Spelrum
| Giraffen | 5 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 2 |
| Inloggade | 7 |
Mobilspel
| Pågående | 20 025 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| älska VF - Ej medlem längre | 2010-10-30 00:12 | |
![]() | Satyra. Bara för att du läst fel behöver du inte schappa! | |
| Satyra | 2010-10-30 00:15 | |
![]() | Äh, gå och lägg dig - jag har inte läst fel någonstans. | |
| älska VF - Ej medlem längre | 2010-10-30 00:21 | |
![]() | Nä du läser aldrig fel, men du läser din partners SMS. Detta uppmuntrar jag, då du därmed får bekräftelse på om han älskar VF, eller såna mindre goa grejer som Brynäs! | |
| älska VF - Ej medlem längre | 2010-10-30 00:27 | |
![]() | Nu tjötar du inte lika mycket! Viii e ggoooa gubbar allihoooopa!Vi ligger sistmen kommer meeera! | |
| Satyra | 2010-10-30 00:27 | |
![]() | Jo för det har ju jag skrivit hela tiden - att jag läser min partners SMS... Godnatt! | |
| älska VF - Ej medlem längre | 2010-10-30 00:31 | |
![]() | Nä nu tycker jag faktiskt att vi slutar tala hockey! Jag tycker inte att man ska få tala i andras mobil! Speciellt inte med sina expojkvänner! Det är vederhäftigt! | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-10-30 08:10 | |
![]() | "Och man kan ju faktiskt ha fått saker och ting om baktassen, då känns det väl bättre att fråga och få ett rakt svar än att ha snokat bland partnerns sms bara för att kunna konstatera att man haft hjärnspöken?" Som sagt, jag tycker det är rätt fult att slänga en sån fråga i ansiktet på någon i en relation som bygger på tillit. Är det hjärnspöken har man i och med den frågan bevisat att man inte har tillit, som relationen så fint bygger på. Det är ju rent sagt fånigt att påstå att snokande skulle vara bevis på att skända tilliten i förhållandet medan man får ställa anklagande frågor utan att svika gemensamma ideal. Att rota i mobilen innebär först och främst att man inte respekterar andras saker och andras integritet. (Mitt underliv är också en privat sfär men jag kan tumma lite på den personliga integriteten om jag är i en relation.) Enda anledningen att jag inte vill ha någon snokandes i mailen/mobilen är av respekt för personer som skriver till mig. Mina flyttlådor med barndomsminnen, mina smyckesskrin och min garderob känns mer privata även om det inte finns något hemligt där. Jag skulle inte alls uppskatta en rak fråga mer. Tycker visserligen det är ett dåligt karaktärsdrag att snoka, men just i frågan om tilliten är det nästan värre att komma med anklagelser och kräva ett svar. | |
| Satyra | 2010-10-30 11:17 | |
![]() | Larvbrud - Man frågar naturligtvis inte sådana frågor utan att ha starka misstankar om att det kan förhålla sig på det viset. Och i det fallet tycker åtminstone jag att en rak direktkommuniktion är tusen gånger bättre än att, likt en privatdetektiv, snoka sig fram till eventuella svar/bevis. Det skulle ju t.ex kunna vara så att man ryktesvägen fått höra att ens partner skulle ha betett sig "över gränserna" och känner behov av att få partners syn på saken. Inte som en anklagelse alltså, utan som en väg till dementerande och/eller bekräftande. JAG skulle som sagt i alla fall utan tvekan bli mycket mer kränkt om min partner - i misstankar om att jag gjorde något "fuffens" - rotade runt i mina privata saker för att söka svar, istället för att fråga mig rakt ut! | |
| bj-olle | 2010-10-30 11:23 | |
![]() | jag trodde VF stod för "Vanity Fair"... lissen smiley på det :( | |
| bj-olle | 2010-10-30 11:24 | |
![]() | om min partner hade läst mina sms hade jag frågat henne rakt ut: "hur orkar du läsa så mycket gammal skit?" | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-10-30 11:40 | |
![]() | Hallå, satyra, i tillitens kärleksnäste dementeras inga rykten. Då litar man på den man är med och lyssnar inte på skvaller. Okej, man frågar om man har starka misstankar... Då kontrar jag med att man rotar om man har starka misstankar. Jag skulle förmodligen själv inte rota då det inte ligger för mig men jag kan ändå tycka att det nästan är sympatiskt att försöka övertyga sig själv om att man har rätt, innan man lägger fram anklagelser. En kille jag var ihop med (för hundra år sedan) anklagade mig en gång för att vara intresserad av en annan kille. Jag blev så arg att jag var tvungen att hångla upp den killen bara för att sätta ned foten och visa att mot mig kommer man inte med ogrundade anklagelser. Jag finner mig inte att någon öppet uttrycker sitt kontrollbehov. | |
