Spelrum
Giraffen48
Krokodilen1
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
30
Inloggade81
Mobilspel
Pågående19 810

Forumkategorier

Användare Inlägg  
R-M2006-11-16 13:43
Antal inlägg: 265

vi har även 3 små egna 3 5 och 7 o gissa om man fär höra mycket skoj..;)

LillaJoh - Ej medlem längre2006-11-17 11:48
Antal inlägg: 573

När jag jobbade på dagis höll jag på att byta blöja på en liten flicka. Då säger hon:
- Ja ha en snippa hä! (och pekar).
- Ja det har du, svarade jag. Pedagogisk som jag är så fortsatte jag med att fråga vad hennes mamma har.
- Hon osså ha snippa, svarade hon. Men inte pappa, han ha liten snopp.
-Jaså han har liten snopp, skrattade jag.
- Nä, han ha STOOOOR snopp säger flickan. Så hä stor e den, säger hon och måttar ett något groteskt stort föremål. Sedan avslutar hon vår konversation med att säga:
- Fråga han!

Det gjorde jag INTE!

pilutta-dej2006-11-17 18:39
Antal inlägg: 1689

Lusse lelle har vi en variant av i familjen, sen sonen var liten. Vi har kompisar som heter Lelle och Lene, så när vi sjungit Lusse lelle tyckte han naturligtvis att vi skulle sjunga Lusse Lene också. Rättvist ska det vara.

västgöten - Ej medlem längre2006-11-18 19:20
Antal inlägg: 1135

jag var på kalas hos min gudson när han fyllde år.på kvällen var det cirkus på tv, och när clownen började ramla å cykla omkull å dyl säger nån av oss vuxna "han är ju inte klok.." då tittar johan 4år allvarligt på sin pappa och säger "nä,han är nog bara full för han är som du när dina jobbarkompisar var här och grillade"

SheDeVille2006-11-18 23:39
Antal inlägg: 2243

En släkting skulle skoja med sonen, då i 5-6årsåldern, och frågade om sonen visste hur de nyser i Japan. Släktingen berättade att japanerna säger: Hi-hi-hitachi.

Lite senare frågade sonen en kompis samma sak; Vet du hur de nyser på japanska? Naturligtvis visste inte kompisen det utan sonen sa: To-to-toyota.

SheDeVille2006-11-18 23:46
Antal inlägg: 2243

En liten söt historia var när familjen skulle åka från Dalom till mormor och morfar i Märsta. Detta var i mitten på 60-talet och mörkhyade människor var sällsynt på gatorna.

När vi kom till Uppsala såg brorsan två mycket mörkhyade män komma gående. Han började gråta och anklagade sin mamma: Mamma, du lovade ju att vi skulle ju hälsa på mormor - Inte att vi skulle åka till Afrika!

systerrebell2006-11-20 18:19
Antal inlägg: 427

Gaaaah! Jag blir bebissjuk av alla anekdoter.

ojjojj2006-11-21 15:05
Antal inlägg: 313

min son när han var 6-7 år ger mig en fråga :P

hur många föl värper en ko ???

nån som kan den *S* ?

aftina2006-11-21 18:59
Antal inlägg: 243

En kompis lillebror...han kan ha varit 6-7 år då.....va hemma o fikade, de va vid jultid så vi käkade givetvis pepparkakor. Han frågar min mamma om han får ta fler.... Givetvis fick han det o hon säger till honom: Du vet väl vad som händer om man äter pepparkakor.......Christo ffer tittar på henne o säger: Jaaa, man får rännebaj....Det va inte det svaret vi hade väntat oss.... =)

Lill Strumpa2006-11-21 19:43
Antal inlägg: 222

Anton 6 år- "jag vill inte sova vid sidan om pappa för då luktar jag lika äckligt som honom- pappa luktar inte hallon precis!"

k80k2006-11-22 16:11
Antal inlägg: 28

Jag brukar skriva upp allt kul mina barn säger, men nu har jag förstås inte tillgång till mitt lilla häfte. När min son var 3 eller 4 ville han väldigt gärna sjunga 'födelsedags sången'. Den gick såhär: Jag målar lila, jag målar lila, jag målar lila utan hundar och hår...

