Spelrum
| Giraffen | 10 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 10 |
Mobilspel
| Pågående | 19 243 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-03-02 21:23 | |
![]() | Men Alfahingsten: "ser gay ut"? Den nivån är så låg, så det borde inte finnas. TS: jag förstår dig. Är inte mycket jag orkar läsa på Betapet numera. Du får försöka ha överseende med dem som har så trista liv irl att de behöver låtsasliv på nätet. Önskar faktiskt jag också att de skulle hålla sig i en enda tråd och inte leka sönder de flesta ämnen, eller ännu hellre hållas på msn, ja. Vet inte vad jag är mest rädd för att träffa irl - folk som nyps eller folk som pussas. Jag har insett att jag vill inte ha min lekamen kränkt, lika lite som folk som vill diskutera vill ha sina trådar kränkta. En sak är jag hjärtligt glad över. Har fått en vän på beta, som känns mycket bra att prata med. Vi använder msn och mail. | |
| bobo flux | 2009-03-02 21:23 | |
![]() | Tess 08 Så sant, jag tycker alla ska stängas ner för att få ett mer sakligt forum. Reglerna är ju dessutom glasklara med att chattrådar ska stängas ner. Vad tycker du? | |
| Kirkelina | 2009-03-02 21:23 | |
![]() | Självklart är alla olika och tur är väl det. Men det som det här handlar om är ju att respektera trådskaparen och hålla sig till ämnet. Likaväl som några anser att man inte behöver läsa allt (hur man nu ska veta vad man inte behöver läsa utan att läsa det) så behöver man heller inte skriva i varenda tråd om man inte har något att säga i ämnet. | |
| mimmipigg1 | 2009-03-02 21:24 | |
![]() | Prosit...Läser man en tråd så gör man det för att trådens början väckt ett intresse. Då vill man ju självklart läsa inläggen, eller?! | |
| mrperfect | 2009-03-02 21:25 | |
![]() | Jag måste säga at jag inte fattar skillnaden mellan chat och forum, det är ju dialog i bägge fallen? | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-03-02 21:25 | |
![]() | Men bobo, r3glerna följs inte speciellt mkt numera. Ditt gnäll gäller snarare forumsvärdaren, inte användarna. Skicka ett mail till abuse ist. | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-03-02 21:25 | |
![]() | Men då ska man kanske låta bli att insinuera på vissa personer om man inte har för avsikt att tala om vilka man menar. För övrigt så tycker jag att redan med ett nick som "ser bra ut" gör det hela till en clownshow från början, hur seriöst kanman bli tagen. Jag förväntar mig inte att bli tagen på allvar med mitt nick heller men det kom till för att jag inte fick något som jag brukar använda godkänt och drog till med något pajasaktigt. Jag tycker också att jag ser bra ut, kanske kan bli S.B.R II på sidan, eller på riktigt hur många bryr sig om att jag tycker att jag är snygg? Trams! | |
| hannaroman - Ej medlem längre | 2009-03-02 21:26 | |
![]() | Chat = inlägg som TS inte gillar. :) | |
| Viktor_M - Ej medlem längre | 2009-03-02 21:26 | |
![]() | Ser bra ut: men det är liksom inte det det handlar om. Trådarna är öppna för ALLA medlemmar. Så det går överhuvudtaget inte att jämföra med att någon lägger sig i mitt privata samtal med min vän. Hajar du? Jag är inte heller så överdrivet förtjust i fjortischatt men så länge det skapas värdelösa trådar så kommer värdelöst snack att uppstå. Förstår inte vart du vill komma med detta riktigt. | |
| Prositi | 2009-03-02 21:27 | |
![]() | Det är klart att man vill läsa inläggen, men om man börjar läsa ett inlägg och märker att personen inte håller sig till ämnet. Min poäng var det att det här forumet är tydligen inget forum som personen i fråga är nöjd med hur folk kan skriva inlägg som inte har med ämnet att göra mitt i. Det är ju lättare att acceptera att det är så, än att försöka ändra på det. Det finns säkert forum där folk är mer seriösa om det nu är vad man är ute efter. Att acceptera att här på betapet finns det folk som inte håller sig till ämnet... | |
| Tess 08 | 2009-03-02 21:28 | |
![]() | bobo. Då blir det ju till att definiera chat. Hur många inlägg kan två personer göra efter varandra utan att det kallas chat? Eller hur ser man att det är en chat? | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2009-03-02 21:29 | |
![]() | Man kan aldrig förändra andra människor, bara sitt eget synsätt. Med ett öppet och tillåtande sinne för sina medmänniskor far inte livet så hårt fram med en. Varje person har ansvar för sitt eget liv och välbefinnande. Att sätta sig på höga hästar och peka med hela handen kan få obehagliga följder. Min uppfattning är att sina egna värderingar skall man behålla för sig själv och inte påtvinga andra. | |
| Ser bra ut | 2009-03-02 21:31 | |
![]() | vet du vad viktor_m - det är så uppenbart att du inte hajar. kan bara beklaga. påpekar återigen: intressanta trådar (för mig eller andra) borde få handla om det som ts tagit upp. inte omvandlas till en egotrippad "jag är så jävla snygg"-tråd (det var en sån som fick igång mig i kväll även om tråden i sig inte var så intressant), chattas sönder med en massa "hej, vad länge sen" "kul att se dig" "kjaaaaaaam" eller liknande. det finns chatt här på beta tom om man inte förstår sig på moderniteter som msn, vent, icq, aim eller skype. | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-03-02 21:32 | |
![]() | ICQ är israeliskt så den bojkottar jag! :) ;) | |
| mimmipigg1 | 2009-03-02 21:32 | |
![]() | Trash. " Men bobo, reglerna följs inte speciellt mkt numera". VAD betyder det, att de inte finns eller? Vem/vilka följer inte reglerna? Varför? Fattar ni inte att de finns av en anledning? Tycker ni att det är OK att köra bil i fel körriktning också? Jamenar regler är ju inte nåt man behöver följa.. Nej nej förlåt, bilkörning var ett dumt exempel...dumma jag, ni har ju inte klarat uppkörningen så det vet ni ju inte. | |
| mrperfect | 2009-03-02 21:33 | |
![]() | Undra på att det bllir krig i världen då man vill bråka om såna här skitsaker som jag ser det som. | |
| Ser bra ut | 2009-03-02 21:34 | |
![]() | jag ser det hellre som: undra på att det blir krig när en del jävlas med allt och alla så fort de får chansen. | |
| Prositi | 2009-03-02 21:34 | |
![]() | *skrattar och skjuter iväg en vattenballong över folk i forumet* | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-03-02 21:34 | |
![]() | mimmi: De verkar ju vara olika från värd till värd, dag för dag. Men jag struntar i forumet eg, du borde ta efter och slippa den där höga pulsen. | |
| Quelle | 2009-03-02 21:35 | |
![]() | Jag skulle nog vilja säga att benämningen chat-tråd är fel. Det är ju inte själva chattandet som är felet egentligen. Chatt är ju faktiskt det vi håller på med nu. Felet ligger i inlägg som inte berör ämnet alls och inte ens eventuella sidospår i en diskussion. Jag vet att det finns klagomål på "familjetråden", men eftersom man kan se vilken tråd det är, så är det lätt att sortera bort den om man inte är intresserad. I tråden är det inte bara "puss och kram"-inlägg utan vi för även samtal och diskuterar vardagliga saker. Visst att vi inte har ett solklart ämne att diskutera, men istället samtalar vi om saker som är aktuella för var och en just för tillfället. Självklart blir det trams också, men som sagt... mycket i livet är jävligt tramsigt. | |