Spelrum
| Giraffen | 45 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 69 |
Mobilspel
| Pågående | 18 803 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| micro113 | 2011-03-28 14:38 | |
![]() | le-lou Du konstaterar dels att alla blev rikare under socialdemokratiska regeringar, dels att det inte längre lönar sig att driva företag i Sverige (nu är det borgerligt) - vi är överens. | |
| felix-w - Ej medlem längre | 2011-03-28 14:58 | |
![]() | I mitt arbete som kbt-terapeut och kurator har vi ungefär lika mycket att göra nu som när det var en socialdemokratisk regering. skillnaden är att vi blir allt mindre personal. I dag är vi inom närsjukvården i min kommun 1,8 tjänst kuratorer som ska serva 40 000 invånare. Konsekvensen blir ju långa väntetider. Dessutom har problematiken för patienterna blivit mycket mer komplexa. Finns människor som vill arbeta men på grund av diverse sjukdomar/handikapp ej kan arbeta heltid. Frågeställningar från dessa personer är ifall det finns någon arbetsgivare som skulle vilja anställa en med funktionshinder. I min dotters skola (hon går i åttan) blir det mer vanligt med lärarlösa lektioner då det ej ersätts sjuka lärare med vikarier. Skolorna har inte råd att ta in extra personal. En konsekvens blir ju att en del ej får godkända betyg. Tänk om man kunde hitta en medelväg. En modell som ligger nånstans mellan gårdagens socialdemokratiska politik och dagens borgerliga. | |
| le-lou | 2011-03-28 15:25 | |
![]() | micro - nu läser du mitt inlägg fel. Det jag menar är att det blir onyanserat att ta upp ett fall på individnivå helt enkelt eftersom vi omöjligt kan ha alla fakta på bordet. Nu har det inte skett ännu här i denna tråd - men det har skett alltför ofta. | |
| Stenknäck | 2011-03-28 15:50 | |
![]() | Ska vår blivande "first lady" bli Juholts kulbo med en bedrägeridom i bagaget? | |
| nygiants | 2011-03-28 17:05 | |
![]() | Hon blir aldrig ngn "first lady" för Juholt kommer aldrig blir statsminister. Det kommer mera... | |
| bobo flux | 2011-03-28 17:09 | |
![]() | Är det Juholt som har dömts för bedrägeri? Eller ska han göras ansvarig för vad hans särbo har gjort? | |
| micro113 | 2011-03-28 17:28 | |
![]() | Man blir rejält full i skratt. Har de rotat och grävt och inte hittat något på Juholt alltså - och då gräver de upp något om hans särbo, en människa som är helt ovidkommande för partiet och som han inte ens bor ihop med. *asgarv* Det luktar smått desperat. | |
| nygiants | 2011-03-28 17:44 | |
![]() | Aftonbladet och övrig svensk skandalpress har väl inte kompetens nog att hitta saker och ting. Hursom kan jag säga redan nu att Juholt aldrig kommer bli statsminister (med det inte sagt att det inte skulle kunna bli regeringsskifte om 1-2 val, för folk är väl så korkade att dom röstar på idéer som eventuellt fungerade då man byggde Domus i varje byhåla). | |
| Bitte - Administratör | 2011-03-28 18:15 | |
![]() | Suck INGEN är väl ansvarig för vad en annan människa gör och om nu särbon gjort detta vad har Juholt med saken att göra, hon står väl som vuxen för sitt eget agerande. Bitte | |
| le-lou | 2011-03-28 19:02 | |
![]() | vad jag vet så blev/är Reinfeldts brutta minst lika granskad som statsministern själv? | |
| micro113 | 2011-03-28 19:04 | |
![]() | le-lou Vad jag vet är hon dels politiker, dels är de gifta och delar ekonomi och ansvar för de affärer som granskades gällande privatekonomi, barnflickor osv. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2011-03-28 20:00 | |
![]() | Vilket dumt brott.. Det som möjligtvis kan tolkas av detta är att hon brister rejält i omdömme och eftersom hon har valt Juholt kan det möjligtvis säga något extremluddigt om honom som särbo. Det som däremot är ställt bortom allt tvivel är att hon är en privatperson och det är så förbenat tråkigt att allt ska dras i smutsen varenda gång oavsett parti, Vad är det för fel på oss människor som kräver sådana här "nyheter"? | |
| Salthatten - Ej medlem längre | 2011-03-28 20:15 | |
![]() | Det går säkert att gräva fram något om varje person, och det är väl som sagt pressens uppgift. Och går det inte att gräva fram nåt om personen själv, så finns det med 100% säkerhet något att gräva fram om en nära och kära, mor, far, broder eller käresta. Detta är ju ett känt mönster i pressen och ger givetvis lösnummerförsäljning, men naturligtvis även informnation. Som vi väljare och medborgare har i uppgift att tolka och utvärdera. | |
| Defrob | 2011-03-28 20:16 | |
![]() | Finns nog knappt någon människa i världen som inte gjort något fel någon gång i sitt liv. Tragiskt att media fokuserar på sådant. | |
| Salthatten - Ej medlem längre | 2011-03-28 20:18 | |
![]() | Trots att jag aldrig tifidare röstat på Socialdemokraterna överväger jag nu att göra det. Eftersom en riktig människa träder fram; sen hänger väl det på hur Juholt ser på sencsk kärnkraftsutveckling, inte på hur han ser på sin käresta, det sistnämnda är mig egalt. | |
| jaapconrad_ - Ej medlem längre | 2011-03-28 20:47 | |
![]() | Inte jag heller tycker att detta med särbons bedrägeri är speciellt allvarligt. Ungefär i paritet med när Borelius ertappades med att ha en make med tillgångar i skatteparadis (deras hem, för att vara exakt). Om något så pekar det väl på riskerna med nätdejting. | |
| YamahaJet | 2011-03-28 20:48 | |
![]() | Jag hade nog förstått Håkan om damen i fråga kompenserade sina brister med estetiska kvaliteter - nu undrar jag mest om landets smartaste socialdemokrat verkligen är tvungen att befatta sig med kriminella som stjäl tiotusentals kronor och k...öper mat för hela summan. En nyckelperson inom Sveriges största kvinnoorganisation (vänsterblocket i sin helhet) torde ju ha ett betydligt större utbud av flickvänner än så. Å andra sidan bör media och allmänhet vid det här laget vara införstådda med att standarden inom nämnd falang inte kan förväntas motsvara sina moderata kollegor. | |
| jaapconrad_ - Ej medlem längre | 2011-03-28 20:50 | |
![]() | Hon kanske köpte godis för pengarna. | |
| janne121212 | 2011-03-29 07:49 | |
![]() | Eller vingar. Det är väl de som Håkan flyger med nu. Men han börjar komma ruskigt nära solen. Ikarosvarning på Juholt | |
| Anders A | 2011-03-29 08:31 | |
![]() | Skrämmande att folk inte reagerar på kriminalitet. Särskilt när det gäller våra politiker. Hur många känner ni som blivit sparkade från jobbet pga stöld och bedrägeri på arbetet? Jag känner ingen. Hade det varit min sambo så skulle jag definitivt inte kunna fortsätta leva med henne. | |