Spelrum
| Giraffen | 40 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 3 |
| Grisen Böjningslistan | 25 |
| Inloggade | 70 |
Mobilspel
| Pågående | 19 714 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| wildman | 2010-05-17 12:01 | |
![]() | " Jämställdhet i sexualfrågor är för mig i alla fall inte promiskuitet." Nej, men problemet är väl att dom tjejer som har en starkare sexdrift inte kunnat leva ut den utan att få en "horstämpel". Och det är väl den bilden vi med jänmställdheten vill få bort. Dom som inte är så sexuella har nog inte lidit av det på samma sätt som dom som vill leva ut sin sexualitet. | |
| proMiLLan | 2010-05-17 12:01 | |
![]() | Sexism: "Marknaden" agnar via media så identitets-svaga personer sväljer betet som om det vore ett halmstrå. Vad för gott föds ur sexism?? | |
| wildcard | 2010-05-17 12:07 | |
![]() | vickeliprix: Helt sant! Jag tänkte det för någon vecka sedan när jag såg reklam för manliga strippor/dansare som skulle uppträda på någon nöjesfärja: Är det dit vi har kommit? Att vi ska se männen som de objekt som vi INTE vill att de ska se oss som? Jag tycker att det är sorgligt och patetiskt att det har blivit så. Skulle vi inte istället se till att fler människor respekterar oss alla som medmänniskor? wildman: jag kan bara beklaga dessa kvinnors syn på män, jag delar den definitivt inte. Jag är inte riktigt feminist, jag är mer humanist isf (ja, jag vet att humanismen idag ofta står för något annat: motståndare till gudstron) men i alla fall. | |
| granit69 | 2010-05-17 12:20 | |
![]() | Jag såg på Dr Phil om det växande problemet med Rainbow Parties. Ett regnbågsparty går till så att deltagande tjejer sätter på sig ett läppstift,alla ska ha en egen färg.Sen ska killarna försöka få så många ringar av läppstift som möjligt på sin snorre,den som lyckas få flest ringar vinner naturligtvis.Den tjej som lyckats få sitt läppstift längst ner på snoppskaftet vinner också. Detta var tonåringar,den yngsta var 12 dock. | |
| vickeliprix | 2010-05-17 12:30 | |
![]() | Alla kvinnor med en stark sexualdrift ska självfallet få leva ut den utan att bli stämplade som billiga horor. Där är vi överens. Men jag kan tänka mig att många kvinnor, framför allt av generation yngre, tror att deras lust efter sex är en s.k. "hög sexualdrift" när det egentligen bara är ett uppmärksamhetsbehov. Det är känslor som är lätta att blanda ihop, man blir tillfredsställd av sex vid båda, men jag tror att många borde ställa sig den frågan: är det så att jag har stark lust (vilket många såklart har) eller är den tillfredsställelse jag känner vid sex endast för att jag fått bekräftelse för att någon vill vara med mig. Häromdagen såg jag ett program om minderåriga tjejer som har mycket sex med många (tror att det var någon trist Tyra Banks-show, men ändå - det var riktiga personer som delade med sig av sina erfarenheter) och då var det en 15-årig överviktig tjej som hade casual sex med jättemånga och hennes enda svar när alla i publiken blev förfärade av hennes historier: "Why should I quit when it makes me feel good?". Vi måste omprioritera vad som gör oss glada tror jag... | |
| vickeliprix | 2010-05-17 12:32 | |
![]() | Anledningen till att jag markerade att hon var överviktig var för att hon pratade om att hon hade jättelåg självkänsla just pga av detta och det gick bort de stunderna hon hade sex. Det var ingen egen värdering jag la i det. Glömde nämna det. | |
| malman | 2010-05-17 12:46 | |
![]() | jag tror att pga allt sex som visas så sänder vi ut signaler att det är ju BARA sex ju, men det är ju menat som något man ger som älskade. det fina försvinner och det blir någe man gör för att det ska göras. Sen är det klart att vill man ha med någon hem från krogen en kväll för lite sex så ska det inte vara förbjudet, vi ger signaler att man ska ha sex med så många som möjligt på så kort tid som möjligt, några överdrivna exempel är ju Bond, sex end the city 2 1/2 men. se är ju extrema förstås, och nej man måste ju inte titta, men jag tänker på nästa generation som känner att de kanske måste vara så, hur många killar finns det inte som tror att det måste ha sex med så många det går för att polarna inte ska skratta. sen har vi ju tjejerna som ska vara oskulder men vara utbildade porr stjärnor. tycker det börjas spåra ur vart tog romantiken i sexet vägen. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-05-17 13:09 | |
