Spelrum
Giraffen | 28 |
Krokodilen | 2 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 33 |
Inloggade | 63 |
Mobilspel
Pågående | 20 514 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Xin Chao | 2014-10-14 23:41 | |
![]() | Aldrig i livet! Textilier blir mjuka igen så fort man använder dem. Sluta använda sånt! | |
125478 - Ej medlem längre | 2014-10-14 23:44 | |
![]() | Jag behöver det iaf. Vill inte ha kläder som är som sandpapper. | |
girlpowah - Ej medlem längre | 2014-10-14 23:47 | |
![]() | Håller med dig 125478 :) + att kläderna luktar kiss . :O | |
jellyflower | 2014-10-15 07:58 | |
![]() | Om ens kläder luktar kiss beror det inte på brist på sköljmedel. Sandpapperskläder, -handdukar och -lakan, är rena kroppspeelingen. Exfoliera mera. | |
skrutta00 | 2014-10-15 08:30 | |
![]() | Nej absolut inte.Mina kläder har inga sandpappersyndrom och ej heller luktar de urin... girlpowah . | |
1s4b3l | 2014-10-15 10:09 | |
![]() | Ni som har kläder som luktar piss - vad gör ni med dem??? Haha bara fantasin sätter gränsen... | |
skrutta00 | 2014-10-15 10:33 | |
![]() | Du får inte skriva så 1s4b3l.....jag har nu en massa bilder uppe i mitt huvud.....skrattar :)))) Tack din kommentar gjorde min dag:)) | |
125478 - Ej medlem längre | 2014-10-15 11:27 | |
![]() | Jag har inget problem med sköljmedel eftersom jag använder parfymfritt, däremot har jag numer vanligt parfymerat tvättmedel så det räcker med den doften. Jag vill ha mjuka handdukar. De som borde skämmas är föräldrarna som använder parfymerade tvätt- och rengöringsprodukter till sina små bebisar. Det är inte bra för dem. | |
Pelle J | 2014-10-15 12:24 | |
![]() | Använder sällan sköljmedel. Har varken tumlare eller torkskåp för att minska klimatpåverkan :-) | |
1s4b3l | 2014-10-16 15:59 | |
![]() | Sköljmedel = mjukgörande och ibland (ofta) parfymer. Ni som använder miljömärkta sköljmedel - det bästa för naturen är att avstå eftersom det är en onödig produkt som kommer direkt ut i våra vattendrag. Ni som använder "omärkta" sköljmedel verkar tycka att det viktigaste är att man luktar gott och har mjuka kläder på sig när den ekologiska kollapsen kommer.... | |
Bueno Vodka - Ej medlem längre | 2014-10-16 16:39 | |
![]() | Sköljmedel - Nej tack! Vodka kan man dricka rent ur flaskan. Behöver inte sköljas ner alls! | |
kiwiskal | 2014-11-28 18:26 | |
![]() | hemma.aftonbladet.se...di n-tvatt/ sköljmedel+handdukar=fals kt | |
SkySpy_ | 2014-11-28 18:32 | |
![]() | Nej. Vad ska det vara bra för? Stör bara ut parfymen man har på sig. | |
kryddeluntan | 2014-11-28 18:43 | |
![]() | Nej, ser ingen nytta med det. | |
IVIVIVI - Ej medlem längre | 2014-11-28 19:57 | |
![]() | Sålänge tvättmedlet har ett PH-Värde på runt 11? Så bör man nog använda sköljmedel för att neutralisera ph-värdet.. Presis samma gäller ju när man som kille/eller tjej då speciellt har långt hår,som då är ett hår som har vart med ett tag pga. utväxt under längre tid! Långt hår tål inte belastning av olika art lika bra som kort hår! och bör ju helst skyddas med inpackning el. balsam av bra kvalitet & då lägre ph-värde=surare.Om man nu vill vara rädd om det hår man sparat ut under så lång tid? Om man nu inte råkar vara en person som har hög talgavsöndring/produktion i sig själv! Men Vissa människor hinner bara tvätta håret så är det fett igen! och speciellt i tonåren kan det ju vara så! och då kan det ju hända att man istället avstår från balsam just därför? Och Vissa människor svettas ju lättare/högre hudfettproduktion av olika anledningar? kanske äter viss mat som gör att hudfettet ökar,el. pga. viss omsättning i kroppen som ökar fettproduktionen?och