Spelrum
Giraffen44
Krokodilen0
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
5
Grisen
Böjningslistan
26
Inloggade77
Mobilspel
Pågående19 712

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Risotto - Ej medlem längre2010-03-23 09:39
Antal inlägg: 3069

Regression, det är jag inte helt säker på.

Tvålis - Ej medlem längre2010-03-23 09:41
Antal inlägg: 4429

Håller men Wplmr, den här tråden har hållit mycket längre än vad jag någonsin trodde var möjligt..

BrokenString - Ej medlem längre2010-03-23 09:43
Antal inlägg: 1682

Konstiga jämförelser du gör hela tiden risotto. Om man inte agerar som du gjorde så är man mask, utan stake och gjord av bomull?!?!

Jag skulle absolut inte gjort som du gjorde men jag är inte något av det som du räknar upp. Jag lägger bara inte så mycket vikt och energi på en sådan oväsentlig sak som att stå ivägen för en bil.

BrokenString - Ej medlem längre2010-03-23 09:44

Men hur som helst så hade ju givetvis inte bilen någon rätt att köra på dej. Han borde ju givetvis stannat.

regression2010-03-23 09:48
Antal inlägg: 1563

Så vad var det för princip som föranledde dig till att försöka hindra taxin att åka? Du trodde helt enkelt att taxibilar inte skulle kunna ha några som helst legitima skäl att åka på trottoaren/torget?

Lite då och då återfinner vi motorfordon på platser där de vanligtvis inte har rätt att köra. Då kan man anta att det är en kapitalist i hög hatt som tycker att han gör vad han vill. Eller så kan man anta att det är en kvinna som ska hämtas för att skjutsas till förlossningen. Jag ber dig rannsaka principen som ger dig rätt att försöka obstruera motorfordonet bara genom ett antagande.

Jag tror personligen, eftersom jag läst ett antal risotto-inlägg är i forumet, att du helt enkelt ville ha någon att prata med innan du åkte hem till ensamheten i din jaktstuga.

Risotto - Ej medlem längre2010-03-23 09:49

Broken, jag känner inte dig och jag tycker inte att du ska ta åt dig av det jag skriver om du känner annat. Självklart finns det andra sätt att vara rakryggad och stå för sina principer.
Se mina jämförelser mer som svar på specifika inlägg där det t.ex. skulle vara förenat med risk för kronisk inflammation om man använder de komponeneter för att rengöra ett sår som jag skrev. Antingen är det ett sätt att bara snacka emot det jag skriver bara därför att eller så är den personen av vekare material än mig för på mig funkar det på det sätt jag beskrev.

ANDERStG2010-03-23 09:52
Antal inlägg: 7560

Butiken: Visst ska man maka på sig om så krävs, men det kan gott hända att man inte direkt ser bilen. Då är chaufförens korrekta sätt att uppmärksamma en på situationen biltutan eller att stiga ur, inte att tränga sig förbi.

Övergångsstället: Här är det en självklarhet att fotgängaren alltid har företräde, främst för att bilar dödar fotgängare och inte tvärtom. De flesta förstår att släppa förbi klungor av bilar och öka smidigheten i trafiken men chaufförerna ska inte leva i den tron att de alltid kan gasa förbi väntande fotgängare.

Efter patos är det enda greppet som funkar här på forumet; tänk er att det istället för den gamle vresige karatekan är era barn som står och pratar vid butiken eller tankspritt springer över övergångsstället. Tänk er!

ANDERStG2010-03-23 09:53
Antal inlägg: 7560

Eftersom

wplmr - Ej medlem längre2010-03-23 09:54
Antal inlägg: 1077

men gud självhävdelsebehov?

Risotto - Ej medlem längre2010-03-23 09:56

Jo regression så är det såklart och med samma logik så kan väl taxin anta att jag ska hem till min gravida fru som blir hämtad i ambulans i detta nu. Istället blir jag påkörd för att jag inte flyttar på mig och får åka egen ambulans in till sjukan.
Bilar flyttar på sig för gångtrafikanter på dessa ställen om situationen om brådskande ärrende inte är uppenbar. När jag drabbas negativt av detta tar jag mig rätten att tillrättavisa trafiksyndaren. Men det är jag det.

wplmr - Ej medlem längre2010-03-23 09:57

ja du har rätt risotto
men att tjata om det?
ring och klaga hos taxibolaget då?

