Spelrum
Giraffen28
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
31
Inloggade60
Mobilspel
Pågående22 503

Forumkategorier

Användare Inlägg  
papayan - Ej medlem längre2006-02-23 22:58
Antal inlägg: 6

En liten fråga
Visst é de jobbigt ibland när man sitter på bussen och en man sätter sig bredvid och spretar på benen, som om man inte fanns. Man kan väl respektera sina med människor fastän att dem är kvinnor. Jag menar hur skulle det se ut om jag satt där och spretade?
 
david_842006-02-24 00:01
Antal inlägg: 256

Nej, ormar kan ju inte spreta på benen.
 
LoveEye2006-02-27 16:58
Antal inlägg: 364

håller med.

eller att folk sätter sig brevid även fast de finns lediga säten.
 
Acka2006-02-27 18:12
Antal inlägg: 373

Tycker det är mer irriterande med folk som sitter själva och när man vänligt ber dem att få sitta där (ofta väskor mm på sätet bredvid sig) så låstas de inte höra eller suckar djupt... åker man buss mitt i "rusningstrafik" kan man inte räkna med att få sitta själv.
 
myran_64 - Ej medlem längre2006-02-27 18:57
Antal inlägg: 3157

jag brukar fråga, med hemskt vänlig röst, folk som har kassar, väskor, hundar eller diverse annat skräp på sätet om dom har köpt månadskort till kassen/hunden/väskan. Nää, säger dom (oftast) och ser förvånade ut och då kan man säga att då har den ingen rätt att sitta på en egen plats. Det brukar bli så att dom flyttar på sakerna eller så säger jag att "jag ska be chauffören att han kommer och tar betalt för en plats till åt damens väska/hund/kasse"...Dom blir visserligen sura men man brukar få sitta.. =)
 
Tradaren - Ej medlem längre2006-02-27 19:14
Antal inlägg: 71

Jag kanske är ovanlig men...efter en lång arbetsdag, på hemväg i en trist buss och en kvinna sätter sig bredvid/mitt emot mig och spretar med benen... Tja...varför inte? :)
 
GM Flash - Ej medlem längre2006-03-01 19:49
Antal inlägg: 255

Tror nog inte det har någon betydelse om personen som sätter sig är man eller kvinna papayan. Som om en man skulle spreta med benen bara för att mentalt trycka ner kvinnan som sitter bredvid? Säger mer om dig än vad det gör om män.
 
Pekkis2006-03-01 23:02
Antal inlägg: 1173

Myran, om det finns tomma platser, kan man väl sätta sig där istället. Om de tar platser till sin kasse, kan man be dem snällt om man vill sitta. Det brukar funka.
Hundar har väl ofta biljett. De ska ha det, i göteborg i alla fall.

Själv ställer jag mig alltid upp, så jag slipper sitta bredvid någon =)
 
helena2006-03-01 23:53
Antal inlägg: 214

japp, gubbarna sitter bredbenta och tar plats på bredden,
tjejerna sitter med benen i kors och tar plats på längden, lika irriterande det tycker jag, för man riskerar en skitig skosula på sina nytvättade byxben :roll:

Så jag brukar vänta tills det kommer en tom tunnelbanevagn :)
 
GM Flash - Ej medlem längre2006-03-02 10:38
Antal inlägg: 255

Så länge man ser ut tillräckligt mycket som en mentalpatient sätter sig ingen bredvid en. Funkar perfekt.
 
myran_64 - Ej medlem längre2006-03-03 16:40
Antal inlägg: 3157

Pekkis; jag menar när det inte finns tomma platser, annars skiter jag i om dom har kassarna där, men just när man ska hem och alla är trötta så kan man ge sig fan på att någon dum pensionär smitit ut mitt i rusningen och ska ta ett helt säte så vi andra får stå.
I Stockholm betalar man nog inte för hunden, i alla fall har jag aldrig gjort det! Men det spelar ingen roll, den ska väl inte sitta på sätet för det?? jag vill inte ha skitiga säten att sitta på.
 
Pekkis2006-03-03 18:36
Antal inlägg: 1173

Mmm, i och för sig. Men om man har en hund och en kasse. och man betalt för hunden. då är det inte mer än rätt att man får den tomma platsen åt kassen =)

 
Amandarin2006-03-07 21:53
Antal inlägg: 173

Jag tror att jag ser ovanligt beskedlig och harmlös ut för jag har genom min gymnasietid haft stora problem med att folk sätter sig bredvid mig då jag vill vara i fred. Jag brukade köra med att sätta upp fötterna på sätet bredvid mig, ha på mig stora hörlurar och lyssna på musik, sova eller låssas sova. Ändå fast det fanns andra mer tillgängliga platser så var det då tamejfan bredvid mig de ville sitta. Nu orkar jag inte bry mig.

Har aldrig stött på en kvinna som bresat så mycket att det stört, män har ju dessutom i regel större ben och tar mer plats i allmänhet, död åt dem! Fast hellre vilken bresande manslok som helst än en illaluktande alkis, sorry men om man halvt måsta hålla andan för att hålla sig vid liv tills man ska av, bort med dräggen från bussen!

 
Bror Mu - Ej medlem längre2006-03-08 01:19
Antal inlägg: 921

Vilka allvarliga problem ni avhandlar. Vad ska man göra om man har långa ben, kommer det nån och sätter sig så ska jag väl inte behöva sitta hoppknölad bara för att personen ska ha exakt sin halva av sätet.

Nu när jag vet att det är såna här småaktiga tankar som far genom huvet på mina medresenärer ska jag bemöda mig om att bresa riktigt ordentligt i fortsättningen.
 
Eric Cartman - Ej medlem längre2006-03-13 18:31
Antal inlägg: 28

Åk bil då, för fan!
 
martinkrantz2006-03-13 18:48
Antal inlägg: 2

Ehh, jag tror det stod "seriösa ämnen" på den här fliken...
 
Diskussionen är arkiverad och ej öppen för nya inlägg.
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?