Spelrum
Giraffen23
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
26
Inloggade49
Mobilspel
Pågående20 861

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Rockasilly2006-02-17 01:23
Antal inlägg: 80

Dextrosol?

Du måste mena häxvrål. Och om inte myrans bananer funkade så kan du testa en sopkvast i röret.
Snackade med en polare, han brukar laga sin gamla zündapp alldeles för ofta. Han säger att det mesta går att fixa med tejp. Använd tejp så slipper du skruva.
 
IMO - Ej medlem längre2006-02-17 06:37
Antal inlägg: 1766

Amen strålande!

Går det bra med frystejp, för jag tror inte dom har Kadettejp på Konsum?

Sen har jag två delar som jag inte lyckats hitta var dom ska sitta:

Runt, svart cirka 50 cm i diameter, tror det är gummi med en massa spikar i på nåt sätt.

Kubiskt föremål med sisådär en åtta slags lustiga hattar upptill.

Men dom borde väl gå och tejpa fast också antar jag?
 
mamman - Ej medlem längre2006-02-17 10:10
Antal inlägg: 6379

Om du ska tejpa fast dessa grejer så tänk på att de sitter bättre om du kan tejpa RUNT något. Tex backspegeln eller nackkudden.
Jag tror eltejpt funkar bättre än frystejp eftersom det är en hel del elgrejer i en bil. Men... iofs är det ju ganska kallt också..... då kanske frystejp funkar i alla fall.
Vevar du ner rutan på en dörr går det nog att tejpa fast en av grejerna på insidan på dörren. Surra fast ordentligt med många varv tejp.

Lycka till!
 
Gharmon2006-02-18 01:53
Antal inlägg: 742

Skrev jag dextrosol? Det förklarar ju en del!
Självklart kan man inte använda dextrosol. Det var ju en -88 det handlade om... Jag ber så mycket om ursäkt och hoppas att du inte kommit allt för långt i dina förehavanden med det som återstår av den spillra av hopp som fordom kallades fordon.

Använder man dextrosol i samband med att man vrider hastighetkonvektorn kan man få en ytterst oönskad effekt, som visar sig genom att de två överliggande rempatorerna så att säga "hoppar ur läge". Detta medför oftast att intrafluktionssystemet visar felaktiga värden. Jag är inte säker på om den tredje fasens tryckvrist ingår i nämnda system eller om den istället ingår i det närliggande mockasystemet, men för att vara på den säkra sidan bör du nog gå på det första alternativet.
Vidare problem som denna förrädiska dextrosol kan ställa till med är:
Vindruteguru, flöjtyrsel, kamratsmak, lädermaskering, fläder, halvkontakt, hicka, loppor och slutligen bordstruck.

Lycka till!
 
MobbToffla2006-02-18 09:35
Antal inlägg: 11

Gå istället, mycket bättre för båda miljön och kroppen :P
 
MobbToffla2006-02-18 09:35
Antal inlägg: 11

Billigare också.
 
myran_64 - Ej medlem längre2006-02-18 09:53
Antal inlägg: 3157

vet du IMO, jag tror att Gharmon är precis vad du och din bil behöver, bjud in grabben på middag med fläder och vindruteguru så kanske det löser sig. =)
annars är mitt favorittips att ta en burk bums och hälla över bilen. tar bort det mesta som är fel, även färgen... Annars kan man ju anmäla sin bil till "pimp my ride" just nu. Det är ett program där dom "hottar upp" gamla bilar. din opel måste ju vara en självklar kandidat där.. =)
 
pilutta-dej2006-02-18 23:43
Antal inlägg: 1689

Hjälp jag får magkip och rullar mig på golvet. Mina små problem med bilen är ju ingenting mot dina, IMO, men nu vet jag i alla fall vart jag ska vända mig om problem uppstår. Hoppas det är okej, Gharmon, att jag hör av mig om behov uppstår. Varför fick inte du jobbet i stället för Bosse bildoktor, undrar jag stillsamt.
 
IMO - Ej medlem längre2006-02-21 20:04
Antal inlägg: 1766

Hej!

Jag vill börja med att tacka er alla Betapetare för ert stora engagemang och alla handfasta råd!!!

Sen skulle jag även vilja ge en STOR eloge till den svenska polisen!

Vilken FANTASTISK yrkeskår ni är!!!

