Spelrum
| Giraffen | 5 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 6 |
Mobilspel
| Pågående | 19 991 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| gentle | 2008-06-11 13:24 | |
![]() | Sverige- Spanien Efter den suveräna Greklandsmatchen har vi Spanien på tur. Ett Spanien som imponerat stort när man vann mot Ryssland med 4-1. Med spelare som David Villa, Torres, Ramos mfl blir de en svår nöt att knäcka. Mitt tips: 1-1 | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2008-06-11 13:25 | |
![]() | Vad skall man svara på här. Svår öppning, inte alls så gentle, gentle. Spanien kommer att göra paella av sverige, men jag ser fram emot matchen. Det kommer att bli kul hur som helst. | |
| kartoffel | 2008-06-11 13:26 | |
![]() | Hade ju grymt fel när jag tippade 2-1 till grekerna, och sverige såg bra mycket piggare ut än mot Ukraina. Spanien är tufft motstånd Tips: 1-2 | |
| Susssen | 2008-06-11 13:28 | |
![]() | haha.. Den var klatschig dudeniro ;) | |
| Minta | 2008-06-11 13:28 | |
![]() | Grekland var ju rent ut sagt dåliga så det kanske inte var en så stor prestation att vinna mot dem. Vi blir nog förödmjukade av spanjorerna tyvärr. | |
| Dyslekso | 2008-06-11 13:43 | |
![]() | Vi får hoppas på spansk hybris och att de går vilsna i den svenska försvarslabyrinten. Av princip tippar jag inte resultat, utom på skoj, då jag anser fotbollsmatcher vara för kaotiska för det.:) | |
| gullegullsgr | 2008-06-11 13:47 | |
![]() | Sverige vinner med 2-1! Självförtroendet på topp. O Spanien... ja, de e bra de med... | |
| Guppa - Ej medlem längre | 2008-06-11 13:49 | |
![]() | 5-0 till Sverige. Zlatan blir femmålsskytt | |
| temperance | 2008-06-11 13:53 | |
![]() | 10-0, som sämst. Det är fotboll va? | |
| Palini | 2008-06-11 14:07 | |
![]() | Allt annat än en förlust i den här matchen är ren bonus. Jag tror ändå att det finns hyfsat goda chanser att ta poäng i den här matchen. Spanien spelar på ett sätt som borde passa oss som hand i handsken. De vill ha boll, vilket borde ge oss utmärkta möjligheter att bara ligga på försvar och kontra. Jag blev inte helt imponerad av Spanien i den första matchen. De spelar som vanligt alldeles för omständigt och för många spelare kladdar för mycket med bollen, vilket gör att anfallen oftast tar alldeles för lång tid och motståndarna hinner hem för att gruppera sina styrkor på nytt. Spanien har dock väldigt många duktiga individualister som kan luckra upp de flesta försvar, speciellt om de är lika givmilda som Rysslands var. Sveriges försvar är förhoppningsvis lite tätare och framför allt lite smartare. Ryssarna spelade fullständigt huvudlöst efter 2-0 målet. | |
| Marie08 | 2008-06-11 14:14 | |
![]() | Jag drömmer samma drömmer som 'Guppa' och har samma förhoppningar som 'Dyslekso' | |
| stefanf | 2008-06-11 14:27 | |
![]() | Spanien såg rätt virriga ut i försvaret men Ryssland lyckades aldrig få till det riktigt (mer än en gång). Vid 1-3 var dock Ryssland nära reducering - trots att man spelade rätt halvuselt.. Håller alltså med Palini ovan. Torres blir dock svår oavsett hur (o)stabila Spanien är i övrigt. Hinner vi få hål på dom först kan de bli rätt stressade. Lika säker som jag var på att Sverige-Grekland skulle bli målsnålt (trodde på 0-0), lika säkert blir det pang-pang på lördag. 2-2 | |
| bobo flux | 2008-06-11 14:48 | |
![]() | Jag är som vanligt negativ. Lördagens tjurfäktning blir nog tyvärr jobbig för Sverige. Det går utmärkt att försvara sig mot ett lag som Grekland, som knappt slog en enda boll genom mittfältet, utan bara väntade på att Sverige skulle komma upp så de kunde sätta en långboll på kantspelarna. Sverige hade kunnat spela med Staffan Tapper och Magnus Erlingmark på innermittfältet och klarat det galant ändå. Mot spanjorerna blir det andra bullar. Anledningen till att de kladdade på bollen i första matchen var nog att de fick för mycket yta att leka på av ryssarna. Möter de organiserade försvar á la Sverige så tar de nog några steg uppåt på koncentrationsstegen. När de körde över Sverige i EM-kvalet slog de väl 10-15 pass inom laget i rad innan de gjorde ett av målen? Greken fixade vi, och förhoppningsvis ryssen, men spanjorerna gör rent hus i gruppen om de bara vill. Sverige-Spanien 0-3. | |
| Maybach | 2008-06-11 14:54 | |
![]() | Hoppas att vi kan utmana Spanien på riktigt och kanske få ett oavgjort reslutat åtminstone.. Men egentligen tror jag på förlust, tyvärr. Säger 2-1 till Spanien. | |
| Miss_jk | 2008-06-11 15:01 | |
![]() | Jag säger 1-1. | |
| barbi | 2008-06-11 15:06 | |
![]() | när ska dom spela? ja brukar inte titta men nu e ja sugen hoppas dom spelar ida:P | |
| Miss_jk | 2008-06-11 15:09 | |
![]() | Lördag | |
| barbi | 2008-06-11 15:13 | |
![]() | oj de e ju många dagar kvar ju:( | |
| elPatron - Ej medlem längre | 2008-06-11 15:14 | |
![]() | bobo flux: haha, håller med dig o appropå staffan tapper, hehe, minns du när han la tillbakapassningen för hårt till ronnie hellström så den gick i ribban på eget mål, haha, sån klåpare. Tror det va -71 i kvalet på ett nersnöat stadium i österrike. Straffen han brände mot Polen -74 är oxo klassisk. Ursäkten hette då: "Han gick för tidigt".. lol... | |
| Miss_jk | 2008-06-11 15:14 | |
![]() | Ja, men det är andra matcher fram tills dess, så bänka dig framför tv'n vid sex-tiden så är kvällen gjord! | |