Spelrum
Giraffen5
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade5
Mobilspel
Pågående18 651

Forumkategorier

Användare Inlägg  
ramsay - Ej medlem längre2010-12-15 13:58
Antal inlägg: 9204

välkommen att fira jul med oss faster x

i år uppmanar vi till eftertanke och självinsikt. eftersom du inte besitter någon utav egenskaperna serveras enbart saftglögg. välkommen!

SylviaPlath - Ej medlem längre2010-12-15 14:03
Antal inlägg: 31064

Men herregud, spelar ni dumma? Har man en faster med uttalade alkoholproblem så kan det kanske vara på sin plats med en vit jul (för att få en trevlig sådan), men det beslutet fattas inom varje familj utifrån de förutsättningar (fastrar) som finns.

ramsay - Ej medlem längre2010-12-15 14:05

nej sylvia, vad spelar du, indignerad över att jag inte delar ditt synsätt?

SylviaPlath - Ej medlem längre2010-12-15 14:18
Antal inlägg: 31064

Nä, jag är inte full än, jag spar mig till julafton. JÄVLAR vad packad jag kommer bli på mitt glas med glögg.

zlipzten - Ej medlem längre2010-12-15 14:24
Antal inlägg: 1466

Enligt mina erfarenheter tiger barn och är lojala med sina föräldrar intill outhärdlighetens rand. Tycker att alkoholliberala kunde göra en anonym enkät för 1-6:e-klassare och få höra barnens ärliga uppfattning om närstående som är plakata eller bara glada och pladdriga på julafton.
Ni som inte tycker att barn ska få ha en riktig jul i lugn och ro: Pladdrar ni sönder deras födelsedagskalas också och kommer ni lagom trallvänliga till deras skolavslutningar?
Det kanske inte har framgått men jag hör till normal(låg)konsumenter av alkohol. Den som önskar får gärna skälla på mig med div ålderskränkande motraltantsepitet. Jag slutar ändå inte i hela mitt liv att alltid sätta barns rättigheter först av allt.

le-lou2010-12-15 14:41
Antal inlägg: 17500

"Ni som inte tycker att barn ska få ha en riktig jul i lugn och ro: Pladdrar ni sönder deras födelsedagskalas också och kommer ni lagom trallvänliga till deras skolavslutningar?"

Jag hör inte till dem som anser att jul enbart är barnens högtid - som ett barns födelsedagskalas är tex. Mitt födelsedagskalas är däremot enbart min högtid. Jul och andra är FAMILJEHÖGTIDER och inget annat.

kafountine - Spelvärd/Forumvärd2010-12-15 14:41
Antal inlägg: 5802

Sir Hazzan . . . precis som det står ovan så är du om några minuter inte längre medlem på den här sidan.

Och jag behöver nog inte förklara varför.

God Jul!

raiker2010-12-15 14:44
Antal inlägg: 62

Tack för alla inlägg det var intressant att läsa vad ni har för syn på alkohol, det jag tyckte var tråkigt var att se att så många blir upprörda över att inte få dricka på just julafton, och bara ett par öl och någon w och lite glögg har väl ingen farit illa av??!! jo faktiskt för som barn ser man allt väldigt väl och det kan faktiskt förstöra en hel jul afton för dom, men men det beror ju på vem man sätter i första rummet, hemma hos mig är iaf barnen i det rummet så ingen alkohol och saft glögg är väldigt gott det oxå,
jag önskar er alla en trevlig jul och hoppas att fler barn får det utan alkohol

le-lou2010-12-15 14:45

jag är övertygad om att den enda gången som barn faktiskt reagerar på vuxnas alkoholintag är när den blir dels märkbar - markant och dessutom ovänlig. Hur kan det inte bli ångest av det?
Det är allt annat än ball när en vuxen sluddrar, skrålar och skriker och är överlag konstig.

