Spelrum
Giraffen25
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
18
Inloggade43
Mobilspel
Pågående19 236

Forumkategorier

Användare Inlägg  
mönjelilja - Ej medlem längre2013-07-21 18:50
Antal inlägg: 3613

Jag instämmer med MiaFredrika att man faktiskt kan mena det man säger även som kassörska. En gång i tiden jobbade jag extra i kassa och minns hur det var. Det kan ju faktiskt vara så att det blir ett möte mellan två människor när man kommer fram till kassan och inte bara en affärstransaktion.

NicerTrouser - Ej medlem längre2013-07-21 23:16
Antal inlägg: 666

Jag insåg i dag att mitt ex är en sån som inte lägger ut pinnen efter sig. Vilken tur att vi inte är tillsammans längre.

temperance2013-07-21 23:22
Antal inlägg: 2314

Var det därför det tog slut?

Mollee2 - Ej medlem längre2013-07-21 23:24
Antal inlägg: 6950

Haha!

LadySol - Ej medlem längre2013-07-21 23:27
Antal inlägg: 33199

Usch. Tur att du kommit till insikt och numera kan lämna sådana trauma bakom dig NicerTrouser. ;)

vase2013-07-21 23:34
Antal inlägg: 188

Haha! Är pinne inne el ute ett trauma?

MelonMint2013-07-21 23:59
Antal inlägg: 1004

"Om man vill markera sin självupptagenhet för andra som vanligen är obekanta". Älskar Magdalena Ribbing, hon är skarp men rolig!

Fesebengt22013-07-22 10:11
Antal inlägg: 1570

Ibland ser jag detta. Pinne-ett paket tuggummi-Pinne.
Är det någon som hjälper hen i kassan att ta bort sin pinne efter sig någon gång?
Undrar om den personen retar sig på att folk envisas med att lägga dit pinnar hela tiden.
Om jag står sist i kön, skall jag då lägga ut pinnen efter mig i det fall det skulle råka komma en kund efter mig?
Existerar det något som "onödigt" pinne utlägg?

nulltj - Ej medlem längre2013-07-22 10:26
Antal inlägg: 14052

Jag är all for att vara vardagsartig och trevlig mot mina medmänniskor, men herregud? Att á la Ribbing göra en fullständig analys av personen som missar/glömmer/struntar i pinnen? Patetiskt. Waste of time.
Någon glömmer den, en annan struntar i den, någon är utstuderat överjävlig och planerar världsherravälde medelst markering genom utebliven pinnplacering, någon är trött och disträ, någon ledsen, någon är inte upplyst om pinnkravet...
Är det mer omsorgsfullt att småspydigt påpeka "jag lägger ut en pinne åt dig eftersom du glömde" än att bara lägga ut pinnfan och sluta belasta luften omkring sig med irritation?

Pinnar, tvättstugor och arga lappar.
Tänk om vi kunde lägga all energi som åtgår till irritation över andras brist på omtanke till att skänka en tanke/slant/kudde till den som saknar hem istället. Visa omtanke istället för att irriteras över brist på densamma.

väggspel - Ej medlem längre2013-07-22 10:32
Antal inlägg: 553

A to the M to the E to the N

kajix2013-07-22 10:39
Antal inlägg: 7767

jag brukar ta bort pinnen om tillfälle ges.

Minta2013-07-22 10:44
Antal inlägg: 20042

Instämmer med nulltj. Var kommer all denna kontrollmani ifrån.

krysopras2013-07-22 13:57
Antal inlägg: 657

Nulltj: Fast det är ju Magdalena Ribbings jobb, att svara på etikettsfrågor. Om någon frågar henne vore det väl ett exempel på väldigt dålig arbetsmoral + ett etikettsbrott om hon t ex svarade: Det ska du bara ta och skita i, sköt du ditt så sköter andra sitt, skaffa dig ett liv för fan.

=)

Zaskia - Ej medlem längre2013-07-22 14:33
Antal inlägg: 576

Jag lägger ut pinnen så att kunden efter mig skall kunna börja lägga upp sina varor. Det tycker jag är självklart.

Fesebengt22013-07-22 18:11
Antal inlägg: 1570

Peta in en pinne i brasan sjöng Mats Rådberg... Kan man inte bara nynna den låten när man retar sig på kunden före?

nulltj - Ej medlem längre2013-07-22 18:30
Antal inlägg: 14052

Krysopras>> men hur mycket det än är hennes jobb så vet hon inte var roten till etikettsbrottet ligger. Och jag tycker inte det är god etikett hursomhelst att självpåtaget "undervisa" andra om skitsaker i vardagssituationer på ett snäsigt sätt. :)

chupa - Ej medlem längre2013-07-22 19:04
Antal inlägg: 448

jag ska stjäla en pinne varje gång jag handlar och göra ett fågelbo och placera på taket till den lilla entren.

krysopras2013-07-22 19:43
Antal inlägg: 657

Jag håller absolut med dig nulltj, det där att undervisa, mästra och uppfostra andra vuxna människor är överdrygt. Numera riskerar man bli skjuten om man gör så, såvida man inte är mycket noga med att bara läxa upp små klena flickor och kvinnor. Dessa grupper är därför extra utsatta, för någon måste ta emot all den vrede som samlas i ett samhälle där klyftorna blir allt djupare och bredare.

mönjelilja - Ej medlem längre2013-07-22 19:47
Antal inlägg: 3613

Igår när jag handlade testade jag att gå emot min vana att lägga ut pinnen. Jag ville se vad som hände och hur den andra kunden skulle reagera.

Kunden före mig hade inte lagt ut någon pinne. Hon gick inte fram till kassan utan stod kvar vid bandet vilket gjorde att jag inte nådde att ta en pinne och lägga efter hennes varor. Istället för att be att få en pinne eller ursäkta mig och sträcka mig efter en pinne ändå, så lät jag det vara för att se vad som skulle hända. Kunden före märkte ingenting. Våra varor flöt ihop på bandet och kassörskan hann slå in min första vara innan kunden före mig uppmärksammade att det inte var hennes vara och sa till kassörskan som fick dra bort varan. Ingen av oss tre blev sura, men nog hade det varit praktiskt om någon hade lagt ut en pinne?

gnagelram - Ej medlem längre2013-07-22 19:50
Antal inlägg: 1646

Jag tror ribbing skojar lite och antagligen själv inte skulle säga så. Men det är såklart dumt att missa chansen att bli upprörd över hennes taktlöshet. :)

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?