Spelrum
| Giraffen | 43 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 26 |
| Inloggade | 70 |
Mobilspel
| Pågående | 19 316 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| janne121212 | 2010-07-19 11:32 | |
![]() | Reinfeldt så klart, finns inte en chans att jag röstar in kommunister i styrande position. | |
| Suzy_Q | 2010-07-19 12:40 | |
![]() | Jimmie Åkesson Såklart!!!! | |
| Bubbelpojken | 2010-07-19 12:55 | |
![]() | Moderat politik har alltid stått för att gynna rika. Så har det alltid varit och så kommer det alltid att vara oavsett hur mycket man försöker tvätta bort rikemansstämpeln. För övrigt... "Vänsterpartiet byter ju bara namn för att locka till sig lite nya röstsjälar" Hmm... "Nya" moderaterna? Det namnbytet gjordes för att skrämma bort röster eller? Kram på dig sötnos! | |
| le-lou | 2010-07-19 13:55 | |
![]() | Bubbelpojken tack, men www.aftonbladet.se/n...e3 25404.ab "Ohly, som fram till helt nyligen sagt att han är kommunist, berättade där att han nu bestämt sig för att stryka ordet kommunist. - Jag tänker inte använda det begreppet mer. Anledningen är att det finns ett stort antal vänstermänniskor som ser det som ett hinder när vi ska föra ut vår politik, säger Ohly till SVT." - Jag kommer inte att använda begreppet mer men jag är trogen mina ideal." I rest my case :D | |
| le-lou | 2010-07-19 13:55 | |
![]() | sry, kram tillbaka lille gubben! | |
| torstensito | 2010-07-19 13:58 | |
![]() | Den som har mest kompetens och erfarenhet för jobbet verkar vara Mona Sahlin, tycker jag. Hon har varit minister i många år samt fått kämpa hårt för sin sak. De som är emot verkar mest framhålla ovidkommande saker som t ex hur hon låter när hon talar o s v. Hon har bäst meriter helt enkelt och verkar mest lämpad. | |
| Bubbelpojken | 2010-07-19 14:10 | |
![]() | Nu bryr ju jag mig ganska lite om om han vill kalla sig komunist eller inte, det var mest ditt utfall om namnbyten jag replikerade. Och där måste man ju undra... Är dom "nya" moderaterna nya för året eller är det fortfarande "nya" moderaterna anno -06... Jag bara undrar... Hur länge är nytt, nytt? "Du kan väl dricka av den "nya" mjölken..." Jag vet inte jag... Ja, ja... Nu fick du i alla fall något "nytt" att leta upp tidningsartiklar om! För övrigt... Jag skulle aldrig kunna rösta på den borgliga sidan så länge dom envisas med att sammarbeta med ett parti med rasistiska åsikter. | |
| bove | 2010-07-19 14:53 | |
![]() | Snark. Jag skiter i vem som är statsminister, det är politiken jag bryr mig om. Släpp personfixeringen! Om statsministern bestämmer den politiska riktningen är det nåt allvarligt fel på det politiska systemet. Vilket det väl är i och för sig. | |
| torstensito | 2010-07-19 15:15 | |
![]() | Förvisso! | |
| jadey - Ej medlem längre | 2010-07-19 15:17 | |
![]() | så länge det blir ngn i de rödgröna.. så blir jag nöjd. aldrig reinfeldt iaf!!! | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-07-19 15:21 | |
![]() | Jag hoppas att Reinfeldt sitter i en period till för att ha lite kontinuitet vilket jag tror på mer än mycket annat i politiken. Sen råkar det vara mitt parti också... | |
| torstensito | 2010-07-19 15:27 | |
![]() | Håller med om kontinuiteten men oroar mig för omdaningen av vårt samhälle som göms bakom smarta pr-byråer. Borgarna har hela media (nästan) och pr-resurserna. det är viktigare hur saker framstår än vad som döljs bakom innehållet. I o f en politikersjuka men ändå. Det kommer att ta lång tid att få tillbaka en välfärd värd namnet om de får sitta en persiod till. Om det någonsin går. Folk börjar väl med egna sjukförsäkringar också och vips så tänkar alla på sitt och ser det som slöseri att vara med och betala sjukvård till det gemensamma. Varför ska jag betala skatt till en massa sjuka typer som misssköter sig, ja det argumentet är nog inte så långt borta i dag. Nej det finns chans att stoppa den här utvecklingen nu, men det blir svårare ju längre det får hålla på. Ni ser väl trenden i snart sagt alla frågor. Solidariteten är som bortblåst. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-07-19 15:33 | |
![]() | Torstensito, det är sant att det är förändringar sedan många år. Men glöm inte att det är folket som driver förändringar och politikerna som går till val på den breda massans önskemål. Det är väl kanske så att människan idag är mindre solidarisk. Eller att kraven på solidaritet historiskt har varit orealistiska... | |
| torstensito | 2010-07-19 15:54 | |
![]() | Tvålis Nej jag hoppas inte att det varit orealistiskt. Lärde mig i skolan att konservatismen bygger på misantropi är det du skriver ett uttryck för det? | |
| Låftamannen | 2010-07-19 16:50 | |
![]() | Yvonne Ruwaida! Med strålande förslag som t.ex. www.svd.se/opinion/l...99 9111.svd är hon min favorit. Med henne som boss betyder det att vänstersidan vunnit och det öppnar i sin tur för charmiga förslag som www.politikerbloggen.../1 6/26741/ | |
| micro113 | 2010-07-19 17:18 | |
![]() | bove Kloka ord. Nästan så du får bli min kandidat bara för att du inser det och för fram det så tydligt. :) | |
| kverulanten - Ej medlem längre | 2010-07-19 17:31 | |
![]() | Thorsten Flinck. Lätt! | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-07-19 17:35 | |
![]() | Jag vill se mig själv som statsminister ;) | |
| majtös | 2010-07-19 19:04 | |
![]() | Reinfeldt, såklart. Tänk er Sahlin med huvudet på sned vid internationella möten. (ett kroppsspråk som antyder, jag är liten flicka och ofarlig) | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-07-19 19:20 | |
![]() | majtös, Vad gör det då? Det är ju du som uppfattar det så. Kvinnan (nej hon är ingen flicka längre faktiskt) kan väl prata eller hur? Eller kommunicerar man med kroppsspråk vid möten? | |