Risotto - Ej medlem längre2010-03-23 10:04

wplmr, en blänkare i lokaltidningarna är nog ett bättre sätt att sätta tummen på det hela, men det har jag redan skrivt.

wplmr - Ej medlem längre2010-03-23 10:06

ah vad bra!

carlmartin - Ej medlem längre2010-03-23 10:11
Antal inlägg: 4590

jag trodde man blev smidig av judo? viss filosofi som används inom kampsport säger att grässtrået är starkare än trästammen, då det kan böja sig för vinden, men stå kvar och inte knäckas.

naturligtvis borde både chauffören och ts givit plats åt den andre.

men ibland ibland kan man ha behov för att hävda sin rätt i småsaker. ibland är det bra att ge efter för det inre trycket, så man inte exploderar. det är viktigt att inte låta sig fyllas av självförakt för att man känner sig som en mask.
en eloge för at ts tog ut sin uppdämda vrede på en bil och inte på mig.

regression2010-03-23 10:33
Antal inlägg: 1563

risotto, då kan man alltså säga att ni båda agerade efter samma princip. Både du och taxichaffisen hävdade er rätt till konfrontation baserat på ett antagande om dåliga motiv hos den andre.

Det är väl så här krig börjar, antar jag.

Risotto - Ej medlem längre2010-03-23 10:52

carlmartin, judo i sig är inget du blir överdrivet smidig utav och själv har jag alltid kört mycket på styrka och snabbhet som främsta vapen.
I övrigt så behöver du inte vara orolig för att mitt eventuellt dåliga humör en viss dag ska drabba dig till så vida du inte är en person likt denna taxichaufför.

BrokenString - Ej medlem längre2010-03-23 11:07

Jag trodde på fullast allvar att dessa människor som slår näven i motorhuven, gapar och skriker mest var på film:-)

speedwagon - Ej medlem längre2010-03-23 11:58
Antal inlägg: 318

Det är fortfarande så att han inte skulle ha kört på dig, och det skulle han inte gjort heller om du ruckade liiiiiiiiiiite på dina principer att alltid ha rätt, även när du har fel.

"Nu fanns det ingen risk för att jag skulle bli skadad av denna påkörning"

Jag tycker det här säger allt om hur du är Risotto! Först är det ingen skada skedd, men när folk här säger att du kunde ju ha flyttat på dig för att det skulle gå smidigt, alltså: du får inte det medhåll du vill ha.. DÅ är du helt plötsligt skadad och det är med blodvite!!

Fortfarande gäller det jag skrivit tidigare, det är fri sikt minst 100 m åt varje håll när du kommer ut från konsum.
Jag har frågat tidigare och inte fått svar än:

När det nu är 100 m fri sikt åt varje håll, hur kunde du missa att det kom en bil? ( De snövallar/snöhögar du talar om är, och var, aldrig högre än 50 cm och även om du inte är speciellt lång så är du högre än SÅ).
Jag har fotat gågatan, snöhögarna och entren och kan lägga upp de bilderna om du vill? Men du vill nog inte att andra ska se hur brett det är, hur enkelt det varit att ta ett steg åt sidan, att vänta tills bilen kört förbi eller hur korkat ditt resonemang är.

Hur jag kan veta var du bor? Jo, för jag bor också här, har gjort i 30 år av mitt liv. Handlar i affären dagligen. Håla är inte större än att alla vet allt om alla.

NU är det slutskrivet i den här tråden, men fortsätt gärna dunka huvudet i väggen Risotto, du kanske behöver det för att få lite ordning.. :)

Baphomet_ - Ej medlem längre2010-03-23 12:04
Antal inlägg: 505

Så fort folk får körkort så genomgår de en personlighetsförändring, man blir arg på allt och alla.

vare sig man är bakom ratten eller icke, roadrage är ett samhällsproblem som måste bekämpas!

ElectricEye - Ej medlem längre2010-03-23 12:05
Antal inlägg: 3604

Läxan man kan lära sig av det här är att man kan ha fel fast man har rätt ...

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?