Spelrum
| Giraffen | 8 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 4 |
| Inloggade | 12 |
Mobilspel
| Pågående | 18 656 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| vildman | 2010-12-10 11:21 | |
![]() | Jag bara ÄLSKAR Yamahahet :-) Du vet hur man ska argumentera för att få igång folk :-) | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-12-10 11:22 | |
![]() | Apbur, om det är det sociala och matkulturella arvet du upplever är gällande för din kultur så go for it. Jag hade ingen aning om att du var bosatt i asien dock... | |
| apbur | 2010-12-10 11:27 | |
![]() | Så du menar att scan-korvar inte är vanligt här i Sverige och därför inte bör ingå i matkulturdeltagandet? Vems påhitt om vad som är gott, vad som är vår matkultur, ska vi gå efter? Kan man reducera det till matkulturen inom en familj? Blir det inte då lite märkligt att låta barnet äta helt annorlunda än föräldrarna? | |
| YamahaJet | 2010-12-10 11:30 | |
![]() | Gränser går väl när barnen på sin kost inte kan leva ett starkt och aktivt liv såtillvida att tablett- och pulvertillskott är nödvändigt, eftersom man uteslutit sådant ur kosten som Gud skapade oss att äta. Simple as that. | |
| zlipzten - Ej medlem längre | 2010-12-10 11:31 | |
![]() | Folk får tycka om vad de vill och äta vad de vill för mig men att föda upp en toddler utan kött, fisk, ägg eller mjölk är vansinne. | |
| Laserswärd | 2010-12-10 11:31 | |
![]() | Jag skulle hellre servera mina barn hund någon gång ibland än svensk (och serbisk med undantag från man man äter under den ortodoxa fastan) husmanskost. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-12-10 11:34 | |
![]() | Om du hellre severar hund än husmanskost så måste du och jag vuxit upp i helt olika verkligheter. | |
| Keiward | 2010-12-10 11:36 | |
![]() | Hm, var det inte när vi började äta kött som vi tog steget från apa till just människa? :p | |
| Laserswärd | 2010-12-10 11:37 | |
![]() | Vi har nog olika syn på vad en gris är för något. Om man kan tänka sig att äta gris så bör man enligt mig inte ha några problem med att äta hund. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-12-10 11:37 | |
![]() | Njae... det var nog mer tummarna det.. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-12-10 11:38 | |
![]() | Du har alltså någon slgs teflonkulturell personlighet? | |
| YamahaJet | 2010-12-10 11:42 | |
![]() | Jag skulle kunna tänka mig äta hund om det serverades. Varför inte? Jag äter fucking allt, jag sitter inte och funderar på om djuret hade ett sött ansikte, på klimathotet och skit. Det är tack vare min eminenta kosthållning med kött även vid frukost som jag blivit den starka, välbyggda, förmögna och intelligenta maskin som jag är. Inte av att äta bönor hela livet och låtsaskött tillverkat av bönor. | |
| Laserswärd | 2010-12-10 11:45 | |
![]() | Yamaha. Tycker det ändå är en sund inställning, äter man det ena djuret med hög intelligens, känslor, möjlighet att känna smärta och rädsla så kan man lika gärna äta det andra. Hyckleri känns onödigt när man redan som du verkar skita i näringsinnehållet i det man äter. | |
| zlipzten - Ej medlem längre | 2010-12-10 11:47 | |
![]() | не пр&am p;#1077;т&# 1077;рm 1;јт& amp;#1077; | |
| YamahaJet | 2010-12-10 11:49 | |
![]() | Fast vi är ändå rätt snälla när vi äter djur med känslor osv. En spruta och så somnar de, eller som i mitt hemland - en hammare i huvudet eller kniv genom strupen. sphotos.ak.fbcdn.net...8_ 5699.jpg Men när djur dödar djur, då är det ofta en lång och smärtsam process. Hur överlever ni det? Tänk alla vargar i Sverige som dagligen river, skadar och dödar sina byten. Får ni psykbryt? | |
| zlipzten - Ej medlem längre | 2010-12-10 11:49 | |
![]() | He Apetepyjte | |
| karoshi | 2010-12-10 11:53 | |
![]() | Vilken aggressiv debattstil du har Yama, är det rovdjuret i dig månne? Barn äter det de tycker om, min son till exempel är korvian, men bland hans kompisar finns det vegetarianer, somliga som knappt äter alls och de som är äter allt. Samtliga är väldigt aktiva och välmående och du kan garanterat inte urskilja vem som äter vad. För att återknyta till diskussionen om att sluta äta grönt och börja äta kött så övergav jag den vegetariska för en mer allsidig kost utan större problem. Jag gjorde den motsatta resan också så jag kan ju inte säga något om vad som händer om man aldrig ätit kött. | |
| Laserswärd | 2010-12-10 11:57 | |
![]() | Yamma, Ja, det är väl inte hur djuren dör på slakterier som är det största problemet, även fast det i många fall slarvas en hel del, utan hur de haft det innan dess. Väldigt få människor skulle vilja se sin hund leva så som som slaktsvin gör, även om de anses de ha det bra för att vara en gris. Den eviga frågan :P Att djur dödar djur är naturens gång, att människor har stora fabriker med groteska djur som de sedan snyggt paketerar anser jag inte falla under den kategorin. Men framförallt; så har människan så pass hög intelligens och fallenhet för empati och möjlighet att inte plåga och äta djur att något annat iaf för min egen del känns onödigt. | |
| YamahaJet | 2010-12-10 12:00 | |
![]() | Vem fan bryr sig, det är svin? | |
| Ahnad - Ej medlem längre | 2010-12-10 12:01 | |
![]() | Trollet YamahaJet i farten igen, ser jag. ;) | |