Spelrum
Giraffen18
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
19
Inloggade38
Mobilspel
Pågående20 561

Forumkategorier

Användare Inlägg  
andraideal - Spelvärd/Forumvärd2008-08-14 15:41
Antal inlägg: 3298

Tycker absolut inte du ska ha på plasten ända tills i morron!! Nån timme bara, sen tvättar du eventuellt med tvål eller bara vatten. Helosan är värdelöst när det gäller tatueringar, köp en riktig tatueringskräm eller bepanthen. Sen ska du inte torka, utan lufttorka.

Det är iaf alla råd jag får från olika ställen och av vänner som gaddat sig... typ alla vänner jag har :-D Min gadding tog jag av plasten från efter ca 3 timmar.
 
bennyboll - Ej medlem längre2008-08-14 15:44
Antal inlägg: 8806

Andraideal: Det var precis så min son sa då han kom hem nyss...
Plasten håller på att ramla av ändå, så jag tror inte den sitter tills imorgon iaf..
Bepanthen har jag hemma...
 
Miss_jk2008-08-14 15:44
Antal inlägg: 8941

Helosan funkade hur bra som helst för mig och det känns väl som att erfarna tatuerare som de på East Street vet vad dom pratar om också.
 
andraideal - Spelvärd/Forumvärd2008-08-14 15:48
Antal inlägg: 3298

Helosan funkar, men de gångerna jag tatuerat mig så har jag testat helosan + annat. Helosan blir som en vit otrevlig vit gegga som lägger sig i tatueringen och jämför jag det med annan salva så är det helt att föredra en annan salva. Men som sagt, det funkar, men andra saker är bättre.

Bra bennyboll :) Du ska se att det blir bra. jag tycker själv att tatueringen och första dagarna inte var problem, men sen dag 3-4 då blev det jobbigt. Gjorde en sak på hela överarmen över axel och ner på skulderblad.
Om 1 vecka känner du nog att allt är bra igen! (vet inte hur stor du gjort och vart osv)
 
SuckerMC2008-08-14 15:50
Antal inlägg: 103

HAR 11ST ALLT FRÅN SPÖKEN TILL VINGAR FLAMES DRAKE LEJON KINATECKEN KOI FISK MITT NAMN M.M OCH FLER BLIR DET!
MAN LEVER EN GÅNG SÅ GÖR DET BÄSTA AV DET=)
 
E_Cantona2008-08-14 16:06
Antal inlägg: 1765

Har sex stycken o fler lär det bli, mest personliga saker, barnens namn, födelseår med romerska siffror, Man Unitedloggo, texten "Enjoy the silence" på underarmen.
Sen en gammal tribal, den första jag gjorde och en coverup som växt under resans gång och nu är en stor karp med japanska stenar, körsbärsblommor, vind och vatten mm...dock inte klar ännu:)
 
kixo2008-08-14 16:16
Antal inlägg: 78

bennyboll: plasten ska helst sitta kvar tills dagen efter. blir inte så mycket skorpor då. du ska tvätta med tvål och ljummet vatten. smörja med helosan eller bephaten eller nån annan bra kräm cirka 3 gånger om dagen.
 
OptoAX2008-08-14 16:22
Antal inlägg: 2

Är nog väldigt konservativ - men tattos är för sjömän och raggare för skrämma omgivningen(läs tufft). Var är vackrare på en tjej än en sammetslen, ren och brunbränd hy??
 
bennyboll - Ej medlem längre2008-08-14 16:24
Antal inlägg: 8806

Nu blev det många råd på en gång..
Jag tror att jag gör som Matthias, tatueraren, sa..

Ramlar plasten av idag, så gör den det, annars får den sitta tills imorgon bitti..
Att jag skulle duscha i varmt vatten var att ev. överflödig färg o annat, skulle rinna av bättre..
Och lufttorka, det sa han ju också, det glömde jag...
 
