Spelrum
| Giraffen | 20 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 18 |
| Inloggade | 38 |
Mobilspel
| Pågående | 18 819 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| bobo flux | 2010-11-14 19:52 | |
![]() | Le-lou, jag tycker det är ett osmakligt och respektlöst intrampande i folks privatliv. Det är givetvis upp till var och en att själv välja vad man vill läsa, och TS kan självklart inte hållas ansvarig för vad som står på Flashback. Men, man kan faktiskt utifrån innehållet på de sajter man besöker välja huruvida man ska länka till dem eller inte. Det valet och ansvaret måste väl ändå ligga på en själv? Tommy 1979s inlägg ovan är för övrigt väldigt klokt. Vad tycker du motiverar att kvinnans och hennes barns identitet och de "fina bilderna" på dem ska ligga ute till allmän beskådan efter en sådan tragedi? | |
| le-lou | 2010-11-14 20:10 | |
![]() | bobo - hur kan du generalisera så? ALLT som skrivs på flashback är inte skit och spekulationer. Det finns mycket bra grejer också, ett forum som betapets bara med mycket högre tak. | |
| bobo flux | 2010-11-14 20:19 | |
![]() | le-lou, jag generaliserar inte. Jag pekar på exakt det som gullefjun90 skrev att man skulle titta efter på sidan Flashback. Jag tar det igen: Man kan utifrån innehållet på en sida välja om man ska förmedla det eller inte i ett specifikt sammanhang. Du svarade inte på min fråga: Vad tycker du motiverar att kvinnans och hennes barns identitet och de "fina bilderna" på dem ska ligga ute till allmän beskådan efter en sådan tragedi? | |
| Tommy 1979 | 2010-11-14 20:37 | |
![]() | En annan sak jag frågar mig är hur vi kan vara så säkra på att det som står där överhuvudtaget är sant? Personligen skulle jag akta mig väldigt noga för att använda den siten som någon sorts källa. | |
| gullefjun90 - Ej medlem längre | 2010-11-15 10:12 | |
![]() | gt.expressen.se/nyhe...-m edicinen Den 32-årige mannen från Skara, som inte bara sågade huvudet av sitt offer utan även säger att han åt av kroppen, hävdar att han inte var drogpåverkad vid gripandet. Så vidrigt | |
| le-lou | 2010-11-15 10:17 | |
![]() | bobo flux - vad som motiverar? För egen del har jag varit inne och tittat för att jag vill se så att det inte är någon jag känner. Skara är en liten plats och vi bor nära. Allmänintresse av vem som utför brott och vem brottsoffret är - skulle det vara konstigt? tidningarna publicerar bilder hela tiden, men flashback är ingen tidning så varför ska den som hänvisar dit leka ansvarig utgivare? tommy - nej, det är inget som behöver bara sant allt. Inte allt som står i tidningarna är sant. Men det är å andra sidan ingen som har sagt det heller. | |
| Tommy 1979 | 2010-11-15 10:32 | |
![]() | Jag blir rent ut sagt äcklad av att Flashback publicerar namn och bilder inte bara på mördaren, utan även på offren. Allmänintresset, ja. Det är inte konstigt om folk är nyfikna, det ligger i människans natur, men säg mig en sak: vem, förutom de anhöriga, har överhuvudtaget med saken att göra? | |
| le-lou | 2010-11-15 10:42 | |
![]() | vad har vi med nåt att göra med nåt ? vad tror du tidningar lever på tex ? | |
| Tommy 1979 | 2010-11-15 10:51 | |
![]() | Skillnaden är väl den att tidningar trots allt styrs av en i grunden seriös nyhetsrapportering (bortsett från skvaller, nöjen och liknande) medan man på hemsidor som t ex Flashback spekulerar hejvilt. Jag tycker inte det är OK, och jag motsätter mig definitivt att man publicerar namn och bild på mordoffer som ju inte har något att säga till om. | |
| le-lou | 2010-11-15 11:15 | |
![]() | vad man personligen tycker om det är ju ganska irrelevant. Vi kan inte stänga ner eller förbjuda folk att läsa sånt vi själv inte roas av. Det är ju inget som är förbjudet eller brottsligt. | |
| zlipzten - Ej medlem längre | 2010-11-15 13:01 | |
![]() | Lotta Bromé ska prata om det här i P4 Extra nu någon gång mellan 13.00 och 15.00. | |
| Tommy 1979 | 2010-11-15 13:15 | |
![]() | le-lou: Brottsligt eller förbjudet? Utifrån en strikt juridisk synvinkel har du förmodligen rätt, men vad hände med etik och moral? Tycker du att det är okej att publicera vad som helst om vem som helst? Den mördade kvinnan i fråga har ju, vilket jag påpekade i mitt förra inlägg, knappast haft något att säga till om i saken. | |
| LisaLong | 2010-11-15 13:23 | |
![]() | Helle Christensen hette den stackars tjejen som blev mördad. | |
| gullefjun90 - Ej medlem längre | 2010-11-15 13:28 | |
![]() | Ja :-/ Hemska saker sker! | |
| LisaLong | 2010-11-15 13:29 | |
![]() | Ja det är fruktansvärt, hoppas alla kan skänka en tanke till hennes barn och familj:( | |
| le-lou | 2010-11-15 13:36 | |
![]() | tommy, etik och moral är svårt att generalisera. Skulle det innebära att man strider mot en lag på ett etiskt sätt så skulle man inte ens få spekulera i brott. Det som inte är ok för dig kan vara ok med andra. | |
| gullefjun90 - Ej medlem längre | 2010-11-15 13:38 | |
![]() | Redan gjort det! :-( Gud är bara en amsaga. Gud finns inte! Annars hade inte världen sett ut så som den gör idag och har sett ut under flera tusentals år med en massa orättvisor och en massa ondska. | |
| Tommy 1979 | 2010-11-15 13:47 | |
![]() | Ja, men herregud.... hur kan publicering av namn och bild på ett mordoffer utan att vederbörande kunnat komma till tals INTE vara oetiskt? Det är väl en sak om tidningarna gör det, för då har de åtminstone (hoppas jag i alla fall) diskuterat saken med de anhöriga först, men jag har mycket svårt att tro att skribenterna på Flashback tar sådan hänsyn. | |
| le-lou | 2010-11-15 14:44 | |
![]() | tommy - gå in på flashback och ta diskussionen där istället om etik och moral. Jag talar lika lite för flashback som helhet som jag gör för tidningarna. Vad jag ville påpeka var bara att varje människa själv väljer vad hon el han vill läsa - och man kan inte lägga det skrivna ansvaret på läsarna. Flashback är ett otroligt stort forum, jag hittar användbara och intressanta saker där varje dag och jag är glad för att det faktiskt finns ett forum där censureringen är extremt låg. | |
| LisaLong | 2010-11-15 16:41 | |
![]() | gullefjun90 gud gav oss en utvecklad hjärna, han trodde väl vi skulle använda den till nåt bra | |