Spelrum
| Giraffen | 18 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 35 |
Mobilspel
| Pågående | 18 852 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| vigren | 2011-04-25 19:30 | |
![]() | anträffbar - du skrev mina tankar på pricken! | |
| Herr Banan - Ej medlem längre | 2011-04-25 19:39 | |
![]() | Barbie är oskyldig. Man skulle kunna applicera liknande tankesätt på massor av leksaker. Filmindustrin utgör en långt obehagligare figur i dramat. Framförallt den ohyggligt pengastyrda amerikanska... | |
| Herr Banan - Ej medlem längre | 2011-04-25 19:48 | |
![]() | Vill man hitta aktörer som är betjänta av att rådande kvinno och mansideal upprätthålls behöver man inte leta länge i Hollywood... | |
| pion ekrot | 2011-04-25 20:01 | |
![]() | Jag lekte också med barbie när jag var liten, vilket alltid gick ut på att de skulle ha sex. Någon slags identifikation skedde snarare via Emil i Lönneberga o Lucy i Narnia. Jag har aldrig bantat (Lucy som identifieringsobjekt - no shit!) och något som är betydligt värre är föräldrar som ojar sig öppet över kalorier och förbjuder nåt som bara är av plast. Tror jag. | |
| The Mag | 2011-04-25 20:12 | |
![]() | Väldigt snack om sjuka ideal. Vad är idealet då? Och om alla som inte ser ut som det skall ändra på sig för att de är för smala, för tjocka, för snygga, för fula osv, osv så blir det samma sak. Det verkar nästan som att det är något fult att vara vacker snart.... | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2011-04-25 22:14 | |
![]() | Jag har också lekt med Barbie som liten och inte tagit märkbar skada. Men jag tycker ändå att det är en vidrig docka. Håller med Bitte om att det är osunda ideal. Däremot så har jag köpt dessa sjuka stackars dockor till mina töser just för att INTE skapa en laddning i frågorna. Om jag har förstått det rätt så är det skadligaste ett barn, som har fallenhet för anorexi, att växa upp i ett hem där laddningar inför kroppsideal och mat får ta för stor plats. Så vi äter godis och har Barbies i lagom mängder här hemma, för barnens skull. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2011-04-25 22:31 | |
![]() | Om jag förstått saken rätt så skall jag tacka Barbie för min fantastiska figur i vuxen ålder? Tack. | |
| ektis - Ej medlem längre | 2011-04-25 22:35 | |
![]() | hahah,sylvia: ) | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-04-25 23:47 | |
![]() | jag lekte med Barbi jätte mycket när jag var liten och har tagit stor skada av det jag tycker inte att det är fint att vara tjock,säger alltid åt mina flickor ät inte det det blir man tjock av,ta bara en sån så att du inte blir tjock,gå och träna,dom har tränat jujutsu,hela uppväxten och jag har sagt ät inte chips det blir man jätte tjock av,träna fotboll ha mvg i idrott det är det lättaste ämnet att få mvg i,börja simma,och jag har sagt samma sak till pojkarna och dom är smala men dom har aldrig lekt med Barbi | |
| ANDERStG | 2011-04-26 06:33 | |
![]() | "ta bara en sån så att du inte blir tjock,gå och träna" Det var säkert en bra uppväxt, men lösryckta fraser låter rätt jobbiga. Gillade Rubens barn men alla dockor behöver inte vara rubeneska. | |
| henrik_l | 2011-04-26 06:54 | |
![]() | henrik tycker att det borde vara ganska knepigt att leva upp till barbieutseendet om det betyder att man ska vara okort. jag menar hur skulle det kunna fixas | |
| ANDERStG | 2011-04-26 12:19 | |
![]() | henrik: Man kan köpa benförlängning i kosmetiskt syfte i vissa delar av världen. Räkna med ett halvt års sjukhusvistelse och kraftiga smärtor. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2011-04-26 12:21 | |
![]() | Buffaloskor är ett alternativ annars. Det behöver man bara åka till förorten för att köpa. | |
| socker_vadd - Ej medlem längre | 2011-04-26 12:24 | |
![]() | Undrar vilket som ger barnen mest neuroser...Barbie, Jesus eller hetsätande mammor. | |
| doktordog | 2011-04-26 14:36 | |
![]() | En kvinna ska ha barbiemått, pygmeer med slapp kropp är motbjudande. Kvinnan ska behaga mannen det är hennes uppgift! | |
| ektis - Ej medlem längre | 2011-04-26 14:46 | |
![]() | kul. | |
| Yonderboy - Ej medlem längre | 2011-04-26 15:00 | |
![]() | MMM, svårt med pedagogiska lekar. Vilka ideal ska man förmedla, ska man medvetet forma barns attetyder? Barbiedockan är inte endast en leksak, visst. Krigsleksaker till killar. Inte heller bara leksaker. Men vilka leksaker ska de ha? My kitten leksaker får mig också att spy. När man själv var liten lekte vi ibland kalla kriget. Det var inte frågan om vilka som var de goda där inte. Att barn leker och reproducerar vissa typer av ideal är ofrånkomligt, de leker vad de ser och hör. Fantaisin har sina begränsningar. Själv vet jag inte vad som är de rätta leksakerna! Jag skulle önska att det inte blev en sådan stor könsskillnad men mer än det vet jag faktiskt inte | |
| birkan96 | 2011-04-26 15:27 | |
![]() | Gautama skrev: "Nu förstår jag varför jag ser ut som jag gör. Jag lekte med troll när jag var liten:)" och kan bara hålla med.. Fast jag hade Barbiedockor också, men på dem skar jag av näsa, fingrar, tår och hår på och sedan slet jag av huvudet och satte dit en kinapuff och tände på och såg på när de sprängdes.... Så de var ganska roliga i alla fall de där Barbiedockorna!! | |
| birkan96 | 2011-04-26 15:29 | |
![]() | Fan vad jag skriver illa!! Jag menar naturligtvis att även jag lekte med troll, INTE att Gautama ser ut som ett troll. Ber om ursäkt om hon uppfattar mitt inlägg så.... Fast hon har ju humor, till skillnad från en del andra här, så jag hoppas hon förstår mig.. :) | |
| Cuppycake | 2011-04-26 15:57 | |
![]() | Det är så lätt att skylla på andra när barnen far illa. Som förälder kan det kanske vara en bra idé att prata med sina barn om sjuka kroppsideal och om hur en "naturlig" kropp ska se ut och hur orealistisk barbie är och att hon (och även ken då naturligtvis) inte är en måttstock att gå efter (men att hon fortfarande kan vara en rolig leksak). Om inte annat är det ju ett problem som kommer komma när barnen blir lite äldre (eller ja, 7, typ) och ska exponeras för medias bild av den perfekta kroppen som är mer eller mindre ouppnåelig för de flesta av oss. Så låt barnen leka med barbie men prata med dem, de är inga idioter. | |