Och dottern, 2 år, varje gång hon fryser: 'Ja lyyyyser, vill ha en hängkuk!'

Ibland är det specifikt, en LITEN hängkuk... Handduk alltså, att svepa om sig så man inte fryser. :)

k80k2006-11-22 16:17
Antal inlägg: 28

Ja, kom på en till!

Sonen, oxå 3-4 år vid tillfället: 'Man får inte äta bajs.... För det är nötter i det...'

Till saken hör att han är nötallergiker och vet att han inte får äta nötter. Klart att det är förklaringen till att man inte får äta bajs.

IMO 1punkt2 - Ej medlem längre2006-11-22 17:37
Antal inlägg: 1033

Min pedagogiska syster skulle vara barnvakt till mina barn, då cirka 2 och 4 år. Så fort vi lämnat huset lurade storasyster med sig lillebror och började tokhoppa i dubbelsängen.

Syster: Men får ni verkligen hoppa i sängen för mamma och pappa?
Dotter: JAHAAAADÅ!!! (MYCKET övertygande)
Syster: Jaså? … Och vad säger mamma då, när ni hoppar i sängen?
Dotter: SCHLUUUUUUTAAAA!!!!
Syster: Jaha! Och vad brukar pappa säga då, när ni hoppar i sängen?
Dotter: BASKADE UNGAR!!!

prinsenmio2006-11-25 13:57
Antal inlägg: 593

Haha den var bra Imo=)

grönöga - Ej medlem längre2006-12-14 11:59
Antal inlägg: 5570

Min minsta(4 år) säger dagligen - Mamma,jagälskar dig..i många år...
Då kan man undrande fråga sig när dom åren tar slut,är det i puberteten då eller ?

grönöga - Ej medlem längre2006-12-14 12:40
Antal inlägg: 5570

För den som vill fortsätta att skratta kan jag rekomendera - Gud som haver barnen kär har du någon ull.
Skriven av Mark Levengood & Unni Lindell.
Den är "hysteriskt" rolig =DDDDD

lelou - Ej medlem längre2006-12-14 15:54
Antal inlägg: 2025

När min 6-åring leker Idol hemma så tvingar hon mig att sitta i soffan med glasögon och se sur ut.

"Du ska vara han utan hår och var arg nu i början men sen tycker du att jag är bäst i världen och vinner allt, ok mamma? "
"Varför ska jag se arg ut?"
"För han är jämt sur, och det beror på att han inte får nåt att äta innan Idol men sen blir han glad."
"Varför blir han glad?"
"För han vet att programmet snart är slut okeeeej?? *här blir det irritation i rösten, för jag då fattar ju INGENTIIIING*

Det blir bara att sitta vresig i soffan, och njuta av showen.
:I

Mammarie2006-12-14 19:12
Antal inlägg: 323

haha ja se ungar är härliga=))

Mammarie2006-12-14 19:20
Antal inlägg: 323

När min systers flicka va 2½ år så skulle mormor hämta henne på dagis en dag.....så när dom klädde på sig och skulle gå så ville mormor att hon skulle ta ur nappen ur munnen så hon hörde va hon sa när hon pratade eftersom munnen jämt gick på henne och stoppa den i sin ficka på overallen och då säger hon nää stoppa den i din "fitta" mormor, varpå mormor och dagisfröken börjar skratta medans mormor oxå tänkte att stackars barn skulle jag göra det så skulle du aldrig kunna använda den mer. Hon är idag 18½ år och vi brukar påminna henne om detta då och då hon brukar svara jaja jag kan väl inte rå för att jag var så dålig att prata när jag var liten.

-JK-2006-12-14 19:47
Antal inlägg: 409

Min 7-åriga son nyss:

".. och hans lillfinger gick AV *beskriver film med inlevelse* och hans ringfinger också och hans.. du vet, andra finger - just ja! - fuck you-finger - gick också av!"

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?