Spelrum
Giraffen5
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade5
Mobilspel
Pågående18 985

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Mammaoxå2010-10-02 07:00
Antal inlägg: 494

För att få barnbarn. Det finns inget härligare.
Men det var nog inte så jag tänkte när jag skaffade barn. Så här i efterhand så vet jag nu att det är helt underbart. Ju mer man ger, ju mer får man tillbaka (då menar jag inte prylar). Men egentligen är det nog självplågeri, man går omkring och oroar sig för dem hela livet.

lolacola2010-10-02 10:10
Antal inlägg: 194

om jag råkar bli med barn - ja först av allt komemr jag väll spy i mängder och svimma eftersom de är min kropps sätt att reagera på obehagliga saker. Jag vill inte ha en liten mask i mig som bara växer o växer usch :S

Sen skulle ja fort som fan springa till sjukhuset och göra en abort.

Svårare än så är de inte som tur är.

le-lou2010-10-02 18:00
Antal inlägg: 17500

men Leopardhonan - det du beskriver att de vill ligga bara när honan löper är ju just ett instinktivt beteende.
I förra inlägget påstår du att djur planerar. Det gör de inte. Det är inte ens ett påstående, det är fakta.

Tvålis - Ej medlem längre2010-10-02 18:33
Antal inlägg: 4429

Hint....Du lär inte få en inblick i föräldraskap och vad det innebär via en tråd på Beta...

MEN, jag tror inte heller att det är det som är meningen va?!?

lolacola2010-10-02 18:44

jag ville seriöst veta varför man skaffar barn. Och vad man tänkt ha dem till och vad jag fattat de som så bara skaffar folk ungar bara för att. Vilket märks tyvärr. Tycker man borde tänka efter innan man parar sig.

Satyra2010-10-02 18:45
Antal inlägg: 4561

"En hund kan man se i ögonen dagen efter att man haft sex med den, ett barn skulle inte förlåta på samma vis. Så tänker jag."

Hahaha, det var så absurt skrivet att jag garvar ihjäl mig nästan. Är helt säkert på att det var tänkt så också, som ett perverst skämt, så jag fortsätter garva ett tag till utan att skämmas. ;-)

le-lou2010-10-02 18:51

lolcola, är det svårt för dig att förstå alla dem som skrivit att de skaffat barn för att älska dem och få kärlek tillbaka tex ? för att de vill ha en familj? Är människor bara redskap för dig? Nåt man ska "ha de till"?

Det är en lika korkad fråga som tex "varför skaffar du en partner?"
Vad har man tänkt sig att ha partnern till?

Satyra - det där som Storhushåll skrev gav mig enbart obehagskänslor och skiten borde raderas härifrån. Att se det roliga i det ..ja, alla är vi olika.

lolacola2010-10-02 19:07

Just nu har ja ingen partner för ja tycker de springer ivägen men när jag haft någon så har de mesta vart så att de kan städa och laga mat åt mig medans jag tränar hund. Och så är de bra om de är lydiga så de kan klia mig på ryggen.

le-lou2010-10-02 19:08

troll.

lolacola2010-10-02 19:11

De är så typiskt er. Vad ger dig rätten att kalla mig troll bara för jag är nån jäkla mellanmjölks morsa som vill skaffa 3 ungar och gifta mig ?

le-lou2010-10-02 19:20

Så länge du sitter och driver med mig så lär jag fortsätta. Du svarar på mitt inlägg med ren smörja. Eller ska jag tro på att du skaffar partner för att du vill ha nån som städa och laga mat åt dig och klia dig på ryggen? Som man ropar får man svar.
Troll.

Loppan652010-10-02 19:31
Antal inlägg: 644

Trodde denna tråd stängts ned :(

missyTessy2010-10-02 19:38
Antal inlägg: 11

För mänsklighetens skull hoppas jag att du inte kommer att föröka dig lolacola!
Denna tråd är garanterat skapad för att väcka uppmärksamhet och för att du ska chockera, tyvärr visar du också på vilken tragisk person du är. Jag tycker synd om dina föräldrar!

floderus2010-10-02 19:49
Antal inlägg: 45

Varför skaffade vi barn? För mig var det nog mest av nyfikenhet. Jag ville ha varit med om detta också. Nästa barn kom för jag ville se om dom blev olika. Det blev dom. Jag blev nyfiken på nästa också. Det fjärde barnet kom som en överraskning. Nu är barnen och barnbarnen det käraste jag har. Min man är död men han var världens bästa pappa.

Loppan652010-10-02 20:23
Antal inlägg: 644

Floderus - :)

bittekrstd2010-10-02 20:48
Antal inlägg: 64

Varför skaffar man barn frågar du?...OJ...Det man inte upplevt får man aldrig veta.
Barn är underbara,fantastiska,lju vliga och är en del av sig själv!
Att bära på ett barn,känna livet i sig,sparkarna,det är en del av livet...underbart!
Visst är det jobbigt med nattvak ,trotsålder,ekonomi,mm... .men OJ,Det man får tillbaka är obeskrivligt!!!!

Midna792010-10-02 20:51
Antal inlägg: 1117

Varför gör man någonting överhuvudtaget? Drivkraften är givetvis efter någonting positivt. Om man inte känner att barn tillför någonting positivt är det väldigt bra att avstå från att skaffa några, i synnerhet för barnets skull.

Själv längtar jag jättemycket efter att få bli mamma.

ttiittii - Ej medlem längre2010-10-02 21:14
Antal inlägg: 37631

helt rätt skaffa hundar i stället för barn ,det är inte så många som är kapabla att ha barn,man kan bli mörkrädd för mindre,det är inte konstigt,att det fins så mycket puckade barn med så mycket puckade föräldrar,det brukar gå i arv,sterilisera er fort som fan ni som tycker att det går att jämföra barn och hundar,hur som helst ni är ingenting att avla på

ttiittii - Ej medlem längre2010-10-02 21:18
Antal inlägg: 37631

vissa gener är ingenting att avla på och tur är det

Storhushåll - Ej medlem längre2010-10-02 21:18
Antal inlägg: 98

Det blir stabila hundar då säger du?

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?