inga hudkrämer heller då behövs? Och har man ingte hår alls? ja.. då behöver man ju inte ens tänka tanken på om man ska ha shampo eller balsam!? Men hår som t.ex. blivit preparerat till viss del av kanske permanent/färgning eller blekning=blonderingsmedel ! Vilket då gör håret belastat med medel med höga PH-värden som ligger på samma värden som tvättmedelspulver,eller de flesta tvålsorter också som då lätt gör hud/händerna torra och spruckna efter tvätt!? Vilket då gör att man bör använda ett bra balsam med lågt ph-värde som då går åt det surare värdet..Hårstråna sluter sig och klarar yttre belastning såsom föning av håret,kyla och värme bättre.. Om en person skulle tvätta sitt hår med t.ex. tvättpulver som då har ph-värde runt 11? så skulle hårstråna nästan flisas upp och brista!Om man tittar på ett hårstrå i mikroskåp som belastats med väldigt högt ph-värde som t.ex. då ett tvättpulver? Då skulle ni se hur hårstrået då som är uppbyggt av fiskfjällliknande yta bara spretar rätt ut..fjällen på hårstrået yta lyfter sig och pekar rätt ut! Och sätter man i balsam? ja då sluts alla fjällen på hårstråets yta så det ser helt plant ut! Och därmed så är hårstrået mera skyddat mot olika yttre belastningar och klarar sig bättre! samma gäller ju kläderna! Om man enbart tvättar kläderna med tvättmedel/pulver med då oftast höga ph-värden? Ja då blir plaggenTyget väldigt torrt/Hårdare yta och därmed mera sprött på ytan..och slits mkt. fortare sönder i.o.m.d.! Och Istället för balsam i håret så kan man ju t.ex. bl.a. använda citron som då är surt och sluter hårstrået,om man vill vara absolut miljövänlig. Till kläder och tyg istället för sköljmedel kanske man också kan använda citron :) vet ej..har aldrig provat det på kläder..? :) Men det finns ju säkert många mer miljövänliga skäljmedel idag än det tidigare fanns....men absolut så ska man skona kläder och tyg med sköljmedel..det är enbart ylle som man inte i alla lägen ska använda sköljmedel till.. men det brukar jag göra ändå :) | |
kiwiskal | 2014-11-28 20:03 | |
![]() | Ättika? :) tar bort lite unken doft också | |
kiwiskal | 2014-11-28 20:04 | |
![]() | Äppelcidervinäger utblandad i vatten gör håret lent | |
IVIVIVI - Ej medlem längre | 2014-11-28 20:17 | |
![]() | Glömde tillägga att: personer med lockigt hår har platta strån medan personer med mera rakt/eller rakt hår har runda strån..Och personer som har lockigt hår som då har platta strån? Tål inte yttre belastning alls i lika hög grad som personer med mera rakt/ eller rakt hår! Ett runt hårstrå har bättre skydd runtom strået ljust för att det är runt. Så personer med lockigt hår ska då helst använda balsam eller annan lämplig produkt för håret som är surare än då enbart shampo! Om de nu vill behålla sitt hår i bättre skick lite längre i livet! Personer som väljer att t.ex. rakpermanenta/bleka/färga sitt lockiga hår? Löper större risk för att förstöra ytan på håret just för att det är skörare när det är ett platt strå! Men inpackning/ och bra balsam kan ge ganska gott skydd även för belastat lockigt hår! Så.. använd balsam/inpackning om så behövs? Men också sköljmedel till kläder och andra tygplagg! | |
IVIVIVI - Ej medlem längre | 2014-11-28 20:20 | |
![]() | Men? Glömde ju också säga att:Om en person färgat sitt hår? och sedan kanske använder citron istället för lämplig balsam? kan få sitt infärgade hår en aning blekare i färgen..Citron bleker håret en aning.. så är man rädd om färgen i sitt infärgade hår? Då kanske man inte ska välja just citron! | |
IVIVIVI - Ej medlem längre | 2014-11-28 20:25 | |
![]() | kiwiskal: äppelcidervinäger är bra ..inuti kroppen också :) | |