![]() | Personligen är jag mer oroad över de vuxna. Tonåringar är naturligtvis mer fascinerade av sex. Det är när man börjar kalla sig för kille eller tjej trots att man fyllt 50 som det börjar bli riktigt tragiskt att konsumera kultur som egentligen bara borde tilltala ungdomar. Folk går med på en kvalitetssänkning utan like. Man vill se TV som motsvarar McDonalds. Det är synd om barn till föräldrar som inte har någon smak. Miss Marple är ett perfekt exempel på hur det kan gå utför. www.youtube.com/watc...fU LNtyEcWk | |
| ArgsintEva | 2010-05-17 15:47 | |
![]() | Sex är väl rätt naturligt....Blunda om man inte vill se :) | |
| Gautama | 2010-05-17 15:50 | |
![]() | Kan inte någon komma med ett exempel i vilka program det skulle förekomma så överdrivet med sex? Jag kan inte komma på något som går just nu. Möjligvis dessa såpor som big brother och paradis hotell men det man får se där är väl ändå rätt så rumsrent. Lite guppade täcke har ingen dött av. | |
| JefautjOuer | 2010-05-17 15:52 | |
![]() | Jag är så glad över att många i den här tråden reagerar på den överdrivna tonen i samhället kring allt som rör sex. Naturligt , ja. Som Sylvia skrev: ja gärna privat, men inte i bild, tidningar, TV, annonser... | |
| andreask1990 - Ej medlem längre | 2010-05-17 15:52 | |
![]() | ja håller med EVA! Sex är naturligt, göka på bara och skapa nya generationer... Aldrig är det försent! Till alla pensionärer, vuxna och ungdommer fortsätt i det tempot vi tidigare haft så ska vi se till att människan ska leva för evigt | |
| JefautjOuer | 2010-05-17 15:53 | |
![]() | Och malman, all heder till dig som fortsätter att resonera på en bra nivå som ts och fortsatt debattör, det händer inte alltid i forumet... | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-05-17 16:04 | |
![]() | När det blir för mycket av en sak blir det oftast för lite av annat. Action eller sexscener på bekostnad av dialog till exempel. Tittar man på gamla serier kan man nästan få för sig att publiken var läs- och skrivkunniga förr. Jag tycker om att titta på riktigt skit för att förnedra mig själv ibland. Det mest förnedrande är att de som gör TV och de som skriver tidningar räknar med att man ska gå på samma billiga trick om och om igen. Det är ungefär samma koncept som skräpmat. Man vet i förväg hur många ostskivor och gurkskivor man kommer få på sin hamburgare och betalar för denna smakupplevelse. När fler och fler program följer samma koncept blir det svårt att ens få möjligheten att välja förnedring. | |
| wobbler | 2010-05-17 16:09 | |
![]() | Kan aldrig bli för mycket sex på TV-n.. Såvida det inte går på alla kanaler samtidigt. Det finns kanalväljare för alla torra nuckor.. | |
| wobbler | 2010-05-17 16:11 | |
![]() | Larvbrud är superlarvig.. Bra nästa nick.. | |
| granit69 | 2010-05-17 16:18 | |
![]() | Wobbler-Torra nuckor? En mogen kommentar från en mogen man förmodar jag. | |
| granit69 | 2010-05-17 16:19 | |
![]() | Broken.Sätt på MTV nån kväll som nån skrev tidigare i tråden om du vill ha ett exempel på sexploatering. | |
| lhadnesi | 2010-05-17 16:27 | |
![]() | jag tyckerdet skulle va lite mer sju på TV | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-05-17 16:32 | |
![]() | vickeliprix 2010-05-17 12:30 "Alla kvinnor med en stark sexualdrift ska självfallet få leva ut den utan att bli stämplade /.../Men jag kan tänka mig att många kvinnor, framför allt av generation yngre, tror att deras lust efter sex är en s.k. "hög sexualdrift" när det egentligen bara är ett uppmärksamhetsbehov." Sant. Och ungdomar utan erfarenhet kan lätt tro att vuxenvärlden ser ut ungefär som den skildras i exempelvis Paradise Hotel. Deltagarna där är inte vilka ungdomar som helst utan ungdomar som gör vad de kan för att få bekräftelse - det kan vi som är äldre se och hålla distans till, medan yngre personer kan tro att de bör agera likadant för att bli accepterade. | |