Spelrum
| Giraffen | 22 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 10 |
| Inloggade | 32 |
Mobilspel
| Pågående | 18 656 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2011-01-09 19:40 | |
![]() | Där ser man :-D | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2011-01-09 20:44 | |
![]() | knappast. | |
| SecondChance | 2011-01-09 21:43 | |
![]() | Först; Pottränad skriver precis det jag önskar jag kunde :) "och secondc, nehej, det gör du inte. kan det vara för att du inte sätter dem i kontext, att du är totalt obliviant över i vilka olika sammanhag bilderna presenteras?" Inte sätter dem i kontext? :) I båda de här fallen exploateras (små) barn, för en marknad där, med största sannolikhet, i första hand sexuellt avvikande tillfredsställs, i andra morsor med fett skev världsbild. Det är inte konst hur vackert, upprörande eller provokativt det än må vara så länge det är barn inblandade på detta vis. My opinion. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2011-01-09 21:55 | |
![]() | jag måste hålla med Ramsey. Bilderna har ett klart konstnärligt språk och är vackra till stor del. Jag vill också ifrågasätta pedofil tanken. Nu är jag inte expert på ämnet, men tänder inte pedofiler på det som är just rent och oskyldigt? Mem med det sagt, jag tycker att verkliggeten bakom bilderna är vidrig. Objektifieringen stinker värre än med något äldre modeller. Likaså det kvinnliga underläget i att vara dömd till att behaga. | |
| le-lou | 2011-01-09 21:59 | |
![]() | om det hade suttit med en äldre man på bilderna som hade hållt om barnen på ett el annat sätt - hade man fortfarande kunnat se det konstnärliga i det? Är allt konst, bara för att det görs ? ska säga att jag inte ser någon konst i den här skiten, bara massa smink och vuxet poserande. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2011-01-09 22:17 | |
![]() | men nu satt det ju inte med en man på bilderna...Och de bilderna jag såg hade ett konstnärligt uttryck. sen uppskattar vi olika... till exempel jag uppskattar inte justr denna konstform. Men jag anser det vara konst.... | |
| le-lou | 2011-01-09 22:19 | |
![]() | nä det satt inte en man. Det satt hårdsminkade barn och såg kåta ut. Tycker man att det är konst så bör man kunna se gubben med på bilderna också som konst. Oavsett, är det konst så borde konstnären skämmas. | |
| apbur | 2011-01-09 22:29 | |
![]() | En tycker barnen ser kåta ut medan en annan tycker de ser lidande ut. Jag försöker bli upprörd men känner ingenting. Har lite svårt att förstå hur ni andra kan reagera så kraftigt. | |
| le-lou | 2011-01-09 22:39 | |
![]() | apbur - tja alla är vi skapade olika. Jag tycker det är precis lika obegripligt att man inte känner det minsta obehag av bilderna. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2011-01-09 22:40 | |
![]() | "The last straw came this month when LVMH Chairman and CEO Bernard Arnault allegedly threatened Conde Nast International Chairman Jonathan Newhouse with the removal of all LVMH ads from the next issue of Vogue Paris. According to one source, Arnault hated the last issue—allegedly because it contained too few LVMH credits and because of the "poor taste" exercised in the young girls editorial—wherein the children are heavily made-up, "reclining on tiger-skins, or sprawled on beds," wearing luxury adult garments, reports the Telegraph. Conde Nast's furor boiled over this past Friday morning and the Vogue staff learned about Roitfeld's departure via an early a.m. email "talking about a mise à pied," one source tells us, "which means, basically, she was fired." Skvaller men men... Hon kanske upptäckte att hennes kompisar var Illuminati och ville ge en känga innan hon åkte ut ;) | |
| Subutai | 2011-01-09 22:41 | |
![]() | Tar barnen skada utav det? Om inte ser jag inget problem. Och vad är egentligen konst, skall det inte väcka känslor och debatt som det gör nu? Folk ser vad dem vill se, jag uppmärksammade mest miljöerna och deras utstyrsel, och verkligen inte något sexuellt. Medans andra såg det som sexuella anspelningar. Vad är rätt och vad är fel? Hur bestämmer man det? | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2011-01-09 22:53 | |
![]() | invandringsfientlighet väcker också känslor och debatt - är det konst för det? | |
| le-lou | 2011-01-09 23:01 | |
![]() | vilka miljöer? Subutai - bara för att vi snackar om bilderna så bestäms det att skulle vara konst. Jag ska ta en bild på min hund inkletad i matolja och hårsprej och tejpa på honom högklackade skor och hänvisa till att det är konst - om ni börjar diskutera min bild dvs. Djurplågeri skulle en del kalla det, men vissa i tråden skulle säkert kalla det konst och uppskatta mitt verk. Det är ju inget annat än fegt att gömma sig bakom ordet konst. Ungefär som dåren som fejkade psyksjuk. Konst, ja men visst. Allt är konst , tom mord säkert.. | |
| Subutai | 2011-01-09 23:01 | |
![]() | Det beror väl på i vilken form invandringsfientligheten tar. Men viktigast, konst eller inte. Så ser jag det som en fråga om barnens välfärd, och om de inte tar illa utav händelserna i fråga, varför är det fel | |
| le-lou | 2011-01-09 23:02 | |
![]() | menar att vissa kan säkert se mord som konst med. försvann lite text. | |
| le-lou | 2011-01-09 23:06 | |
![]() | tar barn illa utav att bli vallade runt stadens torg nakna också? nä förmodligen inte. Är det rätt att exponera någon - bara för att de inte far illa? En 6-åring kan knappast avgöra vad hon el han gör och fatta vidden i det. Att föräldrar ställer upp på skiten är helt otroligt, hur kan man vilja göra sitt barn till ett sexobjekt på det här sättet, det fattar jag inte. Pedofiler världen över jublar och köper slut på det numret av Vogue. Värsta mardrömmen för en förälder ju. | |
| Subutai | 2011-01-09 23:13 | |
![]() | Så vi har konstaterat att de är sexobjekt nu? Hur då? För vilka? Inte för mig iaf, men jag är inte lika snabb med att blanda ihop barn med sex som andra här. "Pedofiler världen över jublar och köper slut på det numret av Vogue. Värsta mardrömmen för en förälder ju." Samma sak kan man väll säga om när det släpps ett nytt nummer av ELLOS. Om man nu ska spekulera villt. | |
| Subutai | 2011-01-09 23:14 | |
![]() | Och att exponera någon, vad betyder det? Ska man behöva sätta slöja på sina ungar i dagens värld eller? | |
| zlipzten - Ej medlem längre | 2011-01-09 23:17 | |
![]() | Den sjukaste konstutställning jag har sett hade temat veneriska sjukdomar och bilder på vad som händer i kroppen vid t ex syfilis. Det sjukaste av allt var att den visades på ett församlingshem. Väldigt abstrakt sammansättning. | |
| zlipzten - Ej medlem längre | 2011-01-09 23:19 | |
![]() | Ellos behandlar inte barn så där. Jag skulle faktiskt hellre ha slöja på min dotter än spöka ut henne till en miniatyrhora. | |