Spelrum
Giraffen | 28 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 34 |
Inloggade | 62 |
Mobilspel
Pågående | 19 262 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
brava | 2007-02-21 18:20 | |
![]() | För mig är det en mycket stor frihet att ha en hög utbilning. Man får jobb som är betydligt mer stimulerande och fria än sk okvalificierade jobb (eeler v d nu heter). Man får högre lön - även när studieskulden är betald. Men vi är ju olika, vissa vill jobba för att få pengar till att förgylla sin fritid, andra tycker om att jobba. Jag tycker att min högskoleutbildning var som en slags organiserad nöjestripp med alla roliga exkursioner, jag läste till biolog. Vi var ute och trålade efter räkor, som vi sedan åy upp, vi var ute i skogen och tittade på blommor svampar, lavar osv. osv. Men jag började inte plugga förrän jag var 30 och sen har jag turen att ha ett väldigt bra "fakta-minne" så det hjälpte ju upp studiemotivationen. Det stooooora felet som jag ser det , är att skolan på något sätt tar ifrån människan hennes naturliga nyfikenhet, man lär sig en massa för någon annans skull, frökens eller framtidens skull, fast det borde ju vara så att skolan skulle vara ett ställe där man fick vara nyfiken och upptäcka saker för sin egen skull. | |
Nemi | 2007-02-21 20:34 | |
![]() | Jag tillhör väl de få då som både gick i skolan och var tvungen att lära mig det läraren tyckte jag skulle plus att jag läste massor på egen hand :) Jag har ingen akademisk utbildning att tala om och jag tycker inte att akademiker är i övervikt här heller, inte av alla de jag har prata med här iaf, det verkar finnas en salig blandning mänskor med den gemensamma nämnaren att de gillar spel med ord :) | |
Måns_E | 2007-02-21 22:31 | |
![]() | 23 högskolepoäng i matematik, programmering och elektronik som togs för drygt 10 år sen. Sen skulle jag ta ett sabbatsår och läsa igen lite kurser, men fick jobb istället. Jag tyckte att livet som högskolestudent var väldigt bekvämt och fritt, däremot så har jag senare stött på korkade chefer som verkligen mest velat trassla till det för sin personal. Så för tio år sen så kändes inte kraven överdrivet betungande, och jag tror aldrig att jag har haft så mycket fritid som under det året. | |
Rhotheta | 2016-12-11 18:03 | |
![]() | Min första utbildning, teknisk fysik, 180 p gick jag på 90-talet På 90-talet var en termin 20 p. I dag 30. Bestod av bland annat matematik, statistik, numerisk beräkning, mekanik, elektronik, strömningslära, hållfasthet, kvantmekanik, relativitetsteori, symmetrianalys, allmän och speciell och en hoper kurser till. Rena matematikkurser kanske 60 p. Sedan jobbade jag några år som systemutvecklare i Delphi och C++ innan jag bytte bana. Det var makalöst lätt att få jobb även för outbildade under IT-boomen. I mina exjobb har jag jobbat i C++, matlab, visual basic, och spss Det var åtskilliga studenter som inte fick förnyade studiemedel då de misslyckats med att ta 30 p under första året. Så gott som alla ingenjörs och civilingenjörsprogram läste vad jag vet fysik under första året. Fysik är ett ämne som mer än andra kräver en viss typ av kausalitetstänkande och analysförmåga. | |
wildman | 2016-12-11 22:06 | |
![]() | Inte klassisk akademiker i form av någon examen, men det har blivit en hel del enstaka kurser med åren. Så även om dom spretar motsvarar dom nog någon form av examen i rena poäng betraktat. | |
brina | 2016-12-11 22:24 | |
![]() | Vilken tråd.............var och en som spelar detta spel är en ordens ekvilibrist | |
kryddeluntan | 2016-12-11 22:57 | |
![]() | Jag är akademiker, men tänker inte rapa upp alla mina utbildningar. Hur vet ni om jag ljuger? Jag möter vem som helst i ett spel, utbildningen hos personen spelar ingen roll här. Det är som när man tränar hundar, hunden i centrum, skitsamma vilken utbildning husse/ matte har. | |
Rabiesvaccin - Ej medlem längre | 2016-12-12 02:07 | |
![]() | Idiot. Spelar ändå. | |
Valtiel - Ej medlem längre | 2016-12-12 03:03 | |
![]() | Nej, men jag kompenserar det med känsla och finess. | |
totravel - Ej medlem längre | 2016-12-12 06:09 | |
![]() | Eftergymnasial utbildning på 1.5 år med inriktning på redovisning och affärsjuridik. Officershögskola i Marinen (flottan) med inriktning på kommunikation. Livets hårda skola i Libanon och forna Jugoslavien som FN-soldat (Cstabsgrp). Ca 220 högskolepoäng inom humaniora plus någon mindre extrakurs i humanekologi. Kuriosa är hyfsat goda språkkunskaper i både kiswahili och thailändska. | |
lolololololo | 2016-12-12 07:04 | |
![]() | Gammal adjunkt - utdöende art. :) | |
Mormodern49 | 2016-12-12 12:55 | |
![]() | Har det vilken utbildning man har någon betydelse , för att få delta på Betapet . Jag spelar ändå . | |
Gonno | 2016-12-12 16:10 | |
![]() | 11år på högskola hjälper inte är ändå kass men lika kul för det | |
markoolio5 - Ej medlem längre | 2016-12-14 21:43 | |
![]() | 400+ högskolepoäng varav mer än 250 hp i språk/språkvetenskap ... fast jag började hänga på Betapet sedan jag hade 150 hp och saknade planer på att plugga vidare. | |
mrperfect | 2016-12-14 21:49 | |
![]() | Civ ing , Elektroteknik Läst kurser i språk: 20 p halvtid Franska på STU, Cambridge Proficiency i Engelska | |
hårfint - Ej medlem längre | 2016-12-14 22:33 | |
![]() | Ja man ser det nästan på dej...därför har jag inget foto...fast jag är duktig på språk...men har ju BARA läst gymnasiet 2 årig...blir nog hängd nu va? hihi | |