Spelrum
Giraffen31
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
11
Inloggade42
Mobilspel
Pågående19 364

Forumkategorier

Användare Inlägg  
nulltj - Ej medlem längre2013-07-15 13:15
Antal inlägg: 14052

Och angående smink. Jagbotaniserade friskt bland mammas läppstift rätt tidigt, men fick inte sminka mig utanför hemmet förrän sjuan. Och sminkade mig inte på riktigt förrän i gymnasiet.
Jag vet att jag är precis lika bra på alla sätt utan smink, men känner mig snyggare med. Den distinktionen tror jag inte ett (ungt) barn är kapabelt till.

Mollee2 - Ej medlem längre2013-07-15 13:23
Antal inlägg: 6950

Kiwiskal: Absolut! Det är därför det är så viktigt att även lägga till att barnet är fin precis som hen är! :-)

Jag tycker inte att det spelar någon roll hur stora bröst man har, har man bröst och känner att det är dags att sätta på sig en BH, så ska man få göra det. BH är väl inget fel att bära?

Mollee2 - Ej medlem längre2013-07-15 13:25

Jag har själv svårigheter i att gå osminkad, just för att jag är så van. Jag sminkar mig inte alls mycket, men jag har foundation på mig då jag börjar bli till åren, hade jag haft möjligheten att resa tillbaka till tiden när man såg helt fräsch ut utan smink, hade jag fasiken nästan aldrig sminkar mig!

Smink kan vara trevligt de dagar man ser trött ut...

Mollee2 - Ej medlem längre2013-07-15 13:28

Jag ser det som alkohol. Man får dricka ett glas vin när man har barn, men man ska vara ansvarsfull och tänka efter på hur man agerar. Att inte dricka så att man blir full inför barnen, och att upplysa barnet om att det är okej att ta ett glas vin till maten när man är vuxen, men att det är just en vuxen grej och att det är skadligt att dricka alkohol om man är ung eller om man inte kan hantera alkohol.

Personligen dricker jag i princip aldrig.

Ser på det även när det gäller smink.

kiwiskal2013-07-15 13:29
Antal inlägg: 2684

Har också problem med att inte ha smink, hatar det. Sen får man inte vara för sminkad för då tycker folk man är desperat eller sorglig (om man inte råkar vara makeup artist).
4.bp.blogspot.com/-t...ma keup.jpg

nulltj - Ej medlem längre2013-07-15 13:33

Jag tycker inte smink i sig är något fel, det blir ett problem först när man gömmer sig bakom det eller känner att man inte duger utan. Men borstar man håret och bryr sig det minsta om vad man tar på sig så är det lite hyckleri att förkasta smink, tycker jag. Det är inget fel i att vilja framhäva sina bästa sidor och för okändas ögon vilja dölja sina svaga. Om självkänslan krackelerar utan fasaden kanske man ska fundera ett tag, eller om man inte kan visa sig osminkad för sina nära.
Ett barn däremot är ett barn. Barn behöver inte smink för att dölja trötthet- eller ålderstecken, inte heller för att locka eller förföra. Smink är 100 % onödigt, precis som mycket som hör vuxenvärlden till.

kiwiskal2013-07-15 13:33

Håller med om alkoholen. De vänner/bekanta jag känner som fick dricka hemma innan mydighetsålder är de som fick problem med att hantera överflödet av sprit på krogen sen. Lite liknande med olika "skönhetsmedel" och uppmuntrande av det.

ttiittii - Ej medlem längre2013-07-15 13:39
Antal inlägg: 37631

för mig är smink nödvändigt jag gillar smink et är en av mina hobbyn

Gunilla _2013-07-15 13:49
Antal inlägg: 4425

Provar igen

ttiittii; "bobo barn ska inte sexualiseras,men får dom inte ha bh om dom vill,så sexualiseras dom"

- likväl som i exemplet med stringtrosan då ttiittii?

Lillstölla2013-07-15 15:45
Antal inlägg: 23831

Är skrämmande och sjukt att det för det första tillverkas bh, stringtrosor och bikinis till barn.
Än mer skrämmande att föräldrar är så svaga och ger efter eller helt enkelt tycker att det är okej att ett barn har sådana saker på sig.

