Spelrum
Giraffen16
Krokodilen0
Elefanten1
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
19
Inloggade36
Mobilspel
Pågående20 560

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Satyra2008-08-07 01:43
Antal inlägg: 4561

I väntan på att få en spelpartner skriver jag lite här ... ;-)

När jag gjorde min första tatuering 1987 kände jag inte en enda kvinna i "min" lilla stad som var tatuerad. Jag gjorde den mest som en grej för att känna om det gjorde så ont som alla män påstod (vilket det såklart inte gjorde, hehe).
Den sitter på vänster skuldra och föreställer en fjärilsfe.

-92 gjorde jag min andra tatuering - en skorpion en bit under höger nyckelben. Då hade fler kvinnor börjat tatuera sig även där jag bor.

När andan faller på ska jag göra en tredje tatuering - en fotlänk.

Att kvinnor tatuerar sig känns ganska modernt ändå - sett ur mitt perspektiv. Kanske är det annorlunda om man bor mitt i en storstad?!?

Hur som helst gillar jag mina tatueringar och är säker på att jag inte kommer att börja ångra dem plötsligt. De är en del av mig. :-)
 
NadaR2008-08-07 02:00
Antal inlägg: 329

Jag ångrar apsolut inte att jag gjörde den,Min systersån har en tatu studio och favorit moster fick dett bästa tänkara jobb utfört Min lilla kerub är bara fyra cm lång
 
lejonmix - Ej medlem längre2008-08-07 02:30
Antal inlägg: 2692

www.aikshop.se/syste...am p;id=261
 
lejonmix - Ej medlem längre2008-08-07 02:34
Antal inlägg: 2692

intressant inlägg satyra- i Uppsala(del av sthlms-området) och Sthlm är det liksom "Ingenting" med tatueringar. Varken mmodernt el icke. Kan mkt väl vara annorlunda för er bönder;)

ovan inlägg är något jag skulle gifta mig med- tatuweringen alltså-

badgyal- Fasen vad snygga araber.. bara skoja, persier det finns=)
 
PeterNorth2008-08-07 04:23
Antal inlägg: 6

Ett hett tips är att absolut inte uppsöka en tatueringsstudio när man är hög på Bacardi & senap, då extrem ångest kan uppstå. Själv har jag oxå några stycken t.ex 2 änder som hånglar på vänster arm, en detaljerad karta över huvudstråket i Kapstaden på ryggen, OCR-numret på senaste hyresavin tatuerat i knävecket och imorse upptäckte jag att jag gaddat en ostbåge i naveln (eller så har jag glömt att duscha...)
 
maromessa - Ej medlem längre2008-08-07 05:31
Antal inlägg: 59

coolt med tatueringar! Jag vill ha en orm som ringlar upp för min högra vad.
 
aih2008-08-07 07:19
Antal inlägg: 150

har 2 stycken o bådahar stor betydelse förmej
 
Tattooz2008-08-07 07:19
Antal inlägg: 47

Jag har bara 15 st:) Mest onda motiv typ döskallar trollkarlar o drakar. På Söndag ska jag tatuera mig igen då jag ska låta barnen skriva sina namn på mig:)
 
Eva_M - Ej medlem längre2008-08-07 09:57
Antal inlägg: 286

Svar till uffe6y som skrev i början av denna tråd...

Har kopierat det du skrev !

"fy för blekta gaddningar på slappa rynkiga hudar som har blivit feta"

Hur menar du ?

Jo bleka gaddingar ser för j-liga ut.....
Men en slapp och rynkig hud som blivit fet ?????
Antingen är väl huden ryngig och slapp som det blir på äldre människor.

Men slappa & rynkiga hudar bli i stort sett aldrig feta....

Möjligvis om ngn går ner väldigt mkt för fort....då kan huden bli slapp o rynkig..

Så fattar faktiskt inte vad du menar med det du skrev :)
 
taru2008-08-07 11:26
Antal inlägg: 286

Jag tror samma tatueringar kan se bra ut på en del o fula på andra, men en del går ju självklart bort, som tidigare nämnt. Tatuering vill jag ha för att vara lite speciell i så fall, och det är man ju inte (i storstan iaf) idag. Men något som jag själv designat, som har en speciell betydelse för mig, som dessutom andra inte ser, på nåt privat ställe typ. O ja, där man själv inte ser den varje dag heller. det är helt ok :)
 
taru2008-08-07 11:26
Antal inlägg: 286

Jag tror samma tatueringar kan se bra ut på en del o fula på andra, men en del går ju självklart bort, som tidigare nämnt. Tatuering vill jag ha för att vara lite speciell i så fall, och det är man ju inte (i storstan iaf) idag. Men något som jag själv designat, som har en speciell betydelse för mig, som dessutom andra inte ser, på nåt privat ställe typ. O ja, där man själv inte ser den varje dag heller. det är helt ok :)
 
bennyboll - Ej medlem längre2008-08-13 13:11
Antal inlägg: 8806

Inte gör det nåt om man är förkyld då man ska göra en tatuering??!
 
Lobotomy2008-08-13 13:13
Antal inlägg: 7

Bennyboll: Vet inte om det gör något, men är motivet stort så tar kroppen stryk, det gjorde iaf min kropp... hade ont i huvudet och var trött hela kvällen... Men det borde inte göra något... =).

Så fort den lille orkar ta sig ut mammas mage så ska iaf JAG taturera in hennes/hans namn på underarmen, oavsett om det är inne eller ute. =)
 
NessaLote2008-08-13 13:18
Antal inlägg: 1502

Jag tkr det e snyggt att ha tatuering precis ovanför jeanslinningen

Jag vet itne vad man ska säga om modernt o omodernt om tatueringar, man kan väl ara konstatera att många har kinatecken o dyl. ofta på skuldran

 
Tattooz2008-08-13 13:27
Antal inlägg: 47

Jag gjorde en i söndags. ät barnen skriva sina namn på mig som jag tatuerade in....Det var min sextonde:)
 
Tobbelille2008-08-13 13:28
Antal inlägg: 496

jag har min kärlek tatuerad =)
 
bennyboll - Ej medlem längre2008-08-13 13:34
Antal inlägg: 8806

5-7 cm stort på ankeln ska det bli...

Lilla My med barnens första bokstäver i klänningen..
 
bennyboll - Ej medlem längre2008-08-13 13:37
Antal inlägg: 8806

Jag är ju redan trött efter förkylningen, skämt åsido..
Får väl vila resten av dagen då..
 
1stclassriot2008-08-13 13:43
Antal inlägg: 522

en ros känns lite 80-tal... jag tycker man ska tatuera ngt som betyder ngt, t.ex. så ska jag gadda ett basketmotiv på benet, för basket är mitt liv liksom.
 
Mimikryp2008-08-13 13:56
Antal inlägg: 9057

Jag gjorde min första (ett slags huvudfoting, många kallar den smiley) på överarmen för åtta år se'n. Jag tycker fortfarande att den är så grymt fin och jag är jättestolt över den. (Hade iofs tänkt på att göra just den just där i typ fem år innan jag gjorde det.)
Min andra funderade jag också på typ fem år innan den blev ditsatt nu i juni. Det är ett notband runt ankeln. Den är också jättefin och jag är förstås övertygad om att jag inte kommer att ångra den heller. :-)
 
Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?