Spelrum
Giraffen38
Krokodilen2
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
30
Inloggade70
Mobilspel
Pågående19 360

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Midna792010-08-24 21:06
Antal inlägg: 1117

Givetvis har man ingen skyldighet att varken drogtesta sig eller t.ex. lämna ut sin sjukjournal bara för att en reporter ber om det. Helt rätt av Bodström ,tycker jag.

jaapconrad_ - Ej medlem längre2010-08-24 21:17
Antal inlägg: 670

Nej, ''rätt'' av Bodström skulle vara att säga:

''Bästa P3-reporter. Politiskt är jag emot så kallade frivilliga drogtest där den testade är i beroendeställning till den som testar, som till exempel inom skolan eller just nu när jag i en valrörelse får en TV-kamera i ansiktet. Men eftersom jag är så jävla cool så kan jag göra ett undantag för dig.''

Istället säger han:

''Bästa P3-reporter. Politiskt är jag för drogtest, även där den testade är i uppenbar beroendeställning. Skolan är ett exempel på där vi ska införa frivilliga drogtest, trots den obekväma situation och den integritetskränkning det innebär att som elev bli tvingad att urinera enbart pga av en misstanke från en lärare. Det är även rimligt att vi politiker lever som vi lär, det har jag gång på gång antytt i mina framträdande som advokat, i mitt utfläkta privatliv på min blogg, och i mitt värv som justitieminister. Men nu när det är dags för mig att leva upp till mina ord så känner jag att jag inte vill. Jag vill även passa på att bete mig extra pinsamt genom att först kasta av mig kavajen och kavla upp ärmarna, bara för att ändra mig när jag fått reda på att jag ska behöva hänga ut snoppen i samma rum som en sköterska.''

Tvålis - Ej medlem längre2010-08-24 21:36
Antal inlägg: 4429

jaap... just så...

Måns_E2010-08-24 22:32
Antal inlägg: 12045

Just så.

Det blir liksom lite extra prekärt när det är just Bodström som skyller på integritetsskäl, mr "har man ingenting att dölja så har man ingenting att frukta"

adamis - Ej medlem längre2010-08-24 22:40
Antal inlägg: 253

Linslusgranska hela Riksdagen!

och alltid hittar man något som kan roa allmänheten.

Yinyanggurl - Ej medlem längre2010-08-24 22:51
Antal inlägg: 517

Han rökte nog på en feting-holk kvällen innan ;-)

"Jag är för svettig..." Jojo, säkert, säkert ;-)

adamis - Ej medlem längre2010-08-24 22:56
Antal inlägg: 253

En tvättäkta holk-människa skulle nog inte bete sig som Bodström.

dom är nog mer scillade för att undvika problem.

Tvålis - Ej medlem längre2010-08-29 08:43

www.aftonbladet.se/n...76 91018.ab

Han kan bete sig hur han vill, förtroende det har han. Kan det vara att han är nästan snygg som gör detta?

Pocaloca2010-08-29 09:26
Antal inlägg: 2156

jag tror han bangade för integriteten...at kissa när en främmande människa ser på.....sen tänkte han väl efter....han förespråkar ju frivilliga drogtester.....så kan det vara...

Bitte - Administratör2010-08-29 09:28
Antal inlägg: 24218

pratade med min systerdotter som läser till sköterska ,, en seriös sjuksköterska ställer inte upp på nått sånt här ,, och ett drogtest
ska alltid "ordineras" av en läkare,,

Alltså knappast av en journalist på radion ,,

Bitte

Tvålis - Ej medlem längre2010-08-29 09:37

Vad det gäller drogtestet så gjorde han bort sig inget snack om saken. Men han är ju poppis ändå så det gör kanske inget.

micro1132010-08-29 10:26
Antal inlägg: 17542

Bitte
Fast där har din systerdotter fel faktiskt - drogtest ordineras ganska sällan av just läkare, utan är ju kontroller som polis, kriminalvård, frivård, socialtjänst, arbetsgivare osv använder sig av frekvent - utan läkarordination alls.

Det som nu är på tapeten är ju om skolor skall kunna kräva detta av eleverna utan godkännande av målsman.
Idag kan man drogtesta sitt barn - men skolan kan inte kräva en sådan test, eller utföra stickprov bland eleverna.

micro1132010-08-29 10:29
Antal inlägg: 17542

Tvålis
Personligen tror jag att han förtroende för att han hamnade på en ministerpost som stämmer överens med hans sakkunskap.

Det är mer än man kan säga om fjollan som sitter där idag och slänger ur sig den ena plumpen efter den andra. Behåll henne en stund till så kan vi torka oss i rumpan med våra rättigheter sen.

Måns_E2010-08-29 11:15
Antal inlägg: 12045

Det är ju helt otroligt att folk inte fattar att Bodström är ett stort skämt som borde hållas så långt från inflytande och makt som det bara går. Jag kan inte förstå att folk tror att han är så kompetent, det han har lyckats göra under sina år som justitieminister är att urholka rättssäkerheten.

Förvisso kanske inte Ask är så väldigt mycket bättre.

mrperfect2010-08-29 13:04
Antal inlägg: 11437

Jag tycker inte att det är riktigt att journalister skall komma och bestämma när folk ska göra drogtester, det är stor skillnad om man måste göra det på grund av någon misstanke eller annan typ av rutinprov t. ex. vid anställningsförfarande. varför inte införa obligatoriskt drogtest vid tillsättande av ministrar eller andra samhällspositioner?
vad kostar en drogtest?

Mr Sun Green - Ej medlem längre2010-08-29 13:09
Antal inlägg: 825

Jag ville ha ett drogtest på finansministern på krogen häromnatten. Fanskapet VÄGRADE! Till och med när mina polare krävde det så vägrade han. Har hört att han krånglat vid tidigare tillfällen också. Fröllan i mellanstadiet gick med på det frivilligt.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?