Spelrum
Giraffen35
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
32
Inloggade67
Mobilspel
Pågående19 559

Forumkategorier

Användare Inlägg  
ttiittii - Ej medlem längre2016-08-16 12:36
Antal inlägg: 37631

Varför tar han med sig killarna och fiskar störande.medansvarig tjejerna är hemma lågvattenmärke

vigren2016-08-16 16:13
Antal inlägg: 1146

Det kanske är så enkelt som att tjejerna inte gillar att fiska?

Minta2016-08-16 16:35
Antal inlägg: 20042

Jag blir rörd av programmet och full av beundran. Jag tycker föräldrarna är så fina och barnen lika fina. Jag skulle vilja veta mer vilken drivkraften är att vilja ha så många barn. Det enda som verkar skära sig lite ibland är skillnaden i ålder mellan en del äldre barn och deras mycket yngre småsyskon. Det vill verkligen till för föräldrarna att finnas för alla och allas behov. Men barnen kanske får mycket av varandra också om relationen till och mellan föräldrarna är bra.

Mormodern492016-08-16 16:48
Antal inlägg: 8354

Förr i tiden var det en fördel att ha många barn . Särskilt då de som har en stor bondgård , för barnen skulle hjälpa till med allt vad det innebär . Sedan en annan aspekt är ju att det fanns inte så mycket av preventivmedel att tillgå
Mina föräldrar var religösa , så att gör abort , var inte ett allternativet . För barnen var ju inte alltid planerade , kan jag tro .

ttiittii - Ej medlem längre2016-08-16 22:52

Jag vet inte varför jag har många barn tror jag,Det är roligt med barn det är kul att lära dom saker,kul att göra saker med barn.
Så det är nog egoism att skaffa många barn.hade jag inte kunnat vara hemma med dom så har dom inte varit så många tror jag.
Barn är fantastiska och intressanta med sina olika personligheter och intressen.Att följa dom är givande.
Det mindre roliga är tvätten.Och att vara på sjukhus med dom och att sitta i väntrum med många barn och vara hatad kan jag vara utan

kryddeluntan2016-08-16 23:12
Antal inlägg: 12360

Jag är äldst av 5 i syskonskaran. Många tyckte att vi var många barn, men vi upplevde det aldrig så. Jag fick tidigt lära mig att ta ansvar, bli självständig och fatta egna beslut, skaffa extrajobb på loven, tvätta och laga mat från grunden m.m. Dessutom hade vi kul och gjorde en massa saker ihop.

Mormodern492016-08-16 23:14

Det är ju inte okey att bli hatad för att man har många barn . Älskar man barn så gör man , inget konstigt med det . Barnen tycker det är roligt att ha en massa syskon oftast , de har mycket glädje av varandra .

ttiittii - Ej medlem längre2016-08-16 23:24

Vi har fått ta mycket skit för att vi har många barn.Men det är smällar vi fått ta.
Men det är som Du skriver mormor.Dom har roligt

Mormodern492016-08-16 23:30

Det är ingen som har med det att göra , det finns inga begränsningar i antal barn man får sätta till världen ! Vi är ju 10 syskon , har aldrig hört att mina föräldrar , har fått ta massa skit för det . Inte vi barn heller .

ttiittii - Ej medlem längre2016-08-16 23:42

Det var nog en annan tid då när Du växte upp,Det var mera " normalt "att ha många barn då.
Eller var folk mer uppfostrade då eller en kombination av båda.
Vanliga kommentarer är:
Gör ni inget annat en knullar
Har ni ingen TV
Alltså det finns kondomer
P-pillren är uppfunna
Jag kan ta det men när dom ger sig på ungarna blir jag skogstokig..
Har man många barn blir man ofentig egendom på något märkligt sätt

kryddeluntan2016-08-16 23:42
Antal inlägg: 12360

Det finns så många märkliga åsikter Ttiittii och folk tycker att de har rätt att kasta skit på andra, inget att bry sig om. Då är det värre för dem som inte kan få barn, hur gärna de än vill och de får också höra en massa skit.

ttiittii - Ej medlem längre2016-08-16 23:52

För bara några dagar sedan står 2 kvinnor och pratar Den ena vänder sig mot mig och säger : Du är mamma till Nike va...Du vet Nike bla bla bla.Nä jag är inte mamma till Nike..VA är Du inte .hon vänder sig till den andra kvinnan och säger vet Du : Hon har 11 barn.Den andra säger: Vilka jävla kaniner.
jag har inte sett någon av dem tidigare.

Jag så inget denna gång.
Men har jag pms och någon säger något i den stilen så kan det komma något illa

Mormodern492016-08-16 23:55

Bra skrivit Kryddan ! Det är hemskt att folk inte kan sköta sig själva , ock skita i vad andra gör . Skamligt !

Mormodern492016-08-17 00:06

Det du skrev nu Ttiitti om vad de sade om dej , det var det värsta jag hört , uttav vuxna människor , det är en grov kränkning , eller förtal är det ju till ock med . Min blir ju schockad när hör det .

ttiittii - Ej medlem längre2016-08-17 02:10

Jag är van.jag bryr mig inte.Den andra sidan är att jag är "älskad" på Ica Då blir det överdrivet fjäskande så det blir pinsamt i stället.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?