Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 193 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Incidental - Ej medlem längre | 2013-08-22 21:53 | |
![]() | mm någonting ditåt | |
| yogamama - Ej medlem längre | 2013-08-22 21:56 | |
![]() | Borde skriva i en annan tråd, men orkar inte leta fram den.. Jag tittade på Svts "Sveriges bästa äldreboende" och blev berörd till tårar. Vafan, ska gamla människor behöva ha det så, sitta och vara nöjda över ett kalt rum med en tv med tecknade serier på i hörnet? Inte komma ut i friska luften åtminstone nån gång/dag? Är det där vi är i Sverige idag, allt krut på dom som kan tjäna pengar, gammalt omaka porslin till de gamla? | |
| glykemi - Ej medlem längre | 2013-08-22 21:56 | |
![]() | fega ska de vara också. egentligen. och sky det eller dem som gör att de får en glimt av sin egen ynklighet. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-08-22 22:00 | |
![]() | Ja, skamligt är det yoga Retar mig på orättvisa och på att vi alla blir gamla | |
| Incidental - Ej medlem längre | 2013-08-22 22:03 | |
![]() | *surar* min filmmyskväll gick om intet, hade ju poppat popcorn och laddat med cola | |
| kiwiskal | 2013-08-22 22:06 | |
![]() | Mellanslag verkar funka halvbra på mobilen här på beta. Eller kanske bara min mobil. Nu gick det..vad retsamt | |
| kiwiskal | 2013-08-22 22:12 | |
![]() | Kollar på det nu yoga. Jag har haft praktik och sommarjobb på en del boenden och jag grät typ varje dag när jag kom hem alternativt var på dåligt humör. Ingen omtanke, gemenskap, glädjeämnen.. där jag varit iaf. Jag valde vård på gymnasiet för jah trodde man skulle få ta hand om folk, mest äldre såklart, inte vara en robot som kastar in en matbricka med skit på eller pratar över huvudet på gamla för att annat inte hinns.. förstår inte hur folk pallar jobba med det men jag är ju överkänslig med.. | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2013-08-22 22:16 | |
![]() | Mia Skäringer har sagt nåt bra om känslighet. Ungefär så här var det väl: det är väl bättre att vara överkänslig än att vara underkänslig. Om man jobbar på ställen där äldre blir illa behandlade så borde man bli orolig om man inte reagerar. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-08-22 22:24 | |
![]() | Jag ställde förvisso bara en fråga... Jag har också stort behov av att vara själv, men full förståelse för att det uppfattas som tråkigt emellanåt. | |
| LittleStalin - Ej medlem längre | 2013-08-22 22:25 | |
![]() | Man kan också tänka sig att man gör något vettigt och bidrager med NÅGOT när man arbetar i hemtjänsten. Istället för att sätta sig ner och tjura, "typ jag orkar inte". Det är ju viktiga grejer och framtidsjobb. | |
| yogamama - Ej medlem längre | 2013-08-22 22:26 | |
![]() | Jag har en syster som jobbar inom demensvården, hon bakar ofta kakor, bröd, lagar nåt extra gott mm. till de boende. Det "finns inte resurser" till nåt extra enligt det privata bolag som driver boendet. Ok, men ska det behöva vara så att personalen tar av sina egna pengar för att de inte står ut att se hur ynkligt de äldre har det? Lönen är ett skämt, efter drygt 30 år som Uska tjänar hon inga stora pengar direkt. | |
| apbur | 2013-08-22 22:30 | |
![]() | Det är ingen mänsklig rättighet att ha guldkant på tillvaron. Ingen ser till att jag har det så varför ska det vara så förbaskat självklart att samhället ska se till att äldre har det? De basala behoven ska bli tillgodosedda, sen måste samhällets ansvar ta slut någonstans. Jag tycker det är lite oreflekterat av att oja sig så mycket över äldrevården. | |
| yogamama - Ej medlem längre | 2013-08-22 22:34 | |
![]() | Du kan förhoppningsvis ta dig ut på en promenad när du känner för det apbur? Vad räknas in i basala behov? Att få duscha mer än en gng/vecka? Att få tillräckligt med näring i sig genom en balaserad kost? En pratstund emd någon då och då? | |
| bobo flux | 2013-08-22 22:34 | |
![]() | Definiera ordet "basala behov". | |
| pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-08-22 22:35 | |
![]() | Retar mig på äldrevård. Inte all, men mycket. Att få ha en acceptabel hygien, slippa onödiga sår och andra plågor, få frisk luft och omväxling i tillvaron ibland, tillräckligt mycket personal för att de äldre ska vara trygga där de befinner sig, kan evakueras vid brand och få äta sig mätta är ju ingen guldkant. | |
| apbur | 2013-08-22 22:38 | |
![]() | Det är inte roligt att bli gammal. Tugga och svälj. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-08-22 22:39 | |
![]() | Retar mig på att jag ibland har fel | |
| kiwiskal | 2013-08-22 22:45 | |
![]() | Apbur och stalin jobbar på boenden va? Guldkant? Tillåt mig småle | |
| kajix | 2013-08-22 22:47 | |
![]() | Tweeter and the monkey man were hard up for cash They stayed up all night selling cocaine and hash är det fina miljöbeskrivningar av sundsvall i boken? | |
| LittleStalin - Ej medlem längre | 2013-08-22 22:51 | |
![]() | Nä då är det bättre att sitta hemma och leka pipegris. Och göra INGENTING alls. | |