| zlipzten - Ej medlem längre | 2010-10-30 11:52 | |
![]() | Ja men precis så är det ju. Misstänksamma partners eller föräldrar provocerar ofta fram icke önskvärt beteende genom tjat, snokeri och ogrundade anklagelser. Sen finns det ju de som är klantigt flörtiga eller otrogna för att de inte fixar att göra slut själv på ett förhållande som känns för instängt eller tråkigt. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-10-30 12:13 | |
![]() | Fattar inte riktigt FRA-vinkeln som blivit på denna fråga. Som apbur var inne på tidigare borde killen bete sig bättre om han nu är mån om sin integritet. När det gäller privatliv och nära relationer är det intressant vem som har integritet. Det är inte så många som faktiskt har det. För mig är det ett solklart tecken på avsaknad av integritet när vuxna använder vänner som bollplank för att komma fram till hur de bör agera i sin relation. Det är jättevanligt att man har nån utanför relationen att snacka med. Jag kanske skulle göra det själv men jag skulle aldrig kunna vara med en man som gjorde så mot mig eftersom det är ett avtändande personlighetsdrag och jag aldrig skulle riskera att bilda familj med en skvallrande looser. Dubbelmoral :) | |
| __1__ - Ej medlem längre | 2010-10-30 12:30 | |
![]() | Eftersom så många verkar tycka att det är okej att glutta igenom sin partners SMS finns bara en sak att göra - radera alltid dina SMS - alltid. FRA - Fruar som Rotar i Androidtelefoner | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-10-30 12:34 | |
![]() | Okej om man är ihop med en person som tidigare skickat snusksms. Alltså vad är det för självplågare som ger en lögnare en andra chans och frågar rakt ut för att få ett ärligt svar? Brukar du ljuga och bedra mig? | |
| Gautama | 2010-10-31 11:07 | |
![]() | Flera av er här skriver "hellre fråga och ha en komunikation en att snoka runt" för att få reda på om ens kille är otrogen eller har något fuffens för sig. Jag vet inte hur det funkar för andra men i mitt fall så frågar man ju givetvis först och har en dialog med vederbörande. Men när man gång efter gång får ett svar som man känner på sig är lögn då kan man gott snoka lite grand för att få fram fakta. I alla fall om faktan känns viktig, i vissa fall så spelar den ingen roll för utgången i alla fall. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-10-31 11:14 | |
![]() | "För mig är det ett solklart tecken på avsaknad av integritet när vuxna använder vänner som bollplank för att komma fram till hur de bör agera i sin relation. Det är jättevanligt att man har nån utanför relationen att snacka med. Jag kanske skulle göra det själv men jag skulle aldrig kunna vara med en man som gjorde så mot mig eftersom det är ett avtändande personlighetsdrag och jag aldrig skulle riskera att bilda familj med en skvallrande looser. Dubbelmoral :)" faktiskt en extremt bra paralell. håller med om det. faktum är att jag har svårare för män som snackar utanför relationen är för män som ligger lite. | |
| Bulimiker | 2010-10-31 11:20 | |
![]() | Han har säkert bekräftelsebehov som alla andra. Sms är oskylldigt ! | |
| bobo flux | 2010-10-31 11:35 | |
![]() | "Jag vet inte hur det funkar för andra men i mitt fall så frågar man ju givetvis först och har en dialog med vederbörande. Men när man gång efter gång får ett svar som man känner på sig är lögn då kan man gott snoka lite grand för att få fram fakta. I alla fall om faktan känns viktig, i vissa fall så spelar den ingen roll för utgången i alla fall." Om jag frågar min partner om hon varit otrogen, och svaren jag får vid upprepade tillfällen inte känns pålitliga så överväger jag nog att lämna den relationen oavsett om jag får fram fakta eller inte som styrker en eventuell otrohet. Tilliten är ju i gungning i vilket fall som helst. Räcker inte min partners ord för mig utan jag måste börja snoka, då känns det i alla fall för min del som att förhållandet redan i det skedet har tappat hela den bärande väggen. | |
| Gautama | 2010-10-31 11:43 | |
![]() | Jag förstår hur du menar bobo och kan hålla med dig i viss mån. Men det är inte alltis så lätt att bara gå ibland. Man vill tro att de talar sanning men tvivlet finns där hela tiden om det är en själv som är för misstänksam eller om det verkligen är så att han är otrogen. Sen om man har ett långt förhållande med vederbörande, kanske barn, hus och hela kitet så lämnar man inte i en handvändning. Det är ett stort projekt att gå vidare då. Då kan fakta vara det slutliga beviset att man ska gå vidare. | |