Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 46 |
Mobilspel
| Pågående | 18 651 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| CD II | 2011-02-08 10:15 | |
![]() | ta flyget! | |
| elak kanin - Ej medlem längre | 2011-02-08 11:20 | |
![]() | Jag har svårt att bestämma mig om den här eller "snygga vänner på facebook"tråden är roligast läsning. Äntligen lite motvikt till oseriösa trådar där man ska svara Ja, Nej eller siffran 1-5. | |
| ajohansson | 2011-02-08 11:42 | |
![]() | Håller med "Tanten" De e den roligaste tråden på evighet! Anette | |
| zlipzten - Ej medlem längre | 2011-02-08 11:43 | |
![]() | Tips till intresserad tjej: Ta ett stadigt tag om slipsen och dra YJ till närmaste krypin. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2011-02-08 11:49 | |
![]() | *gäsp* | |
| blue_moon | 2011-02-08 11:50 | |
![]() | Så ska en slipsten dras! =)) | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2011-02-08 12:00 | |
![]() | Det var ju anonyma brev om jag förstår saken rätt... Det kanske är en kille YJ? | |
| Paradispesso | 2011-02-08 12:21 | |
![]() | Nu blir jag lite offtopic och har säkert missat en del. Men fanns det ingen chans att få fordonet uppskickat? Pengar ska välsom jagförstått det inte vara ett problem? | |
| pichipichi - Ej medlem längre | 2011-02-08 13:33 | |
![]() | Den här är - som sagt - en underbart komisk tråd och i min värld kan man skoja och raljera om väldigt mycket (och självironi älskar jag, det har jag växt upp med), men det blir något helt annat när det kommer till det verkliga livet och till hur vi faktiskt förhåller oss till varandra. Jag kan inte låta bli att vara allvarlig en stund, för det tydal skriver om är ju på riktigt: tydal 2011-02-06 21:12 ”Angående klädkod så är det många kostymer i första klass. I onsdags var det faktiskt en av dem som fällde kommentaren: "Du, det här är första klass", till mig som bara hade jeans och t-shirt.” tydal 2011-02-07 17:02 ”Minta: Jag svarade bara lite blygsamt: "Det är lugnt, jag jobbar här" och när sen konduktören kom och ville se de andras biljetter och bara nöjde sig med att hälsa glatt på mig så förstod de nog.” Hade jag fått bevittna det där så hade jag totalexploderat. Bara tur att ju argare jag är, desto lugnare blir jag, men jag hade garanterat reagerat och gett den kostymnissen några spydiga kommentarer. Det är obegripligt för mig att någon på allvar kan vara funtad på det sättet som den snubben. - Och dessutom blottar sin litenhet på det där sättet. Att han inte skämdes. | |
| Countrybabe | 2011-02-08 13:46 | |
![]() | jag har humor, faktiskt. Men är den här tråden ett skämt är det inte ett roligt sådant. Av TS, som tydligen försöker framstå som så mycket mer än andra, så framstår han mest (i mina ögon) som oerhört lågbegåvad. Nu åker jag inte tåg sådär överdrivet mycket men inte brukar folk påpeka min klädsel eller prata med mig. Det här är Sverige och här pratar vi inte med varandra:-) Vi är alla människor, oavsett om vi är rika eller inte. Sen att en del vill tro att dom är mer värda än andra är för mig bara tragiskt. | |
| Sote | 2011-02-08 15:06 | |
![]() | country-Yamaha bara är sådan. Varenda tråd han starter och varje inlägg han gör handlar om hans egen förträfflighet,överlägsen het och fantastiska utseende och ekonomiska status.Även hans syn på svenskar i allmänhet lyser igenom i många inlägg och vi kan ju säga så här: med tanke på vad han anser om sverige och svenskar i synnerhet men även om "invandrarförorter" och integration så har jag väldigt svårt att förstå varför han överhuvudtaget har stanat här. Jo det förstås-här har han fått chansen att bli sån som han är utan att få ett skott i pannan som säkert hade skett om han stannat kvar dår han föddes. Men men, när man har vant sig vid honom och fattat att det liksom inte går att resonera eller diskuttera med honom utan bara jamsa med och driva med det hela då kan man faktiskt se humorn i det hela. Och jag vet att vi inte får diskuttera andra medlemmar här i forumet men Mouche satte själv ribban i just den här tråden så jag vågar mig ändå på det. Jag är relativt säker på att YJ inte tar åt sig för han är vid det här laget van vid att vi andra , innan vi har vant oss,flippar ut när han skriver. | |
| pineapple456 | 2011-02-08 15:11 | |
![]() | Energislöseri AB. | |
| ANDERStG | 2011-02-08 17:00 | |