Larvbrud - Ej medlem längre2010-12-15 14:49
Antal inlägg: 4050

Om jul är en familjehögtid, varför ska då vissa dricka alkohol medan barnen inte får göra det?
Det är ju uteslutande även om det inte blir otrevligt.
Dricker man ett glas vin varje dag spelar det kanske ingen roll om man gör samma sak på julafton.
Det är när man gör drickandet som en symbol för högtidlighet och firandet som man för över sin svenniga alkoholkultur på de stackars barna.

le-lou2010-12-15 14:50

men Larvbrud - nu är du väl lite ute och snurrar tycker du inte det? Ska barn dricka alkohol menar du? När vi ändå är ute på det spåret, varför inte låta ungarna köra bil också?

Suck.

le-lou2010-12-15 14:52

Finns inget svenskt med att dricka på högtider, det görs över hela världen. Det svenska är väl mer att supa sig redlös och åter igen : det är skillnad på att SUPA och att DRICKA.

Yonderboy - Ej medlem längre2010-12-15 14:56
Antal inlägg: 1661

vilket pladder, inte konstigt att folk har så svårt att komma överens.
Det är väl ingen som tycket det är ok att vara full bland sinna barn.
Men om man ta en öl till maten under barnensuppväxtid så gör det dem inte till missbrukare.

Att en sådanhär tråd kan vara kvar och att folk fortsätter att argumentera för att föräldrar inte ska få dricka under barnens uppväxtid får väl ta ansvar förs sitt eget drickande!

Man får stanna upp och lyssna på vad folk igentligen säger. Det är ingen här som är för att folk ska misssköta sig. Folk som är dysfunktionella ska inte dricka, men det räcker ofta inte ens med det för de är trasiga människor!

ramsay - Ej medlem längre2010-12-15 15:00

jag frågar igen, har inlägg raderats från den här tråden?

nu senast detta: "Att en sådanhär tråd kan vara kvar och att folk fortsätter att argumentera för att föräldrar inte ska få dricka under barnens uppväxtid får väl ta ansvar förs sitt eget drickande"

var, vad, vilket svarar du på? läser vi samma tråd.

af81 - Ej medlem längre2010-12-15 15:02
Antal inlägg: 313

Supa=dricka alkohol. Det är alltså ingen skillnad på dricka och supa mer än att supa syftar på att man intar just alkohol.

Larvbrud - Ej medlem längre2010-12-15 15:05
Antal inlägg: 4050

Jag stör mig inte på missbrukare utan alkoholkulturen generellt. Varför skulle jag då dra gränsen vid att gnälla när det blir fylla och slagsmål?
Det är bara lite tragiskt när alkoholen får en så viktig roll.
Jag tycker som vuxen att det är jobbigt att vara med släktingar som använder vin för att bli lite mer avslappnade. Det är beklämmande när det blir ett mönster, oavsett om det eller sig om beroende eller ej.
För att det är enfaldigt.

kafountine - Spelvärd/Forumvärd2010-12-15 15:09
Antal inlägg: 5802

Jag håller på att radera inlägg, ja. Men inte från dig, ramsay.

jaapconrad_ - Ej medlem längre2010-12-15 15:13
Antal inlägg: 670

Huruvida man ska dricka ett par öl till jul har väl rimligtvis att göra med hur retarderad man är från första början. Flera betapetanvändare torde ju inte ens kunna äta stark senap till julskinkan utan att bli odrägliga.

Vi andra kan säkert ta en julöl eller två utan att det går ut över några barn. Vi vet vilka vi är.

Snowlion2010-12-15 15:15
Antal inlägg: 273

Kanske ngn julöl/svagdricka till julmaten annars blir de ingen dricka här inte. Dricka gör man på fester, men ngt glas till maten tycker jag är okej så långe man tål det!!

zlipzten - Ej medlem längre2010-12-15 15:40
Antal inlägg: 1466

Tillägg: Ni som firar julafton med enbart myndiga personer har min välsignelse att hutta bäst ni vill och jag skulle gärna skåla med er i välkomstglögg, sillnubbe och för min del en Irish Coffe vore maximal avslutning men här skålar vi inte över generationerna och gör barnen oroliga, riskerar att farfar häller i sig för mycket eller plågar svettiga morbror som går på antabus och inte ens tål doften av alkohol.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?