Spelrum
Giraffen14
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
7
Inloggade21
Mobilspel
Pågående18 656

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Subutai2011-01-09 23:21
Antal inlägg: 234

De prostituerade måste vara väldigt affluenta i ditt område.

le-lou2011-01-09 23:35
Antal inlägg: 17500

ok, Subutai - du kan väl återkomma med vad du ser när du blivit förälder.

Mimikryp2011-01-09 23:44
Antal inlägg: 9057

Nej... Visst, flickan (som bland annat är) på sidan 80 är jättesöt, men jösses, det är ju bara BARN! Detta är INTE okej!

Oljebilderna... Tja, det känns bara smaklöst.

spamalot2011-01-09 23:47
Antal inlägg: 51

kommer inte skaffa barn, hur ska man skydda dom? allt blir bara värre och värre. folk uppmuntrar verkligen pedofiler

Tvålis - Ej medlem längre2011-01-10 07:23
Antal inlägg: 4429

Jag ser inte heller nåt sexuellt i bilderna. Jag ser en hel del andra obehagliga saker, men liksom en del andra så ser jag inget sexuellt. Sen skulle jag inte vilja se något av mina barns ansikten på dom bilderna och jag har generellt mycket svårt för att sätta barn i positioner där dom ska tjäna pengar och framställas i vuxendager. Barn är barn och jag tycker det på det stora hela är smaklöst.

Men i min värld så finns det vackra saker som jag inte gillar och fula saker som jag är hejdlöst förälskad i. De här fotona tycker jag är konstnärliga, kontrastrika, vackra, störande och djupt obehagliga.

Jag vidhåller fortfarande att jag är övertygad om att detta inte är någon uppvaktning av pedofiler av den anledningen att barnen inte ser ut just som barn.

ttiittii - Ej medlem längre2011-01-10 09:36
Antal inlägg: 37631

zlipsten,hur menar du när du säger att Ellos inte behandlar barnen så där,vi vet inte hur dom behandlat barnen, förmodligen väl

Pottränad - Ej medlem längre2011-01-10 09:39
Antal inlägg: 4315

Tack SecondChanse :)

Jag tror inte att dessa bilder togs i syfte att göra pedofiler lite gladare. Men... resultatet blev att det gränsar till barnporr, och då bör man kanske ställa sig frågan om det är intentionen som är det viktiga eller om resultatet betyder lika mycket.
I det här fallet håller jag helt klart på det sistnämnda.
Blir det fel så gör man om och gör rätt.

zlipzten - Ej medlem längre2011-01-10 11:30
Antal inlägg: 1466

ttiittii: Det fins strikta regler för Ellos barnmodeller, de exponeras inte översminkade i vuxenkläder och i förnedrande positioner.

Även om Subutai inte ser något sexuellt över bilderna, så gör nog de flesta det och ni kan ju höra med polisens pedofilgrupp vad som triggar pedofiler.

Tvålis - Ej medlem längre2011-01-10 11:50
Antal inlägg: 4429

zlipsten,

hur ska vi göra det? höra med polisens pedofilgrupp? Om inte du råkar ha någon nära bekant, alternativt arbeta där själv, så är det väl inget öppet forum?? Hur bidrar det till dialogen, den kommentaren?

wildman2011-01-10 11:51
Antal inlägg: 3860

Jag reagerar, men tycker nog ändå att bilderna känns mer konstnärliga än "porriga" Visst sänder bilderna dubbla budskap, men det är ju ett vedertaget begrepp i konst.
Jag tror dock inte att barnen överhuvudtaget tar skada av detta.
Att detta skulle gränsa till barnporr känns för mig helt främmande.
Ta gärna en av vår tids mer kända kvinnliga fotografer som referens.
Sally Mann.
Är det barnporr också?
Hon fotar också bilder på sina barn som får en att reagera. Kraftigt!
Här är ju en av hennes mest kända bilder.
farm4.static.flickr....2f c58d.jpg
Sen kan jag ibland vara kluven över när man går över gränsen mellan konst och onödig provokation, men det är en annan fråga det.

zlipzten - Ej medlem längre2011-01-10 12:55
Antal inlägg: 1466

Tvålis: den kommentaren la jag till för att understryka att bilderna förmodligen triggar pedofiler.

Wildma: jag tycker ändå att Vouge´s barnkollage utstrålar mera erotik och skymf mot barn än Sally Mann´s bild.

Pocaloca2011-01-10 13:09
Antal inlägg: 2156

...så skrämmande...!

Saberhagen2011-01-10 13:09
Antal inlägg: 208

le-lou, jag håller med dig, bilderna gör mig illa till mods!

Larvbrud - Ej medlem längre2011-01-10 13:22
Antal inlägg: 4050

Onödigt att diskutera om man försökt sexualisera barn. Man har velat få det att se ut som om man försökt i vilket fall.
Vogue hade kunnat visa barn som växer upp för fort eller vad det nu handlar om, på ett antal andra sätt men de valde att göra bilden med tandborsten osv.
Om en designer har leopardmönstrat i sin kollektion så blir omdömet från alla modekritiker att det var mycket sex i kollektionen. Då kan man väl få anta att det betyder samma sak i dessa bilder.

Larvbrud - Ej medlem längre2011-01-10 13:30

Försökte hitta numret i sin helhet. Det verkar vara av och med Tom Ford som ju är känd för sina sexiga kläder.

Här är framsidan: i.imgur.com/eQsx4.jpg

Modellen är 15 år: i645.photobucket.com...ev eld4.jpg

Sen finns en story som heter Forever Love. Ett gammalt par som småporrar lite:

3.bp.blogspot.com/_V...20 10+1.jpg

Tom Ford börjar bli gammal och säger sig vara trött på ungdomskulten.

MalanMos2011-01-10 16:32
Antal inlägg: 202

Jag ser inga fel med att sminka dem OM DE SJÄLVA VILL!!
Min dotter ser hur jag sminkar mig varje dag, hur jag sminkar andra och hon vill också vara med! Hon vill både sminka och bli sminkad, hon är två år! VILL de själva, LÅT dem! De är ju bara barn, de ser det som en lek :]

Larvbrud - Ej medlem längre2011-01-10 17:54

Av en slump hittade jag föregångaren till tandborstbilden:

www.myfdb.com/tear_s...01 0-shot-5

Samma set designer som nån månad senare var med vid Cadeaux.
Stylist, Carine Roitfeld. Hon verkar förvånande nog inte ha stylat Cadeaux.

Det var väl för väl av dem att de inte valde Terry Richardson som fotograf iaf.

16alal162011-01-10 17:58
Antal inlägg: 1

Underbart! Låt barnen göra det de vill och sluta låtsas bry er! Barn gör som vuxna och inget annat.

MalanMos2011-01-10 18:49
Antal inlägg: 202

Vill min dotter vara med på sånt så ska hon absolut få göra det iaf!

Dino782011-01-10 20:08
Antal inlägg: 194

Hemska bilder. Ett barn är ett barn, jag har inga problem med barnmodeller. Men som sagt: ett barn är ett barn och ska INTE försöka se ut som en vuxen Det ser ju mest löjligt ut. Eller rättare sagt: det ser enbart löjligt ut.
Och håller med Dersu att problemet i dessa bilder är att de försöker få dem att se sexiga ut. Helt fel.
Smink hör dessutom INTE hemma på ett barn - omd et inte rör sig i lekande syfte. Barn under 12 år ska inte ha smink tycker jag.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?