Spelrum
Giraffen22
Krokodilen0
Elefanten3
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
15
Inloggade41
Mobilspel
Pågående18 777

Forumkategorier

Användare Inlägg  
remvanrijn2011-01-08 13:10
Antal inlägg: 16488

vågar inte fråga vad Uisge Beatha gör efter 4e ölen.

Nickolina62011-01-08 13:38
Antal inlägg: 810

Det är vattnet i toan som är smittspridaren inte toaringen, så lägg en bit papper i toan istället. Annars har jag läst nånstans att kundvagnar/korgar är de värsta smittspridarna i samhället.

zlipzten - Ej medlem längre2011-01-08 14:01
Antal inlägg: 1466

På offentliga toaletter (som jag ofta nyttjar under resor och på sjukhuset) tvättar jag och torkar händerna ordentligt, stänger av kranen med pappershandduken eller armbågen, torkar av dörrhandtaget och låset innan jag går ut. Är toastolen förorenad torkar man rent eller får i svårare fall kalla in städ. Att bre ut en massa papper att sitta på är onödigt resursslöseri, belastar avloppssystemet hårt och förmodligen en gammal idé om att sjukdomar går igenom huden bara så där.
Handsprit använder jag också under resor och i jobbsamanhang. Är ganska medveten om hur sjukdomar sprids i samhället. Är verkligen inte snuskig av mig och det är inte kul att bli stämplad som äcklig skitgris och glad idiot.
Det finns befogade rädslor och försiktighetsmått och sen finns det renlighetsmani och fobier. Tvångstankar och fobier innebär obefogade handlingar och rädslor och är något som man borde behandla och göra sig av med, då det bara skapar ångest och är handikappande i livet.

blue_moon2011-01-08 14:38
Antal inlägg: 9713

Word zlipzten! =))

Maja G2011-01-08 14:42
Antal inlägg: 10730

Ahhh, på vår toa på jobbet så står det ALLTID en flasa ytdesinfektionsmedel eftersom vi har några med jätte,jättefobibacillskrä ck alltså!

Jag undrar hur de öht kan jobba inom äldreomsorgen eftersom vi torkar både det ena och det andra som de gamla inte kan själva???

Nä, jag har ingen som helst bacillskräck. Skulle jag, när jag är ute o festar alltså, gå på offentlig toa så kan jag torka av sitsen först, vänta en stund och sedan sätta mig..Skulle det vara väldigt bråttom,ja då står jag grensle över toastolen.Nu vet ni det!:)

Uisge-beatha - Ej medlem längre2011-01-08 16:03
Antal inlägg: 1338

remvanrijn - efter 4 öl sätter jag mig på toalettrullen och lägger strumpbyxorna över sittringen.

Det är därför jag brukar stanna vid tre öl.

Mimikryp2011-01-08 16:19
Antal inlägg: 9057

Jag har alltid varit nojig och lagt toapapper på sittringen typ överallt utom hemma i min egen lägenhet. Nu har jag försökt skära ner på det, och lägger inte längre papper på toaringen hemma hos folk jag känner, på hotellrum eller på mitt jobb. Jag är faktiskt lite stolt över att jag klarar att sätta mig på en del främmande toaringar utan papper... ;-/

Kängan2011-01-08 16:46
Antal inlägg: 160

Om 50 år kommer man upptäcka en sjukdom som beror på att man HAR lagt toapapper på sitsen ;-)

Stenknäck2011-01-08 17:21
Antal inlägg: 430

Finns det ingen ända....hoppsan ände på detta fantasilösa ämne. Den som startade tråden kan nu gotta sig i hur andra gör och klappa sig själv på axeln och tycka ..."tänk vad jag är duktig som lärt mig hur man ska göra"!!

Subutai2011-01-08 17:25
Antal inlägg: 234

Sitter som spindelmannen på toalocket, inga problem alls. Enda problemet är att man blir trött i benen.

Subutai2011-01-08 17:26
Antal inlägg: 234

Glöm bara inte bort plumspappret.

goran692011-01-08 17:43
Antal inlägg: 60

Ser det skapligt fräscht ut så är det bara att sätta sig.Finns nog mer skit i lösviktsgodiset där ungarna nyser och kör ned fingrarna.

kranglan2011-01-08 17:45
Antal inlägg: 74

Jag lägger alltid papper på ringen, både på stan och hos släkt/grannar/kompisar, om jag skall bajsa, skall jag kissa står jag (med ryggen mot toan, hukande ben), och har även lärt barnen det.

janne1212122011-01-08 18:16
Antal inlägg: 4722

Vi är alla djur och har immunförsvar som klarar av att hantera sånt här. Däremot har vi dåligt med försvar mot hypokondrin som breder ut sig.Om ni bara visste hur smutsiga och bakteriebemängda vi alla är så skulle ni inse hur löjliga ni är med era fobier.

fairflower2011-01-08 23:23
Antal inlägg: 167

Snälla uppskatta bakterierna vi träffar på, dom härdar oss, nyttigt!

Grynkorv2011-01-08 23:41
Antal inlägg: 237

Vem pratar om fobier och bakterieskräck? Om man lägger papper på toalettringar på offentliga toaletter bör man alltså klassas som mer eller mindre sjuk i huvudet, för att dra allt till sin spets...? Det tycker jag är en intressant aspekt. Att inte vilja sitta på en toalettring där en massa andra suttit innan, utan papper, gör en per automatik till tvångsneurotiker enligt många i den här tråden. Det provocerar uppenbarligen.

slånbär2011-01-08 23:43
Antal inlägg: 5539

fairflower- äntligen några kloka ord i denna galna tråd. Det mest fantastiska av allt är väl ändå att ett sånt här ämne kan engagera folk så mycket som det verkar göra. Ja, har man inte större problem än så då ska man kanske vara nöjd.

slånbär2011-01-08 23:45
Antal inlägg: 5539

Hur gör man i simhallen? På stranden? I idrottshallar, gym? Där folk svettas och utsöndrar kroppsvätskor i rediga mängder. Bakterier sprids ju liksom inte rumpvägen i första hand.

lovetorull2011-01-08 23:45
Antal inlägg: 16

Min mamma lärde mig att lägga papper på ringen så jag gjorde så hela min uppväxt men nu gör jag det inte längre... Men jag torkar av om det är nåt på ringen eller så låter jag bli att gå om den är för äcklig! Förresten försöker jag undvika offentliga toaletter men ibland är man ju tvungen! Men pissar gör jag hellre i skogen! =)

Snoosy2011-01-08 23:55
Antal inlägg: 4273

Lägger papper på offentliga toaletter. Inte hos släktingar eller vänner. Om det är något på ringen torkar jag självklart av den. Men har ganska rena vänner och släktingar ;) Så det har hänt endast en gång.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?