Spelrum
| Giraffen | 48 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 21 |
| Inloggade | 71 |
Mobilspel
| Pågående | 19 405 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Hinken76 - Ej medlem längre | 2012-05-08 15:33 | |
![]() | Semantik. Du kan vänja kroppen vid högt sockerintag och få förhöjda dopaminvärden / abstinenssymptom då du minskar konsumtionen. | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2012-05-08 15:34 | |
![]() | Vad finns det för ämne i spel som man blir beroende av då menar du 125478? | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2012-05-08 15:36 | |
![]() | Det är knappast en slump att det är socker och fett folk vräker i sig när de söker tröst. Det finns en kemisk anledning till det. | |
| bobo flux | 2012-05-08 15:49 | |
![]() | Sylvia, innebär det att tjocka människor är tröstlösa? ;) Skämt åsido, det finns ju en anledning till att de sätter varorna på en viss plats i affären för att tjäna pengar. Ur ett konsumentekonomiskt perspektiv borde i så fall butikerna ha alla basvaror (mjölk, ägg, bröd och dylikt) direkt vid entrén istället för längst in i butiken så minskar man risken för onödiga spontanköp ännu mer. | |
| bobo flux | 2012-05-08 15:54 | |
![]() | Tillägg: Fast det är ju "spontanköpen" som göder butiksägarna. Om alla bara köpte precis det de behövde och inget mer så skulle det räcka med en butik/småstad ungefär. Men så får det ju inte gå till i en marknadsekonomi. | |
| Pantherinae - Ej medlem längre | 2012-05-08 16:10 | |
![]() | Jag trycker på "gilla knappen" Hinken:) | |
| lamaglama | 2012-05-08 16:27 | |
![]() | Hinken, man får inte förhöjda dopaminvärden vid abstinens utan tvärtom. Nikotin, socker, knark, spel, osv åstadkommer frisättning av dopamin till synapserna. Vid abstinens uteblir dopaminet. Då blir man inte glad! Bara en detalj. I övrigt håller jag med. | |
| diffdiff | 2012-05-08 16:32 | |
![]() | Ett smalare Sverige vill vi ha. Dags att äta nyttigt och röra på sig :) | |
| Hinken76 - Ej medlem längre | 2012-05-08 16:47 | |
![]() | Helt rätt lamaglama! Mycket slarvigt skrivet av mig. Byt ut "/" mot "vilket kan leda till" så blir det lite mer rätt. Ber om ursäkt :( | |
| med | 2012-05-08 17:32 | |
![]() | Jag undrar ifall man får vara lite lagom tjock:) | |
| 125478 - Ej medlem längre | 2012-05-08 19:00 | |
![]() | Du får fråga Göran. ;) | |
| tina_haxa | 2012-05-08 21:06 | |
![]() | Hmmm... någon skrev att sockerberoende inte finns, det är ätstörningar och att en alkoholist dricker t-sprit om hen inte får tag på annan alkohol, men en "sockerberoende" äter inte rent socker om den inte får tag på godis. Jodå! Det gör man visst det, hur pinsamt det än är att erkänna det! Och abstinenesen när man (jag) går över till LCHF-kost är inte att leka med, jag lovar!! Sen kan jag ju lite stillsamt fundera över Göran Hägglund som inte vill ha sockerskatt för att staten inte ska lägga sig i, samtidigt som han, som representant för just "staten" tycker att vi ska cykla och impulsköpa grönsaker...? | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-05-08 21:15 | |
![]() | Tycker och tycker, är det fel att underlätta säkert cyklande? | |
| tina_haxa | 2012-05-08 21:38 | |
![]() | Absolut inte! Om det handlar om säkert cyklande - fine with me! Men om han hävdar att vi ska cykla för att bli smalare - då tycker jag han kan förorda sockerskatt också! Annars är han ute och cyklar... | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-05-08 21:45 | |
![]() | Jag ser det som att han föreslår fler cykelbanor för att fler ska kunna välja cykel som färdmedel (med de hälso- och miljöfördelar det ger), och att inte frånvaron av cykelbanor ska vara ett hinder för den som kanske gärna skulle cykla, eller den som kan se det som ett alternativ men inte valt det idag. Att dra slutsatsen att den som är överviktig ska tvingas ut och cykla är kanske intressant som kvällstidningsmaterial, men en lite för emotionellt dragen sådan. | |
| Majsed | 2012-05-08 22:00 | |
![]() | Jag fattar inte diskussionen alls! Alla medel borde vara välkomna för att hejda viktutvecklingen! Varför skulle inte överviktiga gilla detta? Jag fattar inte heller varför det finns en riksförening för överviktiga- det är väl inget att sträva efter? Finns det magopererade smala som fortfarande är med i dessa föreningar och i så fall varför?Om föreningen verkar för viktnedgång förstår jag bättre! | |
| JefautjOuer | 2012-05-08 22:30 | |
![]() | Haha, Med :) Vi får nog inte fråga bara Göran, det finns många som vill vara med och tycka om andras vikt, det är verkligen en fråga som engagerar. Intressant. | |
| bobo flux | 2012-05-08 22:38 | |
![]() | Som jag ser det så är det här ett exempel på att politiker med i mitt tycke vidriga grundvärderingar kan hitta rätt i förslagsdjungeln emellanåt :) | |
| annakarineli | 2012-05-08 22:50 | |
![]() | Jag tycker också det är ett bra förslag och jag har personligen saknat cykelbanor ibland. Det finna tillfällen då jag gärna valt cykeln om det hade funnits cykelbanor istället för att ta bilen då de tillgängliga vägarna att cykla på innebär en ordentlig omväg och kringelikrokande. Sen håller jag även med om att vi borde satsa mera pengar på ordentlig, god och nyttig mat till barnen så att de lär dig att uppskatta en måltid med god och hälsosam mat. Det finns inget att förlora på det. Bara allt att vinna! | |
| annakarineli | 2012-05-08 22:51 | |
![]() | *sig... | |