Spelrum
Giraffen16
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
23
Inloggade39
Mobilspel
Pågående19 516

Forumkategorier

Användare Inlägg  
systerrebell2007-07-15 21:43
Antal inlägg: 427

Jag fick tag på 7 böcker för två spänn styck på loppis idag. Tänkte börja med En clowns ansikte av Heinrich Böll.

Forky - Ej medlem längre2007-07-15 21:55
Antal inlägg: 1536

Jag var faktiskt på loppis i fredags och fick tag i sju böcker. De kostade visserligen tio kronor styck, men det var de sannerligen värda. Jag ämnar inleda med att läsa om P.C. Jersilds "En levande själ".

tifina2007-07-16 19:05
Antal inlägg: 58

Jag läste ut Harry Potter och Halvblodsprinsen imorse och ska börja med Leo Tolstojs Anna Karenina ikväll

ahlanne2007-07-16 21:47
Antal inlägg: 90

Jag läste ut "Presidentens val" av Anne Holt igår - jättebra och har nu börjat på Marian Keyes "Änglar" - semesterläsning....

Rekommenderar "Presidentens val" speciellt till de som läst Anne Holt andra böcker om Hanne Wilhelmsen-polisen.

Vigdir2007-07-16 23:21
Antal inlägg: 3722

Läser om Molnfri bombnatt av Vibeke Olsson. Läs den!!!

matss - Ej medlem längre2007-07-17 01:42
Antal inlägg: 217

Jag läste ut "Deception Point" ("Cirkelns mitt" på svenska??) av Dan Brown i förrgår, sträckläste sista 370 sidorna efter att boken legat påbörjad i säkert ett år.

Den var väl ok, men uppenbarligen inte tillräckligt bra för att orka hålla motivationen uppe att läsa den på engelska. Förrän nu, då den låg och "blockerade" annan litteratur.

Nu är jag hursomhelst rätt färdig med Dan Brown, känner jag.

illiterate - Ej medlem längre2007-07-17 02:27
Antal inlägg: 6521

Jag brukar inte läsa så värst mycket, bortsett från skolböcker, facklitteratur och Internetinnehåll. Hade böcker varit mer ergonomiska företeelser kanske jag skulle tyckt om att läsa dem. När e-böcker slår igenom så... Tänk att kunna ligga och läsa utan att behöva hålla emot sidorna som gör allt de kan för att smälla igen boken... och slippa byta ställning för att bläddra varannan minut...

illiterate - Ej medlem längre2007-07-17 02:37
Antal inlägg: 6521

Senaste "skönlitterära" boken jag läste var "Historien om IKEA", av Bertil Torekull, vilken var lika trevlig att läsa som det är att sova vid en motorväg, främst eftersom författarens syn på meningsbyggnader och syftet med punkt och komma, inte alls stämde överens med min egen, eftersom jag själv föredrar att använda punkt lite oftare än komma, vilket författaren alltså inte gjorde, men ändå tydligen var någon slags journalist, även om man då och då kunde tro att han var guds sändebud, som proklamerade ikeanismen, den nya religionen som sprids över världen likt en löpeld.

Dessförinnan läste jag "Optimal Viktminskning" av Anki Sundin, vilken var överraskande bra.

Innan dess läste jag "Gödel, Escher, Bach: An Eternal Golden Braid" av Douglas R. Hofstadter. Den var läsvärd, men blev lite för långrandig här och var.

Detta var nog alla skönlitterära böcker jag läst det senaste året. :O

SheDeVille2007-07-17 03:41
Antal inlägg: 2243

Paolo Coelho: Pilgrimsresan

lellemor2007-07-17 10:51
Antal inlägg: 341

jag väntar på nya Harry Potter på svenska annars är det deckare och fantasy(Eddings)

ajson - Ej medlem längre2007-07-17 16:02
Antal inlägg: 5150

jag läser SNABBA CASH av Jens Lapidus

Handlar om en värld som lilla jag inte skulle passa i, men läsvärd är den!!

IckeSacka - Ej medlem längre2007-07-17 16:36
Antal inlägg: 787

Många här som läser eller just har läst "Snabba cash". Jag läste den själv när den var alldeles nyutgiven.
Men den boken är också ett bra exempel på hur märklig bokbranschen är ibland och hur planeringen kan slå fel.

Boken sålde ovanligt bra som inbunden, inte mist för att vara skriven av en debutant, men var redan då uttagen till att "den ska vara med på bokrean"och det trots att den då sålde bra redan till ordinarie pris.

För er som läst den och blivit intresserad av böcker om det svenska rättsväsendet så rekommenderar jag boken "Tre bröder".

myran_64 - Ej medlem längre2007-07-17 21:30
Antal inlägg: 3157

Labyrinten av Kate Mosse. Är ganska bra, sträckläste den på knappt en dag!!

Syrenflickan - Ej medlem längre2007-07-17 22:37
Antal inlägg: 23

Regnbågsormens land av Barbara Wood - läser den nu för andra gången, det är några år sen sist.

Rekommenderas precis som alla andra böcker av denna duktiga författarinna.

Dyslekso2007-07-18 18:53
Antal inlägg: 8945

Tomtar och troll av Dan Brown.
Mycket spännande deckare/thrillerroman om hur europeisk politik egentligen styrs av ett kontinentomspännande konglomerat av ondskefullt intrigerande tomtefraktioner, som med hjälp av sina lömska hantlangare, trollen, tvingar regeringar dit de vill. Men en amerikansk journalist kommer dem på spåren, och konspirationen visar sig leda hela vägen upp till gissa vem.

Bror Mu - Ej medlem längre2007-07-18 19:37
Antal inlägg: 921

den där hamnar direkt på min måste läsa-lista!

Ajdan2007-07-18 20:04
Antal inlägg: 396

Jag dödar av Giorgio Faletti. Jag läste ut den igår, så idag ska jag börja på en roman av Tom Egeland. Jag dödar var en ganska spännande deckare.

Skörbjugg2007-07-18 20:38
Antal inlägg: 112

Valhalla Rising, av Clice Cussler.

plack - Ej medlem längre2007-07-20 01:09
Antal inlägg: 640

A Farewell to Arms (Hemingway) eftersom Patrick Bateman tyckte om den. Jag tycker också om den. Saxar några fina formuleringar för oss som gillar spel:

I was angry and yet certain, seeing it all ahead like the moves in a chess game.
This was a game, like bridge, in which you said things instead of playing cards.

getramses2007-07-20 10:15
Antal inlägg: 371

minns att jag blev väldigt besviken på "A Farewell to Arms". oengagerande krigsskildringar, tradiga miljöbeskrivningar, platt och patetisk kärlekshistoria etc. den har t o m skrämt mig från att fortsätta läsa honom. de få noveller jag läst har jag tyckt betydligt bättre om. finns det någon Ernest-kännare där ute som upplevt detsamma och kan styra mig rätt?

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?