Spelrum
Giraffen | 29 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 21 |
Inloggade | 51 |
Mobilspel
Pågående | 19 541 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-03-16 21:38 | |
![]() | Okej, då återgår vi till att häckla de schizofrena. | |
Linn79 - Ej medlem längre | 2010-03-16 21:38 | |
![]() | Vem har häcklat de schizofrena? | |
ektis - Ej medlem längre | 2010-03-16 21:39 | |
![]() | det tycker jag inte. hejdå. | |
Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-03-16 21:49 | |
![]() | Linn79: Kan det vara roligt att någon pratar högt med sig själv så måste det kunna vara roligt att nån ser rolig ut i sin rullstol. Känner du någon schizofren som talar högt för sig själv? Deras anhöriga kanske inte tycker det är lika kul. Visst kan man skratta åt berättelser från vårdhem om tokiga saker som hänt när senila varit i farten. Tror de flesta anhöriga är nöjda med att det inte kommer ut till allmänheten att tant Berta kissade i en blomvas. Att placera personen geografiskt i samma veva som man beskriver hur tokig denne är, är enligt mig inte internetvett. | |
Sigson - Ej medlem längre | 2010-03-16 21:57 | |
![]() | Före er födelse(Fef) fanns en klarinett-tant som satt och "spelade" väldigt enkla melodier ur en liten notbok som hon ordentligt tog fram och satte framför sig på golvet i T-centralen. Låtarna var i svårighetsgraden "Blinka lilla", "gubben Noa" etc. Hon hade ett egendomligt sätt att flämta fram luften vilket gjorde det svårt att ens känna igen melodin. Som alltid gick det rykten om ett sånt original; att hon eg. var rik och bodde i en fin lgh. Vem vet - jag såg aldrig att hon uppmuntrade till kontakt. Fråga nån +55-a om "klarinett-tanten så får ni detta bekräftat. | |
Summer Wine - Ej medlem längre | 2010-03-16 21:57 | |
![]() | Varför tas detta tråd inte bort! Sover Betapetfunktionärena? | |
-Nephelia- | 2010-03-16 21:59 | |
![]() | Det finns en flicka, som ofta åker buss, och som alltid klär sig som om det vore sommar. Undrar ofta hur det kommer sig. Hon är söt och alltid snäll. Det ser så hemskt ut, hon måste ju frysa? | |
Dyslekso | 2010-03-16 22:00 | |
![]() | Larvbrud: så du tror inte att de flesta gör skillnad mellan att tycka en figur som går runt på stan och säger "HEJ!" till alla är rolig och att tycka att någon i rullstol ser lustig ut? Lite förolämpande, i så fall, om du förutsätter att jag t.ex. skulle starta en sån tråd. | |
Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-03-16 22:01 | |
![]() | Lobbygruppen Empati till Alla sover. Tror ingen av de med 0.001 millimeter tunn hud som skriver här i forumet skulle vilja bli en karaktär någon annan stans på internet, i en blogg eller så. Ändå har ni valt att skriva här. Det är viss skillnad på verklighet och internet. Lika självklart som att jag inte bloggar om knäppskallar på betapet (fast jag kan visa dem för mina roomies och skratta åt dem). | |
Sigson - Ej medlem längre | 2010-03-16 22:01 | |
![]() | "Pratar för sig själv..." Första ggn jag hörde ett högljutt mobilsamtal på stan och inte såg mobilen var jag övertygad om att "tellefonisten" pratade med sina inre röster! Ibland undrar jag om inte såna samtal är väl så förnuftiga som dem man, vare sig man vill eller inte, hör på stan. Tfn-operatörerna är väl dom enda som har glädje av merparten! | |
Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-03-16 22:04 | |
![]() | Dyslekso: De jag känner som roas av schizofrena kan också roas av handikappade eller feta. | |
Sigson - Ej medlem längre | 2010-03-16 22:05 | |
![]() | Summer Wine: "Umgås" heter en sällsynt fågel. I dag står det oftast minst två skärmar mellan personerna som interfererar. Frottera er med folk i andra åldersgrupper så har alla, även samhället, glädje av det! | |
Dyslekso | 2010-03-16 22:08 | |
![]() | Larvbrud: 1. Du vet inte att de är schizofrena, sluta diagnostisera folk. 2. Vilka pratar du om egentligen? Är det samlade intrycket av oss som skriver i den här tråden att vi roas av feta och handikappade? | |
Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-03-16 22:15 | |
![]() | En del som skriver om sina original skriver också att de misstänker alkoholism, utvecklingsstörning osv... Talar man med sig själv är det ganska stor sannolikhet att man hör röster eller liknande, kan så klart vara annan diagnos. Orkade inte ge fler exempel. Jag skriver att det nog passar att vara pk ibland och ibland inte. Min huvudsakliga kritik vara att ge signalement, smeknamn och bostadsort i samma veva. | |
emmylicious | 2010-03-16 22:15 | |
![]() | Ingen av dom jag berättade om är schizofren, eller jo, möjligtvis mormonen, men inte de andra två. | |
wplmr - Ej medlem längre | 2010-03-16 22:16 | |
![]() | nephelia: det är sommarflickan, kanske är det bara du som ser henne? | |
Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-03-16 22:17 | |
![]() | Alltså med tanke på att det i detta forum knappt går att diskutera alkoholism, fetma eller liknande för att någon kan bli kränkt av att läsa rubriken... Mot den bakgrunden anser jag inte att invändningar mot att peka ut folk är "pk" eller på något sätt konstiga. | |
Tvålis - Ej medlem längre | 2010-03-16 22:18 | |
![]() | Det är bara säljare man får häckla i detta forumet. Står inte det med i reglerna? | |
wplmr - Ej medlem längre | 2010-03-16 22:18 | |
![]() | asch, vi driver med allt skratta lite mer | |
Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-03-16 22:20 | |
![]() | Förlåt, alkoholist, skrev du emmy... Alla original har inte diagnoser och egentligen spelar det inte så stor roll. Att jag tog upp det var för att dessa grupper kanske inte gör sig hörda på beta lika stor utsträckning som alla andra "gnällgrupper" i forumet som vi lärt oss respektera :) Lite skämtsamt jag skrev att de skulle höras här när de var klara med KBT. Hörde en nyhet om det nyligen att det tydligen kan hjälpa de som lever med röster. | |