![]() | Söktips: "Trucker fags in denial" Jag låter bli att länka. | |
| Pubbe | 2011-02-08 17:00 | |
![]() | Ska du starta åkeri igen YJ? | |
| bajen01 | 2011-02-08 17:02 | |
![]() | ? | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2011-02-08 17:16 | |
![]() | Anderstg: Haha, verkar vara en bra bok :) | |
| Dyslekso | 2011-02-08 17:20 | |
![]() | Anders: märkligt - var inne och bildgoglade den för någon vecka sedan. Ska antagligen beställas. :) | |
| YamahaJet | 2011-02-09 19:02 | |
![]() | Jaha, då var det avklarat. Satte mig på ett sånt här leksaksflygplan på Bromma och flög ner till Skåne. Insåg att lastbilen jag körde hem var större än flygplanet, och serbanpassat var det definitivt inte heller för jag kunde varken sitta ordentligt i det eller på långa vägar stå upprätt i kabingången. På plussidan dock så var nästan alla medpassagerare affärsmän som av genuint intresse läste Dagens Industri från början till slut. Vad läser man på tågen? "Se & Hör?" En av flygvärdinnorna var för övrigt man. Haha. Visst, det är inte så ovanligt längre men fortfarande lika kul varje gång. Noterade att han försökte vara gullig när han utförde säkerhetsgenomgången, även om min uppmärksamhet i första hand riktades mot hans kvinnliga kollega. Väl framme hade vi affärsresenärer varsin taxi som väntade på oss, samtidigt som en grupp om 10-15 fattiga människor klev på en en "Flygbuss" eller vad det heter. Stod nånting sånt på den iallafall. I vilket fall som helst så var jag extremt nöjd med resan och kan inte fatta att jag övervägde tåget alls. Vid leveransanläggningen blev jag välkomnad av platschefen, som var mycket entusiastisk av två anledningar 1) Jag var Stockholmare precis som han, bland alla danskar. 2) De hade fått massa mineralvatten på flaska levererat, med företagslogotypen, vilket han gärna ville bjuda mig på. Trots att emballaget var estetiskt tilltalande så avslöjade det inte innehållet, och även om jag ogärna släpar runt på vattenflaskor så insisterade herren än en gång och jag slängde ner en flaska i jackfickan, innan vi gick vidare och genomförde en leveranskontroll. Med kontrakt skrivna och kontrollen genomförd så hoppade jag upp i förarsätet och avnjöt den extrema renligheten och doften av ett helt nytt fordon. Denna känsla infann sig i ungefär tio sekunder, då jag av någon anledning hastigt tog fram mineralvattenflaskan och öppnade den utan större avseende. Skiten fullkomligt exploderade framför mig, den hade hunnit bli en kolsyrebomb av allt mitt skuttande, och nu var allt inte bara blött utan också kletigt eftersom det visst rörde sig om soda av något slag. Det var klet på mig, på sätet, på ratten, på instrumenten, på allt. Jag ville inte heller gå tillbaka in till kontoret och be om rengöringsmedel - "Jo hej igen, det är som så att jag är en idiot och..." så jag körde hastigt därifrån istället. Ångrade dock i efterhand att jag inte stormade in och sa - "ey, ert FUCKING VATTEN...!" Nåväl, ett desto större problem var att mitt returlass från Skåne uteblev och jag fick ett nytt från Göteborg, som dock inte kunde lastas före morgonen därpå. Min tanke var då initialt att bekanta mig lite mer med denna skånska stad, men jag kunde faktiskt inte lyssna på hur de misshandlar det svenska språket till oigenkännlighet. Skåningar tror exempelvis att "nej" uttalas "najj!". Att åka därifrån snabbare än ögat var definitivt ett av mitt livs enklare beslut, och jag nådde Göteborg ganska sent på kvällen. Vid det här laget var jag alldeles för trött för att orka utrusta mig för den oväntade övernattningen, så jag köpte bara några Wasa Sandwich på en mack, parkerade lastbilen nära godsterminalen. Här tuggade jag först på knäckebrödet, sedan gjorde jag en kudde av min jacka, ett täcke av gardinerna i hytten och försökte somna. Efterbliven som jag är dock, så parkerade jag visst precis bredvid en järnvägsräls och blev väckt 10 gånger under natten av förbipasserande godståg. Flytta bilen går ju inte heller tack vare den allmänt älskade kör- och vilotidslagstiftningen. Trots alla ansträngningar så var jag i slutet av dagen ändå på en nivå av vilken uteliggare som helst. | |
| Tinna | 2011-02-09 19:07 | |
![]() | YJ. Säg till när dina memoarer finns att läsa! :) | |
| YamahaJet | 2011-02-09 19:12 | |
![]() | Märks det att jag varit ensam i två dygn när jag bemödar mig att berätta allt detta för er? | |