Spelrum
| Giraffen | 27 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 13 |
| Inloggade | 40 |
Mobilspel
| Pågående | 19 384 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| swampen | 2011-11-29 08:30 | |
![]() | Vi frågade lillgrabben om vad han ville ha i julklapp och sa att han inte önskade sig något speciellt...men önskade att vi skulle ju kunna åka utomlands..till afrika...så vi beslöt oss att inte lägga några större summor på klappar i år utan lägga de på att åka.Sen kommer han att få någon liten klapp..men det blir nog en tusenlapp summan av kardemumma allt som allt. | |
| Hillegnu | 2011-11-29 08:37 | |
![]() | Destination Gotland ska ha sin del och GEAB (elföretaget som värmer vårt hus) sen mat och lite julklappar. Den största kostnaden blir nog de två förstnämnda och summan av dessa törs jag knappt tänka på. Usch Men vad gör man inte för en jul på Gotland i ett stort hus istället för en liten lägenhet på Södermalm. | |
| Stänkan | 2011-11-29 08:52 | |
![]() | ca 8000 | |
| schmuppisch | 2011-11-29 08:58 | |
![]() | Runt 8000 lägger vi nog i år allt som allt men då är vi också nyutflyttade så man måste jag handla allt från scratch :) tur att man tycker om att shoppa! | |
| åsa_lin | 2011-11-29 09:16 | |
![]() | ca 1000 kr blir det nog. Vi åker till mamma o äter. Har sagt till många gånger att alla kan dela på matkostnader så blir det inte så mycket för henne, men får inget svar. Däremot så vill alla vuxna också ha julklappar så jag har köpt till mamma, pappa, syrran o brorsan. Men köper inget extra till deras respektive, har köpt sånt som alla kan använda. Sen är det mina barn som ska få julklappar :) Tycker det är viktigast med barnen faktiskt och just nu är det bara vi som har barn i min familj. Jag gillar inte julen men för barnens skull så pyntar jag lite, men har fått allt pynt :) Egentligen fattar jag inte varför det ska vara så viktigt med julklappar och julafton. Vi träffas ju ändå. presenter kan man väl få på födelsedagar istället. | |
| Filurflizan | 2011-11-29 20:59 | |
![]() | Herregud vad folk spenderar enorma summor , det skulle ALDRIG falla mig in även om jag var rik ens , då hade jag hellre gett lite till de som inte har möjligheten ... Nu är jag således fattig och spenderar ca 1200 kr på mina två barn , *kanske* köper jag nått litet till syrrans 4 barn ala 50-100 kr om jag har pengar . Ibland köper jag även till vuxna typ Mamma och Mormor Vi har knytkalas så maten går väl på ca 300 kr | |
| Shylster | 2011-11-29 21:00 | |
![]() | max 500kr | |
| mir_anda | 2011-11-29 21:12 | |
![]() | Klappar till 7 barnbarn x 300:- ( max! ) = 2100:- - vilket egentligen är åt h-e för mycket med tanke på att de redan har ´allting` ... | |
| blankomblank | 2011-11-29 21:14 | |
![]() | är på samma nivå som filurflizan. Ironiskt nog ser jag gärna att andra spenderar mycket pengar på julen i min egen butik, men själv snålar jag. Åker hellre på en resa, både trevligare sällskap och väder. Inte för att min familj är värst, men de är inte sitt bästa jag under stressiga julen. | |
| trollet_73 | 2011-11-29 21:26 | |
![]() | Jag skrev en juldikt i år som jag har satt på mina julkort... Man har fart och flängt som en stolle, man borde ha fått lånat Staffans pålle. Men ett, tu och tre så var det dags, det blev jul igen – vilket flax! Och innan man hann tänka klart, så var det dags för nyårsraketer med fart. Pompa och stått i mörka natten, det trodde inte katten! Jag ber Er dock sända en peng, till de stackare som inte ens har säng. Glöm en del av maten, se till att andra får nåt på faten! Stadsmissonen tar gärna din slant, PG 90 03 51-8 så får de skinka och en brödkant. Att hjälpa en syster eller bror, ger mera julefrid än ni tror! God Jul & Gott Nytt År! Å själv kommer jag sitta själv och det är inte valt å därav är jag lessen för det! Men en Jansson ska jag unna mig så... kanske 50 kr... | |
| ektis - Ej medlem längre | 2011-11-29 21:29 | |
![]() | vad den kostar? | |
| annakarineli | 2011-11-29 21:37 | |
![]() | Brukar kunna landa på max 2000 på klappar, oftast några hundralappar mindre tror jag. Sen tycker jag väldigt mycket om hyacinter och någon fin amaryllis och ibland blir det någon liten ny inredningsdetalj till jul, så på det stora hela brukar det bli en dyrare månad helt klart. Brukar gå en slant till SJ också för hemresan till familjen och släkten över jul, men så långt det går brukar jag köra budget. Köper de flesta klapparna i 200:- spannet, men någon enstaka kan landa uppemot 300:-, be | |
| ektis - Ej medlem längre | 2011-11-29 21:38 | |
![]() | det vet jag efter jul om jag tar reda på. inte särskilt mycket skulle jag tro. | |
| annakarineli | 2011-11-29 21:39 | |
![]() | ... beror ju på vad man hittar som kan passa för vettig penning. :) Tycker om att köpa och slå in lite klappar så jag köper gärna några och får gärna några faktiskt :) | |
| ektis - Ej medlem längre | 2011-11-29 21:41 | |
![]() | ja, precis. jag handlar från hjärtat, ska tilläggas: ) så, hittar jag inget speciellt bra, så bakar jag en burk med typ bullar eller nåt. ritar en teckning. okej, kanske inte en teckning. men nåt sånt. men till mamma vill jag ge något riktigt fint i år. | |
| Hoodman - Ej medlem längre | 2011-11-29 21:42 | |
![]() | Hm, min jul kommer kosta 40000 kr. | |
| Filurflizan | 2011-11-29 21:48 | |
![]() | Kanske ska tillägga att jag inte räknar med att det är förkastligt att i flera år ha sparat ihop till en resa eller så med familj istället för ett julfirande . Kanske deras första resa tillsammans eller nått .. | |
| Majsed | 2011-11-29 21:50 | |
![]() | 4 x resa till thailand :) inget handlande hemma- ingen mat, inga blommor, ingen choklad till brevbäraren och sopgubben (ok kanske...), alla kusiner farmor ja lista kan göras lång- ska bli skönt att slippa :) | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2011-11-29 22:54 | |
![]() | Vad intressant att man sanningsenligt svarar på vad en jul rimligtvis kommer att kosta och får skit för att man ska ha en flaska snaps på bordet? Saken är den att jag tror att det är många som blundar för vad allt kostar. Rena rama lyxfällan. En gran kostar ju typ 500-600 spänn. Besöket hos slaktaren för mat till 20 pers lär ju gå på en hel del. I en tråd där en fråga ställs öppet och man svarar öppet. Där borde man ha mer respekt för att folk faktiskt spenderar sina pengar olika över året. Men nej, vi kommer inte att semestra 7 personer i Thailand dom närmaste åren.. | |
| Filurflizan | 2011-11-29 23:41 | |
![]() | jaha trodde inte tråden startades för ren nyfikenhet , självklart väcker det väl tankar åt flera håll | |