Spelrum
Giraffen14
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
21
Inloggade35
Mobilspel
Pågående20 424

Forumkategorier

Användare Inlägg  
corlini2013-08-18 08:57
Antal inlägg: 3172

har aldrig förstått tjusningen med en stor hund, har två hundar själv men avskyr lukten av blöt hund och hatar hundhår och smuts överallt.

så, kinesisknakenhund och korthårig jackrussel är perfekta. små, trevliga glada och iaf kinesen är väldigt intelligent.

jannican - Ej medlem längre2013-08-18 08:58
Antal inlägg: 166

Vill inte ha en helt hårlös hund. Jackrussel verkar vara en trevlig ras, men den är krävande har jag förstått. Så den passar nog bäst när man bor på en gård eller i hus på landet.

dinodog2013-08-18 09:24
Antal inlägg: 4973

De Jack Russel hundar jag har i min omgivning är enbart jobbiga.
Skäller som besatta drar i kopplet och gör utfall.

Tyvärr är det mestadels äldre som har de hundarna.

jannican - Ej medlem längre2013-08-18 09:26

De behöver mycket fysisk rörelse och mental stimulans. De passar absolut inte för passiva äldre som bor i lägenhet och inte orkar gå så långt. Då blir de frustrerade när de inte får utlopp för sin energi. Men på landet där den kan jaga möss och sork passar den perfekt.

Vilja1232013-08-18 09:36
Antal inlägg: 1050

Har en Finsk Lapphundstik på nio år. Mycket hund i lagom förpackning. En drag o vallhund. En envis men mycket lättlärd hund om man gillar träna. Min jätteduktig på sök, älskar det. Alltid lös i skogen och promenader det är tillåtet Underbar barnhund. Är en spets så kan vara skällig om man inte tar ut det i valpåldern. Min skäller vid vallning o lek annars aldrig. Älskar, och får, ligga ute sommar som vinter. På sommaren mycket
pälsvård då underullen släpper ju mer dom ute desto mer päls. En on off hund beroende på vad som händer. Mycket kärlek att ge till alla som visar intresse! Haft en Collie innan. Underbar hund men visade irritation och var sin egen trots mycket hård träning. Ingen hund jag skulle välja som förstahund.

Minta2013-08-18 09:42
Antal inlägg: 20042

Jag har en samojed och jag älskar den rasen. Eftersom jag bor i stan kommer jag inte att välja den igen eftersom den älskar att vara ute så mycket som möjligt. När jag är på landet någon gång är hon ute dag som natt. Hon ligger ibland i en vrå på min gård bunden men eftersom det finns en person som retar sig oerhört på det blir det inte så mycket som hon skulle vilja. Funderar ibland på att skaffa ett ställe på landet.

jannican - Ej medlem längre2013-08-18 10:30

Trist att grannen inte vill ha henne på gården, Minta. Din hund skulle säkert uppskatta om du skaffade ett ställe på landet. :-)

Minta2013-08-18 11:03
Antal inlägg: 20042

Ja, jag jobbar på det. Eftersom jag är ingrodd stadsmänniska tror jag inte att jag klarar att bo på landet året runt, men jag vill gärna ha en vinterbonad stuga så att jag kan åka dit när som helst på året. Det vore optimalt för mig och hunden.

SirMattBusby2014-11-04 15:42
Antal inlägg: 1813

Tar upp tråden då jag eftersom jag äntligen blivit med hund och är numera stolt husse till Stig-Helmer...
En överväxt Engelsk Staffordshire Bullterrier som är ett charmpaket utan dess like och som verkligen har ett passande namn för han är så snäll så han blir menlös.
Sjukt kelig och vill alltid krypa upp och somna (snarkar) bredvid en i soffan.

En ras som är helt underbar, kärvänlig mot allt och alla :)

kryddeluntan2014-11-04 16:07
Antal inlägg: 12360

Grattis till nya vännen SirMattBusby :-) du har många trevliga år framför dig med din jycke.

vigren2014-11-04 17:26
Antal inlägg: 1146

Grattis SirMatt!

ttiittii - Ej medlem längre2014-11-05 21:35
Antal inlägg: 37631

Grattis till hunden Sir,Nu har jag en tibetansk terrier,men sen blir det en sgt Bernad igen

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?