Spelrum
Giraffen36
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
46
Inloggade83
Mobilspel
Pågående21 548

Forumkategorier

Användare Inlägg  
IMO - Ej medlem längre2006-01-23 18:52
Antal inlägg: 1766

Föreläsare
Vilken är den mest givande föreläsning du varit på?
 
Kängan2006-01-23 18:54
Antal inlägg: 160

En med Aidan Chambers. (på engelska) Han pratade om hur viktigt det är med skönlitteratur för barn och ungdomar... var smått förälskad när jag föredraget var slut
 
odin - Administratör2006-01-23 19:01
Antal inlägg: 7442

jag minns tyvärr inte alla jag varit på, men har somnat på en hel hög :)

mest kursföreläsningar då
 
Frbg - Ej medlem längre2006-01-23 19:04
Antal inlägg: 243

En föreläsning av Bengt Wiström, som bla är coach i damhandbollslaget (tror jag)
Jobbar med personlig utveckling och coatching på företag bl a. Man fick många aha-upplevelser, tankeställare och goda skratt. Har ni möjlighet så gå och lyssna!
 
Frbg - Ej medlem längre2006-01-23 19:11
Antal inlägg: 243

basket skulle det vara...
 
OneW2006-01-23 19:30
Antal inlägg: 1207

Ska på en föreläsning i morgon med Mike Florette..
Men jag får nog säga att de jag har varit på tyvärr inte har fångat mig så att jag minns dem.
Vill gärna lyssna på Lega och Babben.
 
pilutta-dej2006-01-23 20:01
Antal inlägg: 1689

Susanne Pettersson, f.d. tennisspelare på hög nivå, som pratade om hur hjärnan fungerar och kopplade det till mental träning inom idrott och hur vi kan använda dessa kunskaper i vardagen och framför allt i arbete med barn. Missa inte henne om ni får en chans att uppleva henne.

Så var jag på en fantastiskt bra föreläsning för rätt många år sen med en psykolog som hette Björn Olsson (eller nåt annat -sonnamn). Han pratade om hur små barns hjärtan kan förvandlas till sten.

Det är tyvärr rätt sällsynt att ämnets angelägenhetsgrad, kunnigheten , engagemanget och för mågan att föra fram ämnet sammanstrålar.
 
Stepe5432006-01-23 22:23
Antal inlägg: 377

En föreläsning av Troed Troedsson. Grundare och företrädare för Paradigmmäklarna. Han gav en helt underbar föreläsning om ett pågående paradigmskifte som förklarar en hel del av de ekonomiska problem som samhället hela tides synes stå inför.
 
helena2006-01-23 22:27
Antal inlägg: 214

Jag var på föreläsning av Hans Rosling i höstas. Han är läkare och pratar om världens ekonomiska utveckling på ett otroligt bra sätt, ger förslag på hur de fattigaste länderna ska få förbättrade chanser att komma i kapp mm.
www.gapminder.org
 
david_842006-01-23 23:20
Antal inlägg: 256

Vad spännande att få höra Aidan Chambers! Jag tycker om hans böcker. Fast å andra sidan är jag rädd att jag skulle störa mig på att höra honom hålla ett föredrag.

Min favoritföreläsning var nog med Emil Jensen, dåvarande svenska mästaren i poetry slam. Han fick mig intresserad av estradpoesi, både att lyssna på och uppträda själv.
 
Diskussionen är arkiverad och ej öppen för nya inlägg.
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?