Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 19 912 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-10-09 23:51 | |
![]() | Jag älskar Pauls Simons texter... 50 ways to leave your lover är en absolut favorit... Eller ja, alla hans texter.... Han har nog inte gjort något dåligt alls faktiskt... www.youtube.com/watc...Ti yLuZOs1A | |
| blåhund - Ej medlem längre | 2010-10-09 23:55 | |
![]() | Working class hero...Lennon. | |
| Satyra | 2010-10-10 00:01 | |
![]() | Mycket möjligt att jag skrivit det här förut (i denna eller annan tråd) men skitsamma, tar det igen. ;-) Förutom alla låtar jag skrivit själv genom åren och som därför såklart har extra betydelse för just mig, så har jag en liten hop "special"-låtar, ja. Den här kom ut precis när jag träffade min dotters far. Kopplar därför alltid låten med honom/den känsla vi hade för varandra. (Han är tyvärr numera avliden.) open.spotify.com/tra...aa 9NLMh1Hz När dotterns far och jag kom hem från BB med vår nyfödda babyflicka (jan-84) och satte på radion, så strömmade denna ut från högtalarna - kändes otroligt träffande. www.youtube.com/watc...re =related Den här låten i sin tur kom ut precis när jag träffade sonens far och den får mig alltid att minnas hur tokkär jag var då. Att han dessutom är dansk gör ju låten än mer "stark" för mig. :-) open.spotify.com/tra...ky AZVf9DSu En annan låt som verkligen känns "nära" mig är denna, som några musikervänner sjöng/spelade i kyrkan då jag gifte mig med sonens far. open.spotify.com/tra...ZK FQi6vp2X Den sista jag ska lägga upp här just nu är denna, som jag lyssnade mycket på under en otroligt jobbig period i mitt liv. Kunde relatera till den på ett helt magiskt sätt och känner fortfarande djup gemenskap med texten. open.spotify.com/tra...ui o5eFg2x3 | |
| CroCop86 | 2010-10-10 00:19 | |
![]() | Tack allihopa! Sitter och gråter lite samtidigt som jag ler. Hmm... Musik är mäktigt! | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-10-10 00:51 | |
![]() | the model-krafftwerk en lite sublim låt. | |
| SkySpy_ | 2010-10-10 00:55 | |
![]() | Kraftverk är kraftig underskattade anneli.. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-10-10 00:57 | |
![]() | Ja dom är nyskapande..utan att veta om det. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-10-10 00:58 | |
![]() | allt går ett varv runt liksom beträffande kraftverk. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-10-10 15:41 | |
![]() | the model har danat mitt liv. | |
| bobo flux | 2010-10-10 18:28 | |
![]() | De få gånger jag skådar en helikopter så dyker alltid den här upp i huvudet... www.youtube.com/watc...SZ sADRNLeI | |
| Araknoidea | 2010-10-10 18:57 | |
![]() | Alice in chains- Down in a hole. tåls att lyssna på i repeat en hel dag =) | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2010-10-11 17:10 | |
![]() | Black Sabbath - Children of the Sea www.youtube.com/watc...JQ QWbr4cXM Får mig att tänka på när jag låg och väntade på att operera min avslitna hälsena. Spelade låten om och om igen. Dios sång och Tony Iommis säregna gitarrspel i skön förening. | |
| delta9 | 2010-10-11 17:22 | |
![]() | "Sitting on the dock of the bay". Kommer inte ihåg artisten men alla versioner på den är underbara. Och Black Sabbath - Hand of Doom har en bra betydelse för mig. Det finns hur många låtar som helst som har den där lilla extra betydelsen ju :} I'll be back! | |
| Satyra | 2010-10-11 17:41 | |
![]() | Otis Redding, delta9, gör originalversionen av din förstnämnda låt. ;-) | |
| delta9 | 2010-10-11 17:54 | |
![]() | Satyra: Aah just det. Kom ihåg att min flickvän har sagt det. Det är "våran" låt så jag borde minnas det *asg* :$ | |
| Satyra | 2010-10-11 18:28 | |
![]() | Ja det borde du verkligen då, delta9. Men NU kanske du minns till nästa gång. ;-) | |