Spelrum
| Giraffen | 34 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 29 |
| Inloggade | 63 |
Mobilspel
| Pågående | 19 644 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| bobo flux | 2010-04-21 11:03 | |
![]() | Bra inlägg av le-lou ovan. Det sista stycket stämmer helt överens med hur jag känner. | |
| LisaLong | 2010-04-21 11:06 | |
![]() | apbur...det är just därför det inte finns några "bevis" på vad som händer efter döden, tack och lov. | |
| BrokenString - Ej medlem längre | 2010-04-21 11:08 | |
![]() | Likgiltig behöver man ju inte vara för den skull. Min mamma ville absolut leva vidare, hon hade en dröm att få se min son konfirmeras. Hon hade kärleken till livet och sina anhöriga men var ändå inte rädd för det som väntade henne. Hon ville inte till döden men var inte rädd för det! Mening som ska fyllas?? Alltså jag tror på reinkarnation, det innebär att jag tror att vi lever flera liv och vandrar vidare hela tiden. Ska jag då skynda mej igenom varje liv för att söka vadå? Varje liv är värdefullt för mej och det räcker som anledning att leva det fullt ut, tills tiden är slut i detta liv. För mej behöver det inte betyda att nästa liv blir mycket bättre hela tiden utan helt enkelt nya prövningar. | |
| LisaLong | 2010-04-21 11:09 | |
![]() | apbur oavsett hur det är på andra sidan vill man väl vara i livet med sina nära och kära tills ödet säger det är dags.Så jag förstår inte ditt sista inlägg | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-04-21 11:16 | |
![]() | Mest av allt Apbur, så förstår jag inte dig. Inget av det du skriver nästan. Du är för min del det mest osammanhängande jag kan tänka mig. Du kommer inte heller att förstå mig. I alla fall inte med dom verktygen du har idag. Jag förstår att du har ett behov att summera mina tankar till något som du tycker men som inte på något sätt har med mig att göra. Men du kanske ska släppa det. Dina slutledningar av mina tankar blir helt enkelt fel. | |
| HumbleBug | 2010-04-21 11:29 | |
![]() | Oj, kanske en clown måste agera förmedlare. Apbur förutsätter att Tvålis är rädd eller negativ till livet. Jag tror inte att Apbur läste Tvålis första inlägg särskilt bra. Det är lätt att läsa inlägg med förutfattade meningar och tolka in saker som inte finns där. Jag tolkade Tvålis inlägg mer som en slags förväntan på livet som ibland kan verka skrämmande. Och i övrigt var det kloka synpunkter. Vad är det för mening att vara rädd för "ingenting"? Ovisshet kan vara skrämmande. Vi försöker hela tiden räkna ut vad som ska ske och hända. Släpper vi taget så känns det som att vi står i luften utan mark under fötterna. Tror det var något sånt som Tvålis menade... Tvålis: alla kan misstolka ett inlägg eller ha en dålig dag, let it go... | |
| bobo flux | 2010-04-21 11:32 | |
![]() | I mina ögon har apbur fört ett stringent resonemang i den här frågan baserat på de premisser som har funnits till hands. | |
| apbur | 2010-04-21 11:32 | |
![]() | BrokenString, jag undrar hur den där oviljan yttrar sig. Kan man förknippa den med någon känsla? Jag tycker ni skiljer på saker som inte går att skilja åt. Något jag försökte illustrera i mitt exempel med modern och dottern. Kan jag på samma sätt säga att jag inte är rädd för att bli våldtagen, jag vill det helt enkelt bara inte. Låter inte det mycket märkligt? Som att man försöker utesluta själva känslouttrycket viljan ger? Vad innebär det att inte vilja något? Att man har en motsatt önskan? Jag är inte rädd för att bli våldtagen, jag vill bara vara ovåldtagen. | |
| apbur | 2010-04-21 11:37 | |
![]() | HumbleBug, någon mening med att vara rädd finns det inte. Möjligtvis om man ser att det är meningsfullt att vilja överleva då rädslan gör att vi undviker döden. Det är inte meningsfullheten jag diskuterat. | |
| BrokenString - Ej medlem längre | 2010-04-21 11:38 | |
