Spelrum
Giraffen43
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
19
Inloggade63
Mobilspel
Pågående19 626

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Minta2011-11-18 00:50
Antal inlägg: 20042

Det kan väl inte vara ok att ha ett barn fastspänt en hel natt. Inte på något sätt.

Tordyveln2011-11-18 06:11
Antal inlägg: 12

Om jag som vuxen skulle bli fastspänd i ett antal timmar för att sova skulle jag nog få någon sorts panik tror jag för jag rör på mig mellan varven. Om ett litet barn blir fastspänt när det ska sova och inte kan sova och försöker komma loss och inte kan.........skulle kunna tänka mig att det skulle kunna bli......hur ska jag uttrycka mig.........hm en upplevelse hon kanske aldrig glömmer..........som kanske kommer att följa henne resten av livet på något sätt. Det verkar som personalen på dagiset inte är riktigt lämpade för sin uppgift. Det nämndes tidigare att du kanske kunde skaffa en barnflicka. Vet inte vad det skulle kunna kosta, men för ditt barns välmående så är inte pengar det som är viktigast. Barn är viktiga.......de ska man vara rädda om.

slånbär2011-11-18 08:01
Antal inlägg: 5539

Alltså-ett litet påpekande här-i det här fallet så handlar det inte om nattdagis och att sova fastspänd i vagnen hela natten utan kvällsdagis och några timmars vila . Det är ju många barn som går på förskola dagtid som sover fastspända i vagn ute varje dag. Kanske inte tre timmar men en till två timmar är ju ingenting ovanligt alls speciellt inte för dom som går på utedagis eller hos dagbarnvårdare.

Bitte - Administratör2011-11-18 08:10
Antal inlägg: 24200

Med tanke på TS arbetssituation så skulle nog jag i alla fall verkligen fundera över om jag vill ha det så att mitt barn 5 dagar i veckan ska somna borta .. Det dyker upp en frågan pappan då är inte han hemma på kvällarna ??

För barnet borde må absolut bäst av att få somna hemma inte någon annanstans för att sedan väckas och tas med hem

Bitte

Myggbiten - Ej medlem längre2011-11-18 08:17
Antal inlägg: 185

Bitte, det kan väl vara en fördel att LÄSA tidigare inlägg innan man skriver? Båda dessa saker har ju malman redan besvarat!

Bitte - Administratör2011-11-18 08:20

Jag har läst men har dock fortfarande den åsikten , jag anser detta vara bäst för barnet att få somna hemma i sin egen säng,,

Bitte

Myggbiten - Ej medlem längre2011-11-18 08:29

Om du har läst, varför frågar du då "Pappan då, är inte han hemma på kvällarna??".
Förstod du inte vad du läste?

Bitte - Administratör2011-11-18 08:42

Lämnar tråden orkar bara inte med tykna kommentarer

Bitte

marmeladov222011-11-18 08:46
Antal inlägg: 4211

Malman, nu söker du jobbet som nattpesonal på dagis. Sen är problemet löst.

marmeladov222011-11-18 08:46

personal*

Tvålis - Ej medlem längre2011-11-18 08:51
Antal inlägg: 4429

Vårt samhälle är uppbyggt på att kvinnor och män ska ha ett arbete och att kommuner ska tillhandahålla omsorg för barn under den tid vi gör detta. Jag tycker du är grymt bra Malman som arbetar ett skift som du säkerligen gärna skulle vilja byta på sikt.

Alla som har tykat sig om att du arbetar borde skämmas ögonen ur sig. Sen kan vi inte alltid välja hur vi gör för att kunna sätta på bordet.

Ta kontakt med någon annan i kommunen. Det här borde gå att lösa!
Yo go girl!

marmeladov222011-11-18 08:52

sätta på bordet?

Myggbiten - Ej medlem längre2011-11-18 08:56

Bitte, det får du gärna göra. Men nog tycker jag att man kan läsa på lite för att sätta sig in i ämnet så att det inte behöver börjas om gång på gång med sådant som redan är avklarat.

Och just de frågorna har ju melman redan besvarat.

Därav att jag reagerade mot att du ställde frågan igen. Inte dina åsikter i sig.

Bitte - Administratör2011-11-18 09:01

Tvålis,, visst samhället bygger på det, men ibland måste man kanske själv förändra sin egen/familjen situation för att barnens skull och jag skulle göra det personligen i detta läget.

