vi ska diskutera strukturellt förtryck så betraktar inte jag Sverige som ett land där det förekommer.

"Men ingen är intresserad av när kvinnor blir kränkta på detta sett, det ser vi ju exempel på i denna tråd. Folk är mer intresserade av petitesser rörande polismannens agerande. "Han ville kanske bara säga åt henne att titta" och såna vanliga (!) ursäkter. "Han ville bara" "Han kanske".. "

Är ingen intresserad av det? Det är ju vad hela debatten handlar om!

www.youtube.com/watc...Zr a71RjU2E

Tror du att folk hade reagerat likadant om rollerna på parkbänken varit de ombytta och mannen slagit kvinnan?

gnill; Jag tycker snarare att pendeln har svängt åt andra hållet. Idag är en man i sin fulla rätt att få vara en kvinnlig man. Metrosexualiteten spirar ju för fullt i vårt samhälle, men de som inte vill bryta sig ur sin "klassiska" könsroll, utan istället trivs i den betraktas som föråldrade, även om de inte gör någon som skada.
Det blir att man ersätter ett förbud med ett annat: Du får vara David Beckham om du vill, men du får inte vara John Wayne.

Häxkärring2012-02-02 10:33
Antal inlägg: 7

Applåd till bobo flux

Delicious - Ej medlem längre2012-02-02 10:35
Antal inlägg: 11661

Fråga: Varför måste alltid göras jämförelser till män för att visa att det är synd om er också? Gör en egen tråd allready för ni verkar behöva prata.

Delicious - Ej medlem längre2012-02-02 10:36

Okej "ingen" var att ta i. Men att ens ifrågasätta och gulla med polisen är nog.

gnill2012-02-02 10:38

Men jag fattar inte, hur yttrar sig detta, bobo och häxkärring? Jag har inga alls problem med folk som trivs i och vill leva i en traditionell könsroll, så länge de inte avser att påstå att det "är bäst" att leva så, eller vill pracka på andra sin egenvalda livsstil. När betraktas du som föråldrad (på ett strukturellt vis, om du har någon enstaka kompis som tycker att du är det så tycker jag inte att det är jämförbart med de strukturella skillnader som jag pekade på) - i situationer där du bara lever/uttrycker din könsroll och inte gör "någon skada" som du uttrycker det?

Det kanske finns ett förtryck av könsrollskonservativa (eller vad vi nu ska kalla det, ingen värdering avsedd) som jag aldrig uppfattat?

Delicious - Ej medlem längre2012-02-02 10:40

Tror ni att vi tycker att det är okej att behandla män som värdelösa hundar? I don't. Men skriv om det i en annan tråd.

ond_ kanin2012-02-02 10:43
Antal inlägg: 377

Appropå polisens "insatser" vid match, tycker jag man kan ta en titt på det här.

joanmalan.wordpress.com/

äggsmet - Ej medlem längre2012-02-02 10:54
Antal inlägg: 285

Jag tycker också att det vore intressant (och bra) om någon kille här tog initiativ till EGEN tråd om de här frågorna ur dom vinklar som berör just ER.
Jag skulle vilja lära mig mycket mer och få veta vad ni verkligen tycker.

ttiittii - Ej medlem längre2012-02-02 11:53
Antal inlägg: 37631

Bobbo,hur tänker du nu?ska vi skita i att sträva för att dom har det dåligt i andra länder ?eller vad?ska vi ge upp utvecklingen och bli ett U-land

Grangstra2012-02-02 11:53
Antal inlägg: 124

Blev POLISEN ANMÄLD FÖR DET!?!?!?!? ...sinnessjukt

ttiittii - Ej medlem längre2012-02-02 11:55
Antal inlägg: 37631

så du tycker det är ok varför då?

wildman2012-02-02 12:13
Antal inlägg: 3860

"Män är inte en heterogen grupp, det stämmer. Men det finns vissa beteenden som t ex män som grupp (det betyder inte alla individuella män) gör i det här fallet. Män klappar oftare kvinnor i rumpan, tar henne på brösten och vräker ur sig nåt nedsättande än vad kvinnor gör så gentemot män. Det är det jag menar med strukturellt. Återigen det betyder inte varje enskild man. Och det trodde jag var uppenbart."

Jag håller inte med om att begreppet strukturellt är gångbart enligt ovanstående skrivning.
Det måhända att det är fler män än kvinnor som klappar någon på baken (vilket jag inte ens har sett statistiskt säkerställt, men så kan det säkert vara), men för att kalla det strukturellt så tycker åtminstone jag att det är något som måste vara vanligt och vida förekommande, och det är det inte!
Om vi börjar studera statistik kan vi säkert hitta fenomen som är vanligare hos kvinnor än män, men det gör det inte till strukturella problem i mina ögon för det.

Vill dock poängtera att jag inte på något sätt har något till övers för män som beter sig på det sättet du skriver.

Delicious - Ej medlem längre2012-02-02 12:17

Ska vi börja föra statistik på "lilla gumman"-företeelser så ni får lite kött på benen? Gärna för mig.

skitlångatår - Ej medlem längre2012-02-02 12:25
Antal inlägg: 560

Eller tafs när man är ute på krogen.

gnill2012-02-02 12:25

wildman, nu kör vi lite betastatistik här:

1.) hur många gånger har du (och andra här) blivit tafsad/klappad på intima kroppsdelar (rumpa/bröstvårtor/könet) av en person du inte känner, parat med någon kommentar som kan motsvara "lilla gumman", eller "schysst rumpa", "fan vilka tuttar"?

2. Hur många gånger har en okänd person av motsatta könet blottat sig för dig så att du tvingas titta när hon onanerar i det offentliga rummet (T-banan, badstranden/bussen etc)?

3. Hur många gånger har ngn av motsatta könet har ryckt upp dörren till duschen /omklädningsrummet i gymnastiken för att kolla på dig?

4. Vilket kön har du själv?

Mina svar (då gäller det att jag är kvinna och det är män som betett sig så):

1. Så många gånger att jag inte ens kan räkna dem.

2. någonstans mellan 15 och 20 ggr uppskattningsvis

3. Under skoltiden (mellan och högstadiet) tror jag det hände en fyra fem ggr per termin ungefär.

4. Jag är kvinna

Miss_jk2012-02-02 12:29
Antal inlägg: 8941

Ond_kanin, det är inte ofta vi har samma åsikter, men jag gissar att vi har det ang. polisen och hockeyn. :)

Pottränad - Ej medlem längre2012-02-02 12:39
Antal inlägg: 4315

Inget hit att åka tunnelbana när det är trångt heller.
Måste man stå kan man ge sig rent satan på att det ställer sig någon fårskalle tätt bakom och trycker sig mot en så snabbt tillfälle ges/alternativt drar med handen över rumpan vid upprepade tillfällen.
Vad fan är det för fel på folk?

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?