![]() | Allvarligt talat så har jag med alla medel försökt att förklara för dej apbur men tydligen inte lyckats få dej att förstå. Sen känner jag inte för att diskutera med dej mer eftersom jag inte gillar din argumentationsteknik, den är oftast hånfull, du sammanfattar mina åsikter till något som jag absolut inte tycker, du skrattar åt att du lyckats provocera mej. Alla de aspekterna gör dej till en väldigt hänsynslös och känslokall debattör som jag inte orkar ödsla någon energi på tyvärr. Du och jag kommer aldrig förstå varann tydligen så varför ens försöka? Tror inte ens du vill förstå utan bara provocera och leka troll. | |
| promenad - Ej medlem längre | 2010-04-21 11:40 | |
![]() | tvålis: <3 | |
| apbur | 2010-04-21 11:42 | |
![]() | Det handlar inte om att förstå ditt sätt att resonera och sen godta det. Det är ju precis det jag inte gör. Du får gärna kritisera min argumentationsteknik. Den är för det mesta ganska vattentät och det är högst sannolikt att det är det som provocerar dig. | |
| BrokenString - Ej medlem längre | 2010-04-21 11:47 | |
![]() | "Den är för det mesta ganska vattentät och det är högst sannolikt att det är det som provocerar dig." Kliv av de höga hästarna du sitter på och försök att förstå andra människor någon gång. Du är inte allsmäktig och har inte alltid rätt!! Jag säger inte att du måste hålla med mej men du kan väl åtminstonde sluta analysera och göra om mina åsikter så de ska stämma med dina? Det räcker med att du säger att du inte delar dom. | |
| apbur | 2010-04-21 11:51 | |
![]() | Ok, jag kan sluta analysera om du slutar med dina argumentationsfel. Det verkar vara en omöjlig uppgift för oss båda är jag rädd. | |
| BrokenString - Ej medlem längre | 2010-04-21 11:55 | |
![]() | Suck....tycker uppriktigt synd om dej vännen. Du får det inte lätt utanför hemmets vrå med den inställningen. Om någon säger att jag tycker det är skönt att sola. Så säger du ok jag hör att du säger det är skönt att sola så då har jag dragit slutsatsen att du inte tycker det är skönt att sola!!?? Hör du inte själv hur dumt det låter och hur provocerande det är? | |
| apbur | 2010-04-21 12:02 | |
![]() | Klart jag hör hur dumt det låter. Det är ju dina ord. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-04-21 12:14 | |
![]() | Brokenstring: Måste du vara nedlåtande mot någon som påstår att du har argumentationsfel? Hävdar du att du är forumets främsta debattör som har mest kläm på det här med att argumentera enligt konstens alla regler? Eller kan det möjligen vara så att du inte är mer insatt än någon annan i argumentationsteknik och därför faktiskt gör en del fel, precis som vi andra? | |
| BrokenString - Ej medlem längre | 2010-04-21 12:19 | |
![]() | Men självklart larvbrud. Har jag hävdat att jag alltid har rätt, att jag är bäst på att argumentera? Absolut inte!! Jag har fel, säger fel precis som alla andra men jag anser inte att någon kan ta ifrån mej min känsla som jag har åtminstonde. Den kan jag väl få ha utan att den ska tas ifrån mej? För övrigt om du tycker jag är nedlåtande så har du nog inte läst allt tillräckligt bra! Jag tycker det är riktigt nedlåtande när folk skrattar åt att de lyckats provocera mej istället för att ta mina känslor på allvar. Sen är det inte heller så kul att få sina känslor omgjorda så att de ska passa någon annans känslor. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-04-21 12:23 | |
![]() | Fast hur kan du ta det så personligt att någon annan tycker att du har argumentationsfel? Om jag berättar en fin historia om min mormor och någon annan kallar det anekdotisk bevisföring, kan jag inte bli kränkt och säga att någon har tagit ifrån mig min mormor och mina känslor. | |
| BrokenString - Ej medlem längre | 2010-04-21 12:27 | |
![]() | Fast vet du vad larvbrud, jag har ingen lust alls att börja diskutera med dej nu också. Det var en diskussion mellan mej och apbur så du behöver inte lägga dig i just det. | |