Precis som man vid andra faser/tillfällen under livet måst göra det

Bitte

Myggbiten - Ej medlem längre2011-11-18 09:12

Men alltså:

Melman hade ett chaufförsjobb som innebar att hon låg ute. Något som ju INTE funkar med barn.
Sedan sökte hon 25 jobb tills hon fick det här. Hon fick alltså kämpa för det. Jag tror inte jag behöver påpeka att det är svårt att få jobb om man är småbarnsföräldrar.

Och melman vill själv byta jobb/arbetstider, men innan det löser sig har hon väl inget annat val.

Att göra VAL är ju väldigt enkelt om det är möjligt. Alla kan inte göra det ultimata.

Så vad DU gör Bitte är kanske något som melman SKULLE göra om hon hade dina förutsättningar för det, och vice versa.

Har du någon konkret lösning? Om hon har svårt att få jobb, om hon blir utan ersättning i tre månader om hon säger upp sig?

gnagelram - Ej medlem längre2011-11-18 09:17
Antal inlägg: 1646

Nu är det ju inte bara att ordna fram ett annat jobb på tjugo sekunders varsel hur gärna internetforumen än vill tala om vad som är "bäst för barnen". Det hela känns otroligt oflexibelt av dagiset. Det troliga är väl att det har gått nån sorts prestige i det hela, tyvärr. Därmed löser det sig nog inte förrän någon "tvingar" personalen att skärpa sig.

Det är förresten lite intressant att ingen tar upp att pappan skulle kunna byta jobb.

Sen är det ju inte som någon skrev att man "betalar dyrt" för dagis. Tvärtom kostar dagis nästan ingenting för mammor och pappor, i förhållande till hur mycket det kostar för kommunen. I detta fallet skulle en 65%-ig extra anställd skulle kosta kommunen kring 20000 kr + OB, eventuella försäkringar mm per månad. Maxtaxan är 1260 kr.

Sigrids mor2011-11-18 09:21
Antal inlägg: 858

Jag jobbar på dagis och har jobbat på dagis i många olika kommuner.

Man kan inte begära att samma personal jobbar samma pass. Man kan begära att man får ha nattis/kvällsdagis men inte att samma personal jobbar där jämt.

Ingenstans där jag jobbat har det funnits sängar till barnen. Visst, det har funnits spjälsäng på vissa ställen - men inga andra sängar. När jag jobbade i en kommun hade vi 9 nattisbarn - tänk sängarna till dessa barn.

De flesta kommuner har inte ett krav på sig att ha öppet om det är färre än 3 barn på dagis. Men kommunen har krav på sig att ordna barnomsorg - så det är lite trickigt. En kommun löste det med dagmamma istället för dagis eftersom det passade bättre. Kanske det vore en idé för dig?

De som börjar gaffla om att du ska skaffa ett annat jobb ska skämmas ögonen ur sig! Du gör det superbra som har fått tag på ett jobb - bara det är en prestation. det vore ju skit om jobbet stöp på barnomsorgen.
Jag gissar att du inte kommer jobba med detta för evigt men du måste ju lösa denna situation här och nu. :-)

Jag önskar dig all lycka till och jag kan bara ge dig dessa ord från min erfarenhet - tyvärr vet jag inte hur du ska lösa problemet. Mitt råd är att prata med någon "högre upp" ovanför den chefen på just ditt barns förskola.

Myggbiten - Ej medlem längre2011-11-18 09:24

Habos grannkommun Jönköping löser ju det där på ett minst sagt märklgit sätt:

mobil.aftonbladet.se...37 47483.ab

Bitte - Administratör2011-11-18 09:38

Gnagelram jag skrev familjens situation,, det inbegriper väl även pappan,, och jag har ALDRIG sagt att det är illa att TS har ett jobb, men av egen erfarenhet som 3 barnsmamma vet jag en del om hur det är att fixa och trixa för att det ska fungera ..

Jag har tom en gång i tiden valt bort ett jobb under en tid därför att det INTE fungerade med den dagmamman vi hade.

Bitte

AMF2011-11-18 09:46
Antal inlägg: 335

Vem tar det stackars lilla barnets parti?
Håller fullständigt med Bitte!
Ni försvarar mammans agerande. Stanna upp ett tag och tänk er in i barnets situation.
Man har alltid ett val och att se till barnens bästa måste vara det vi alla ska fokusera på.
Byt jobb medan tid är!

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?