Spelrum
Giraffen33
Krokodilen4
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
28
Inloggade65
Mobilspel
Pågående19 419

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Limer2009-10-10 07:19
Antal inlägg: 1214

Har suttit vid frukostbordet och läst denna tråd..
får erkänna att frukostteet stundom höll på att hamna i vrångstrupen ett antal gånger.
Det låter ungefär som en fredagskväll på puben och kanske hade även någon av debattdeltagarna förfriskat sig lite väl att döma av vissa inlägg. Att ett inlägg om brohoppning fortfarande finns kvar är dock rent horribelt och man kan bara hoppas att forumvärdarna är något mer aktiva idag!

Till TS önskar jag all lycka och kan dessvärre inte komma med mer tips än som redan blivit föreslagna här i tråden.

Sen kan man ju inte bara låta bli att lägga sig i debatten om buffertandet. Nu har jag inte varit nån flitig forumhängare på sistone och det kanske påverkar det hela, men jag kan inte riktigt förstå anledningen till att Yamahas begynnande inlägg i tråden förkastades så radikalt från vissa.
Självklart skulle även jag vilja ge mina söner den fördelen att jag bidrar till att de får en god start i livet MEN.....
och här kommer det som säkert kommer få en del av er att se rosenrött och rabiat förespråka att jag aldrig skulle skaffat barn....
jag har inte skaffat barn som jag ska hålla som barn även i vuxenlivet.
Att stå och titta ner i babykorgen och tänka att jag ALLTID ska finnas till och stötta den här individen genom hela livet är nästintill vad jag anser vara björntjänst när det lilla knytet är tjugo år och enligt lag har samma skyldigheter och rättigheter som jag har.
Mao så finns det en fin gräns mellan stöttning och uppoffring även från föräldrahåll.

Yinyanggurl - Ej medlem längre2009-10-10 08:01
Antal inlägg: 517

platsbanken.arbetsfo...(5 295A556)

eller denna länk, som du får scrolla neråt på sidan för att hitta de rätta jobben:

jobbdirekt.se/jobb/restau rang

äadlkfw2009-10-10 08:07
Antal inlägg: 157

" idén om att man bör ha reserver vid ekonomiska åtaganden som flytt eller familjeskapande, tycks vara så verklighetsfrämmande att den endast kan skämtas bort" (av Yamvillha)

Jag har inte skämtat om det.

Påtalat genom ironi att det inte är alla förunnat att kunna skaffa en liten på buffert på några hundra tusen.

Plumspapper - Ej medlem längre2009-10-10 08:11
Antal inlägg: 1005

Det kanske är bra att det finns white trash där föräldrarna är nöjda bara barnen börjar jobba och tjänar pengar, samtidigt som det finns föräldrar som skulle bli ledsna om deras barn inte klarade högre studier och förverkligade sig. Bägge sorterna behövs.

Tyvärr blir det lite svårt för akademikerbarnen att förstå när de andra skryter om att de har jobbat häcken av sig, och de som jobbat häcken av sig vill i sin tur inte lyssna på hur mycket studielån de förstnämnda tvingats ta.

ANDERStG2009-10-10 08:56
Antal inlägg: 7560

Ya: Du framstår allt som väldigt misantropisk. All respekt om du svängt en svår situation i ditt eget liv, om du är en self-made man som har ditt på det torra och stora ambitioner.

Visst märker jag ibland fördomar hos mig själv mot skuldsatta eller folk som lever på nudlar en vecka i sträck. Men jag berömmer mig inte som en bättre människa för att det inte är jag. Och skulle jag nära en strimma självgodhet ibland så tror jag åtminstone inte att min livsåskådning är en universallösning för alla.

Dallonpaj2009-10-10 11:29
Antal inlägg: 92

Att jag har en buffert hjälper väl knappast den som inte har det.

Tess 082009-10-10 11:30
Antal inlägg: 18003

Anders- *tummen upp*

nettan232009-10-10 12:26
Antal inlägg: 4086

Har inte läst genom alla inlägg! Men TS, bor du själv? isf borde du ju få bostadsbidrag? :)

Själv lever jag på 5000 i månaden, men då står min snälla sambo för boendet!

Men jag handlar mkt på second hand, skaffade ICA kort och kan ta del av många erbjudanden.

Sedan för er som har bil och inte kör flera mil till jobbet, skaffa EU moped min lilla kinamoppe drar bara 0,3 l milen och kostade 3000 att köpa begagnad, sen att den startar lite som den vill e en annan sak haha

dracena2009-10-10 13:46
Antal inlägg: 459

Jobba ideellt är kanon, välj efter intresse och behov, har gjort det för teater så kunde se teater gratis och resa när det behövdes hjälp när de turnerade.

Mouche - Administratör2009-10-10 13:50
Antal inlägg: 24193

Ett par inlägg raderade och det kommer med största sannolikhet att försvinna fler.

Mouche

y not2009-10-10 13:57
Antal inlägg: 9014

Är inte 0,3 l milen ganska mycket för en moped? Det är lika mycket som min MC drar om jag kör snålt och dryga decilitern mindre än min WW-Golf som rymmer 5 personer i uppvärmt rum med plats för last dessutom

nettan232009-10-10 14:00
Antal inlägg: 4086

Nee jag tycker det e lite :) Men finns säkert de som drar mindre!

Kostar ju typ en tjuga fram o tillbaka till min mamma o buss kostar väl 50 kr

Piraya22009-10-10 15:34
Antal inlägg: 32

Jag måste bara säga att jag blir sjukt imponerad av många här och inser att jag har det väldigt bra.

Vill bara påminna också om att det finns både så kallade curlingföräldrar, men det finns också curlingbarn...

Dallonpaj2009-10-10 16:12
Antal inlägg: 92

Det är skönt att folk i chatten regerar på sådana åsikter som Yama anför.

Evy_832009-10-10 17:25
Antal inlägg: 366

y not, vad vill du åstakomma med ditt inlägg? Det är väl välkänt att mopeder och MC inte är anpassade ännu för att dra lite soppa (än så länge bensin i de flesta fall, det går att etanolkonvertera en del motorcyklar, det finns också en fåtal diesel-MC (oftast i försvaret utomlands)) Sedan att börja jämföra en diesel Golf med en moped är inte relevant.

Tess 082009-10-10 17:55
Antal inlägg: 18003

Diesel-Golf?

Evy_832009-10-10 18:09
Antal inlägg: 366

Ja, Tess08 vad är det du inte förstår. Skall vara övertydlig nu: diesel = bränslet, Golf = en bil av märket VW Golf. Det är endast dieseldrivna golfar som går så snålt.

bobo flux2009-10-10 18:34
Antal inlägg: 11371

Jag har köpt årskort på kollektivtrafiken i länet så jag kan åka obegränsat under ett helt år. lite över 5000 i en engångssumma, men den summan kommer jag att åka upp med råge under de kommande 12 månaderna.

blankomblank2009-10-10 18:43
Antal inlägg: 1403

Flytta ihop med någon snabbt! Kompis eller kille
Storhandla och laga från grunden.
Nätverka! Jag brukade få ihop cirka 2000kr extra i månaden på att hjälpa bekanta och bekantas bekanta etc med olika sysslor. Måla trädgårdmöbler, agera svarttaxi till kompisar, barnvakt, putsa fönster, baka tårtor, you name it.

blankomblank2009-10-10 18:44
Antal inlägg: 1403

Man får väl tjäna 30000kr skattefritt på hobbyverksamhet?

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?