Miss_jk2008-08-14 16:27
Antal inlägg: 8941

Men vad vart det för tatuering då? *Nyfiken*
 
bennyboll - Ej medlem längre2008-08-14 16:28
Antal inlägg: 8806

15:41...svarade jag på din fråga Miss_jk..

Kolla där * hihihi*
 
Miss_jk2008-08-14 16:32
Antal inlägg: 8941

Aaaah, sorry! Mycket att hålla koll på här! Trodde inte jag missat ett enda inlägg, men... Som sagt, hoppas du är nöjd med resultatet!
 
bennyboll - Ej medlem längre2008-08-14 16:34
Antal inlägg: 8806

mycket nöjd, o barna blev lite impade över den oxå..

 
The_Viking2008-08-14 16:46
Antal inlägg: 750

Jag tycker att om man ska tatuera sig så ska den tatueringen ha en innebörd för personen ifråga. Sen om det har en trivial betydelse är skit detsamma. Om jag möter någon med en tatuering och frågar varför dom har den och får till svar att det var en kul grej, jad då sjunker dom iaf i mina ögon. Innan jag gjorde min så hade jag funderat på motivet i 7-8år (nu menar inte jag att alla ska fundera så länge).
Sen när det gäller tjejer och tatueringar så tycker jag att det är riktigt snyggt på en del tjejer och skitfult på vissa men så är det ju på killar också.
 
Zizzi2008-08-14 20:12
Antal inlägg: 866

Jag lät plasten sitta på i ett dygn, men den tejp som tatueraren satt fast plasten med lossnade allt eftersom kvällen gick, så jag köpte ny tejp från apoteket och tejpade ett varv till.
Tatueringen ser bra ut, men jag fick en reaktion av tejpen??
Röda streck ramar nu in tatueringen, men de försvinner väl så småningom.
 
tess-682016-05-10 15:28
Antal inlägg: 108

Älskar tatueringar.. Gjorde min första som 18 åring (1986) och håller fortfarande på.. Så d har blivit en å annan under åren.. Blommor på rygg/nacke .. På ena överarmen och foten/benet.. Alla i samma stil.. Barnens namn på andra överarmen.. Barnbarnens namn på underarmen.. En drömfångare på andra handen/underarmen och en sol på halsen.. D vart väl alla hittills..:)
 
kryddeluntan2016-05-10 19:50
Antal inlägg: 12360

Jag tycker det är snyggt med välgjorda tatueringar. En underskattad konstart, som människor har gjort i alla tider och kulturer.
Fast i ansiktet, nej, där går min gräns och jag har inga tatueringar själv.
 
Bitte - Administratör2016-05-10 21:11
Antal inlägg: 23932

Nu blir jag sugen på mera bläck Dvs flera tatueringar har ju några idéer klara



Bitte
 
tess-682016-05-10 21:34
Antal inlägg: 108

Vad har du för några Bitte ? " nyfiken..
Då är vi lika där.. Man vill bara göra fler..;)
 
ttiittii - Ej medlem längre2016-05-10 21:35
Antal inlägg: 37631

Gaddningar är det fulaste som finns vad. Dom än sitter eller har för form den fulaste är nog carpe diem på halsen.eller att skriva sina barns namn på armarna och frågar man hen varför så är svaret tro det eller ej så kiddsen ska veta att dom är älskade...vet dom inte det utan gaddningar byt barn eller se över ditt betende mot barnen.
Döskallar varför liksom? Dom som gaddade sig när jag fyllde 18 då var det örnar med stora blaffiga vingar hur ute är det liksom.taggtråd och tribualer är pinsamt.kan förstå ung och dum gör gaddningar.men vuxna människor oförståligt.Kiicks säljer gnuggbilder i guld och silver kan vara fint och frramfö allt går det att tvätta bort nästa vecka då modet växlar.
Desto mindre utbildning ju mer gaddningar
 
Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?