Spelrum
Giraffen15
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
16
Inloggade31
Mobilspel
Pågående20 862

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Mercedes2006-02-06 21:58
Antal inlägg: 728

Tror bilen startar om du rullar den utför en backe!
 
myran_64 - Ej medlem längre2006-02-07 10:12
Antal inlägg: 3157

Men IMO! jag har ju sagt att det bara är att ringa så skickar jag en (mycket snygg och trevlig) mekaniker(i sina bästa år). Annars tror jag att om du uppgraderar OCH installerar så ska den fungera.. Annars tycker jag bernst´s inlägg var bäst!!
 
Måns_E2006-02-07 22:55
Antal inlägg: 11969

Åt Åpeln finns det inte mycket att göra, det är bara att sälja fort om du hittar en köpare.
 
IMO - Ej medlem längre2006-02-08 00:48
Antal inlägg: 1766

Tack för ditt råd bernst!

Men när jag jag stod där och skulle försöka få bort skiten mellan plåtarna passerade en granne som jag vet kan mycket om bilar.

Jag frågade om han visste ifall man skulle använda Cuprinol eller motorolja för att få bort skiten mellan plåtarna. Han sa att det enda sättet att få bort skiten var att skruva bort plåtarna helt och skruva fast dom på en Jaguar!?

Men inte sjuttsicken kan jag ju ta mig till djungeln med en bil som bara låter "jujujjjujujjju". Dessutom tror jag aldrig att jag varken skulle hinna eller våga springa ifatt någon.

Då kom jag på att det nog förmodligen var nåt elfel mellan operativsystemet, tändhattarna och backspegeln - antagligen för jag för att jag inte uppgraderat cigarettändaren med Servicepack 2.

Så jag gick ner på Konsum för att köpa en ny. Dessvärre hade de inga tändare för Opel Kadetter så jag köpte en för Blic-modellen istället.

Nån som vet hur man installerar den?

(Och tack Myran! Skicka några får påseende! Hehe!)
 
bernst2006-02-08 10:45
Antal inlägg: 69

Hej IMO. Tror att problemet kan hänga ihop med dom problemen du hade förut. Jag tror helt enkelt att det är kat(t)alysatorn. Om du lyssnar ordentligt låter det kanske mjaumajumjau.
 
IMO - Ej medlem längre2006-02-08 16:44
Antal inlägg: 1766

... så du menar att det kan bo en jaguar under min motorhuv!!!

Men dom låter ju: GRrrr, GRrrr, GRrrrOOooooM?

Min kadett låter ju: jujjujjju...

Nä, jag börjar mer och mer att fundera på om det kan vara nåt med packningen, så nu har jag tömt skuffen och ska testa vad som händer om jag installerar Servicepack 2 där istället och så flash i blinkersen.

Frågan är bara vilket jag ska installera först?
 
myran_64 - Ej medlem längre2006-02-08 17:00
Antal inlägg: 3157

nää, jag tror bernst menar att ditt problem hänger ihop med hankatten du inte blev av med förrut. kanske har den flyttat in i bilen.. har du kollat så den inte hänger i remmarna? (det hade jag ett kattkräk som gjorde en gång och det blev just en gång sedan fick den en spruta av farbror vetrinären, allstå det som var kvar att kräket efter en tur i fläkten).
Men jag tycker att du ska instsallera Servicepack 2 i skuffen först, prova sedan att starta och om det inte funkar så ta blictändaren och prova att tutta eld i hålet där drivmedlet ska in. Om inget annat händer så blir du säkert av med bilen då och kan köpa en ny av mig =)... jag har det mesta..
 
IMO - Ej medlem längre2006-02-16 12:55
Antal inlägg: 1766

djäddrans vad det small! Occh då satte jag bara tändaren vid handskfacket...



 
myran_64 - Ej medlem längre2006-02-16 13:06
Antal inlägg: 3157

Men IMO, har du hembränt i handskfacket? Vill du köpe en ny av mig nu? Volvo,saab,mazda,isuzu, subaru och en cheva.. det är bara att välja..
 
IMO - Ej medlem längre2006-02-16 13:08
Antal inlägg: 1766

...skulle nog vilja ha en sån där Jaguar som grannen tipsade om... har nämligen två nästan oförstörda plåtar...
 
mamman - Ej medlem längre2006-02-16 13:12
Antal inlägg: 6379

Gör som man vanligtvis brukar med grejjer som inte funkar...
Stäng av och starta om!
 
IMO - Ej medlem längre2006-02-16 13:13
Antal inlägg: 1766

Ah, tack! Men var sitter CTRL+V på en Opel Kadett -88?
 
IMO - Ej medlem längre2006-02-16 13:15
Antal inlägg: 1766

CTRL+alt+delete hittar jag inte heller....
 
myran_64 - Ej medlem längre2006-02-16 13:26
Antal inlägg: 3157

inte i handskfacke i alla fall utan under bilen går det som ett långt rör, stoppa bananer eller potatisar i den ändan som sticker ut i bak på bilen under bakplåten , hehe, så startar den nog...
 
IMO - Ej medlem längre2006-02-16 13:29
Antal inlägg: 1766

hehe! det där långa röret är ju superskojjsigt att slå sönder... Ah, vad det låter!!!
 
IMO - Ej medlem längre2006-02-16 13:45
Antal inlägg: 1766

... men det gäller att slå sönder det så där i mitten har jag märkt... (där den där stora utbuktningen kommer) Annars får man aldrig en Opel Kadett att låta som en Cheva
 
IMO - Ej medlem längre2006-02-16 14:32
Antal inlägg: 1766

hoho? äre nån som kan hjälpa mig med detta?

En fullständigt urblåst Opel Kadett 88 (Vit)

Försäkringshandlingarna OK...
 
Frbg - Ej medlem längre2006-02-16 15:01
Antal inlägg: 243

Använd den till snö/hundkoja!
 
Gharmon2006-02-16 23:05
Antal inlägg: 742

Hej!

Har följt ditt problem med intresse och hört mig för hos diverse experter i ämnet med följande resultat:

Lägg en planka mellan de båda ramarna och förspola ena änden av plankan med en blandning av lika delar dextrosol och potatismjöl. Spänn sedan upp ramen försiktigt mot ett hak och vänta till dormanterna hamnat i rätt läge. Lossa muttern. När muttern är borta och du har placerat din vänstra hand i läge för kontulmation så kan du försiktigt vinkla slaggmodulen tills den visar tecken på att koppla av. Slå sedan kraftigt med den runda delen av en gunghammare mot något lämpligt föremål i närheten (förslagsvis ett gult föremål). När detta är gjort kan du ta bort din vänstra hand och istället lirka in en fot mellan plankan och förgasaren...

Sen kommer jag inte ihåg mer, men det lät bra när han förklarade.
 
IMO - Ej medlem längre2006-02-16 23:45
Antal inlägg: 1766

Ah, tack!

Dextrosol köper man på Apoteket, va? ...Eller kan dom ha det på Konsum?
 
Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?