(Gharmon:
Dom hade tyvärr slut potatismjöl på Konsum så jag köpte florsocker istället. Sen hittade jag heller inget gult på min vita Kadett. Letade och letade, men det enda jag upptäckte som avvek från det vita var rostrött.)

Nåväl? När jag kom hem kom jag på att jag inte heller har någon en planka?

Men? AHA!

Då kom jag minsann på vad jag sett på en deckarserie!!!

En kille berättade för en annan kille att florsocker går alla igång på, och sen strödde han ut florsockret i lång smal rand på nåt på en papperslapp som såg ut ungefär som en sedel. Sedan rullade ihop den och liksom sög in det i näsan.

Fast nu har ju inte min Kadett någon näsa?

MEN DÅ kom jag ihåg att i DEN deckaren kom det en polis som försökte berätta för den där killen med florsockret att killen gjorde fel.

Så efter jag strött ut florsockret på min bonuscheck från Konsum ringde jag polisen och frågade var jag skulle blåsa in det för att få min Kadett att gå igång.

Tänker inte ta hela samtalet, men efter en stund kom det i alla fall två vänliga polismän som lovade ta hand om min Kadett. (FATTA!!!) För att dom säkert skulle kunna veta var felet låg fick jag lämna blodprov.

Så nu står min Kadett i polisverkstan. Dessutom berättade dom att det var någon som glömt en skatt i min bil, det kunde dom se på de rengjorda skyltarna. Tänk att det finns så hederliga människor!!!

(Så tack snälla bernst för rådet!!!)

Nu undrar jag om någon vet var jag kan hitta skatten kan vara glömd?
 
IMO - Ej medlem längre2006-02-21 20:25
Antal inlägg: 1766

... lite orolig bara för om dom kan installera Servicepack 2 rätt... Men det finns väl IT-poliser också?
 
bernst2006-02-21 22:48
Antal inlägg: 69

Hej Imo. Är du säker på att polisen sa så till dig? Poliser brukar kunna få saker att låta lite annorlunda ibland . Dom kan inte ha sagt att det var någon som gömt en katt i din bil?
 
IMO - Ej medlem längre2006-02-23 10:24
Antal inlägg: 1766

Tar tillbaka alla mina positiva utlåtanden om den svenska poliskåren...

Idag kom dom tillbaks med min Opel...

Låter fortfarande: jujujjjjuhjjju...

Dessutom fick jag ett brev där det stod att den inte fick sjunga körsång?!!! (Körförbud)

Gillar både bernst och Gharmon vindruteguru ?

Någon som behöver en relativt frisk fläktrem till en Opel Kadett?
 
bernst2006-02-23 16:05
Antal inlägg: 69

Är intresserad av fläktremmen . Klipp av en bit och skicka så jag får se om det är en sådan jag vill ha.
 
IMO - Ej medlem längre2006-02-24 14:58
Antal inlägg: 1766

Ähum... ska jag klippa till höger eler vänster?
 
Högerkristen - Ej medlem längre2006-02-24 16:24
Antal inlägg: 16

Bilbekymmer!! Jag tyckte det stod bibelbekymmer...
 
IMO - Ej medlem längre2006-02-24 16:26
Antal inlägg: 1766

snälla högerkristen;

Kan du välsigna min Kadett?
 
pilutta-dej2006-02-24 22:29
Antal inlägg: 1689

Ni lyser upp min tillvaro, vet ni det?!
 
IMO - Ej medlem längre2006-02-24 23:11
Antal inlägg: 1766

åh, fy sjutsicken. kom just in med stelfrusna fingrar. Om man ska dra en strömkabel mellan brytarspetsarna och backspegeln måste man väl gå via brytarspetsarna, elller? (Då blir det väl en krets...?)
 
IMO - Ej medlem längre2006-02-24 23:19
Antal inlägg: 1766

har nämligen nu upptäckt ett litet strömförsörjningsfel mellan vänster kardanaxel
 
myran_64 - Ej medlem längre2006-02-25 17:09
Antal inlägg: 3157

Är det fel på försörjningen så rekommenderar KU inte en Opel!!! Och mellan kardan och axel sitter det väl en arm?? lägg tråden runt armen(eller Armén om du vill fånga en karl oxå) och dra åt hårt.. Och skatten polisen pratade om (den borttappade) var nog du, för i mina ögon är du en riktig skatt.. Han , polisen, kanske stötte på dig!!
 
Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?