Sote2013-07-15 16:18
Antal inlägg: 3557

Nulljt- förstår inte riktigt vad du menar med att det skulle vara hyckleri att förkasta smink om man borstar håret och bryr sig om vad man har på sig. Jag sminkar mig inte och då menar jag aldrig någonsin. Gjotde det en period när jag var ung men slutade med det och nu är det säkert femton år sedan jag ens hade mascara. Men håret borstar jag ju och jag går och klipper mig och färgar det två gånger om året eftersom jag nuförtiden är helt gråhårig och det känns inte som jag liksom. Mode är jag helt ointresserad av men jag tar ju på mig sånt som jag själv tycker är snyggt. Men det måste vara bekvämt också och inte dyrt. Skulle aldrig köpa ett klädesplagg öcer 400 kr , bortsert från typ vinterjacka då och samma gäller skor som jag köper nya när dom är utslitna. Men bara för att jag är ens det minsta lilla intresserad av att ha håret i min egna färg och kläder jag trivs i så är jag väl ingen hycklare för att jag aldrig sminkar mig. Det där resonemanget kändes märkligt. Och off topic förstås. Ursäkta.

nulltj - Ej medlem längre2013-07-15 16:26

Nej, nej, inte hycklare för att du själv inte sminkar dig såklart. Förkastar som i "fördömer andras bruk av smink". Och inte du som fördömer, menar jag.

Shit vad jag måste uttrycka mig illa idag...

nulltj - Ej medlem längre2013-07-15 16:29

Alltså: om man själv väljer eller väljer bort smink, kunde inte bry mig mindre. Men den som bryr sig om andra delar av sitt utseende men känner sig manad att klanka ner på andras användande av smink...hyckleri.
Och i ingen del syftar jag nu på dig.

Sote2013-07-15 16:34
Antal inlägg: 3557

Nulljt- då är jag med;-)

nulltj - Ej medlem längre2013-07-15 16:37

Vilken tur :)
Inte att du håller med nödvändigtvis, men att jag lyckas göra mig förstådd ;)

vase2013-07-15 17:32
Antal inlägg: 188

Att sexualisera ett barn är att ta bort deras barndom o egenvärde, deras leksamhet, spontanitet. O exponera dem - för vadå? Ska vissa tjäna pengar på o tillfredsställelse sina egna behov på barnens bekostnad?
Vuxen blir man ändå med tiden o allt vad det innebär. Låt barn får vara barn.
Jag har för längesedan satt stopp!

kiwiskal2013-07-15 17:58

På ett sätt tycker jag det är underligt att det ska vara så mycket fel på "tjejsaker/kläder". Det ger liksom poäng till äcklet som säger att han trodde att 14åringen han hade sex med var över 18. "Hon såg så vuxen ut".
Mötte själv såna killar och män då jag knappast såg ut som ett barn när jag var under 18. För barn har ju inga bröst, inget smink, inga tighta kläder, bh eller bikini? Men nu ser jag att jag såg visst ung ut då. Det där var bara bortförklaringar för att kunna få som "karlarna" ville, dvs komma närmre en väldigt ung tjej.
Vi kanske ska börja rota i den sörjan istället för att bränna bhar och förbjuda läppglans? Men visst ska det finnas gränser för sånt också. Så himla dubbelt.

Karinsson - Ej medlem längre2013-07-15 18:48
Antal inlägg: 22

Typiskt föräldrar att säga att vi som inte har egna barn inte ska tycka. Men i skolan etc duger vi bra att ta hand om densamma.
Då har vi minsann ansvar för allt, ska göra allt, vara allt.

ttiittii - Ej medlem längre2013-07-15 19:05
Antal inlägg: 37631

jag tycker att dom som inte har barn ska tycka massor,men att dom som inte gått igenom egna tonåringar ska ha hand om tonåringar det tycker jag inte

Mollee2 - Ej medlem längre2013-07-15 19:08

En vacker dag kanske man själv får barn, och då är det ju vettigt om man har tänkt igenom vissa saker. Det skadar ju inte att ha en åsikt!

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?